AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Om kjæresten din sier nei til å gifte seg med deg kun fordi hun ikke ønsker å bli gift, mener du at forholdet er over da? Hvorfor/hvorfor ikke? Av ren nysgjerrighet lurer jeg på det. Man må jo ikke være gift for å bevise sin kjærlighet til hverandre. Anonymous poster hash: 1e296...744
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Nei, hvis partneren fortsatt vil være sammen med meg, så er det jo greit. Noen vil jo bare ikke gifte seg. Men i mitt tilfelle (for mange år siden), så hadde vi snakket om ekteskap, og når jeg poppet spørsmålet, så fikk jeg nei. Et halvt år senere var det over. Jeg mistet følelsene mine. Vi hadde jo snakket om det og var begge enige om at vi skulle gjennomføre det. Hadde også fått barn sammen. Men hadde jeg poppet spørsmålet til tross for at jeg visste at personen ikke var interessert i å gifte seg/ikke trodde på ekteskap, da hadde det jo vært min egen feil og jeg hadde ikke dumpet vedkommende av den grunn. Anonymous poster hash: 0f221...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg føler at når man gifter seg så er man på en måte mer bundet til den personen? Anonymous poster hash: f4d36...d1a 1
Gjest Bringebær55 Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo et spørsmål, ikke en ordre. Får man nei, så er jo det kjipt, men kjærligheten for den personen er vel fortsatt der.
amonyn Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Det lurer jeg også på, for jeg hadde nok sagt nei.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Ingen regel som sier at det er det, men å få avdekket så pinlig tydelig at man står på helt forskjellige steder i forholdet er som regel døden for det. For altså, det er jo mulig at man sier nei bare fordi man ikke vil gifte seg med noen, men det vet man jo gjerne om på forhånd. Før det blir naturlig med frieri har man jo selvsagt nevnt noe sånt for partneren. Når man først frir og får nei er det vanligvis fordi man har mistolket status i forholdet. Da blir det fort slutt. Anonymous poster hash: 1c66c...645 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Jeg ville svart nei, selv om vi har vært sammen i snart 10 år. Fordi jeg ikke vil være forlovet uten å ha en klar plan om ekteskap innen 1-2 år - og det passer ikke mtp vår utdanning og økonomi. Går ut fra at samboeren ikke hadde gjort det slutt likevel, om han spurte og fikk nei - men så kjenner han også meg/oss godt nok til å vite at tiden ikke er inne... Det er nok heller der det skorter for en del. Anonymous poster hash: f3029...4e8
skreppamedleppa Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Hadde samboeren fridd så hadde jeg sagt nei men det vet han også så han kommer nok ikke til å spørre. I og med at vi har snakket om det ville jeg nok også blitt litt såret om han hadde spurt fordi det så tydelig hadde vist at han enten ikke lyttet til meg eller ikke brydde seg om mine tanker om ekteskapet. Men i og med at han har de samme tankene som meg så slipper jeg nok unna frieri.. Jeg tror det et normalt å snakke om slikt (altså at man aldri uansett ønsker å gifte seg) før man kommer til det skritt at man frir. Selv om ingen av oss ønsker å gifte seg så har vi ingen andre planer og lyster enn å bli gamle i lag, oppleve oppturer og nedturer sammen og leve livet til døden skiller oss ad, og det beviser vi for hverandre i hverdagen.
skreppamedleppa Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Jeg føler at når man gifter seg så er man på en måte mer bundet til den personen? Anonymous poster hash: f4d36...d1a Tja jeg vil vel kanskje si at jeg føler meg mer bundet til samboeren enn hva Britney Spears gjorde med sin ektemann da hun var gift i et døgn. . Kjærligheten og parforhold er hva man gjør det til 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Nei, hvis partneren fortsatt vil være sammen med meg, så er det jo greit. Noen vil jo bare ikke gifte seg. Men i mitt tilfelle (for mange år siden), så hadde vi snakket om ekteskap, og når jeg poppet spørsmålet, så fikk jeg nei. Et halvt år senere var det over. Jeg mistet følelsene mine. Vi hadde jo snakket om det og var begge enige om at vi skulle gjennomføre det. Hadde også fått barn sammen. Men hadde jeg poppet spørsmålet til tross for at jeg visste at personen ikke var interessert i å gifte seg/ikke trodde på ekteskap, da hadde det jo vært min egen feil og jeg hadde ikke dumpet vedkommende av den grunn. Anonymous poster hash: 0f221...0a9 Okei.. Ja ikke sant; kanskje greit å planlegge fremtiden litt. Og kanskje nevne om man ikke ønsker å gifte seg noen ganger. Da slipper man vel mistolkning ts Anonymous poster hash: 54762...fb8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Ingen regel som sier at det er det, men å få avdekket så pinlig tydelig at man står på helt forskjellige steder i forholdet er som regel døden for det. For altså, det er jo mulig at man sier nei bare fordi man ikke vil gifte seg med noen, men det vet man jo gjerne om på forhånd. Før det blir naturlig med frieri har man jo selvsagt nevnt noe sånt for partneren. Når man først frir og får nei er det vanligvis fordi man har mistolket status i forholdet. Da blir det fort slutt. Anonymous poster hash: 1c66c...645 Ja ikke sant... Jeg vet at jeg ikke ønsker å gifte meg, så jeg bør vel si det til min kjære. Sånn at han ikke mistolker noe i framtiden.. Anonymous poster hash: 54762...fb8
Betasuppe Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Jeg er interessert i å vite grunnen til at folk aldri vil gifte seg, når det ikke er gjensidig? Noen synes det er unødvendig, og rent juridisk er det kanskje ingen forskjell, bortsett fra at man blir lignet sammen. Men da er man enige, og vet om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå