Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et problem. Siden Oktober 2011 har jeg drevet med styrketrening, og noe kondisjon. Men jeg sliter så veldig, på trening får jeg veldig "tunnelsyn", få skjelvinger, og kan bli svimmel. Jeg merker ikke noe annet fysisk ubehag.

Jeg kan klare meg greit med å trene 3-4 ganger i uken, men jeg blir ekstremt sliten i hodet. Å løpe på tredemølle eller ellipsemaskin er ikke så ille, men det skjer ofte under styrketreningen.

Føler jeg må ta lange pauser mellom hvert sett for å bli "stabil", noe som gjøre det umulig for meg å gjennomføre et fullkroppsprogram, da må jeg henge på treninga i 2-3 timer.

Om jeg skulle beskrevet det med noe annet kan det ligne litt på koffeinrus, som når man har drikki mange kopper kaffe akkurat under treninga.

Noen ganger har dette gjort at jeg rett og slett tar lange treningspauser på 3-6 uker.. Mister motivasjon og ork fordi det blir mer slitsomt enn gøy.

Har forresten væt hos lege og fått en sånn "fullsjekk", med blodprøver osv, det slo ikke ut på noe.

Er det noen her som kjenner seg igjen? Eller som vet hva det kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at jeg av og til blir svimmel og ør hvis jeg puster på en viss måte under styrketreninga.

Skrevet

Jeg vet at jeg av og til blir svimmel og ør hvis jeg puster på en viss måte under styrketreninga.

åh? Hvilken måte da?

Skrevet

Passer du på å spise nok før/etter trening? Har du forsøkt med litt lettere vekter?

Skrevet

Når det er tungt og man har stort buktrykk er det vanlig at man får litt mindre friskt blod til hodet og det "svartner" litt.

I tillegg merker jeg at dersom jeg jobber lenge med melkesyre så får jeg veldig tunnelsyn.

Hvordan trener du? Sett/reps/pauser osv?

Skrevet

åh? Hvilken måte da?

Rolige, kontrollerte og dype pust. Det er nok det at jeg puster dypt som har noe å si.

Skrevet

Spiser du nok før trening? Drikker du nok mens du trener? Jeg kjenner igjen følelsen du beskriver, og jeg får den som oftest hvis jeg ikke har nok energi å gå på (altså spist for lite før treneing), eller har drukket for lite vann. Det er rett og slett kroppens måte å fortelle deg at den ikke har det helt topp. Styrketrening er en stor påkjenning for kroppen, som krever at den har nok bensin å gå på :)

Anonymous poster hash: 39857...eb9
Skrevet

Jeg blir slik når jeg ikke har spist en god frokost. Blir svimmel under styrke trening og er svakere. Er viktig å spise godt (spis 1time før trening) Drikk godt med vann itillegg også:-)

Anonymous poster hash: 8493e...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...