Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på om denne ligger rett, men prøver.

Jeg og forloveden min har snat vært sammen i 4 år, og vi blir 21 og 23 i år. Jeg er den eneste partneren han har hatt, mens han er min tredje.

I den siste tiden har jeg begynt å tenke på om han kan komme til å være utro, siden han ikke har hatt noen andre enn meg.

Er det noen som har vært borti en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 31dc5...7a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt det samme, har hatt en del kjærester, men jeg er hans første og eneste kjæreste og ligg. Er også ganske redd for at han skal føle at han vil oppleve noe annet enn bare meg.. Ekkel tanke!

Anonymous poster hash: 34664...653
  • Liker 1
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg spurte faktisk samboeren min nå om hva han tenkte. Jeg er hans første skikkelige kjæreste, mens jeg har hatt noen tidligere. Han sa at det hadde ikke han gjort i hvert fall. Og jeg tror han har rett. Ingen glemmer sin første kjærlighet og den personen vil alltid bety noe. Kan sikkert virke spennende å se hvordan andre er som partner, men jeg tror i bunn og grunn at om du har det fint med den du er sammen med, så er det ingenting å bekymre seg for :)

Skrevet

Lite konstruktiv men herregud.... :murvegg: :murvegg:

Anonymous poster hash: 1d93f...da6
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er umulig å forutsi hvem som kommer til å være utro eller ikke.

Som altså betyr at hvem som helst kan være utro bare de "rette" forutsetningene er til stede.

På den annen side så er det selvfølgelig større sannsynlighet for at visse personlighetstyper kan være utro enn andre.

F.eks at en utadvendt person har større sannsynlighet for å være utro enn en som er innadvendt.

Endret av Steinar40
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg har hatt en partner før min kone. Det var et forhold som vart en uke og som jeg ikke vet hvorfor jeg gikk inn i... var sånn 17 år tror jeg. Nå har jeg vært sammen med kona i over 17 år, ikke vært utro. Ting blir bare bedre og bedre, kan ikke i min villeste fantasi tenke at jeg har behov for å være utro.

Det er vel større sjans for at du blir utro? - Du liker vel forandring siden du er på forhold nr 3 og ikke har tenkt å gi deg der? Haha, bare tuller. Det er ingenting som tyder på at kjæresten din kommer til å være utro.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er usikker på om denne ligger rett, men prøver.

Jeg og forloveden min har snat vært sammen i 4 år, og vi blir 21 og 23 i år. Jeg er den eneste partneren han har hatt, mens han er min tredje.

I den siste tiden har jeg begynt å tenke på om han kan komme til å være utro, siden han ikke har hatt noen andre enn meg.

Er det noen som har vært borti en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 31dc5...7a8

Det vet man aldri. Hvemsomhelst kan være utro.
Skrevet

Hei :)

Jeg er jente, vet ikke om du helst ville ha svar fra gutter, men svarer likevel :)

Jeg er 25 år og har vært sammen med kjæresten min siden jeg var 17. Han var min første seriøse kjæreste og den eneste jeg har hatt sex med.

Jeg har selvfølgelig lurt på hvordan det er å ha sex med noen andre, men det frister ikke i det heletatt. Jeg ser bare for meg at det ville blitt utrolig kleint.

Jeg er ganske sjenert når det kommer til gutter og blir helt stresset om noen prøver seg på meg da, hehe.

Jeg foreslår at du snakker med kjæresten din om dette jeg :) ikke noe anklagene eller noe, bare spør hva han tenker om det. Det har min gjort og jeg ser ikke noe galt i det, jeg forstår han egentlig :) men som sagt, jeg har ikke hatt lyst til å prøve å ha sex med noen andre enn han, og det er helt sant :)

Anonymous poster hash: 166f7...a88

Skrevet

Jeg tror det du spør om er hvorvidt han føler at han går glipp av noe av å bli i et forhold tidlig i tyveårene?

Veldig ofte er det et ja, men det betyr ikke nødvendigvis utroskap.

De fleste menn utvikler seg mye gjennom tyveårene, blir mer selvsikre, har mer erfaring, får en karriere - alt dette betyr at man har bedre sjanser med damene i slutten av tyveårene enn i starten. Kombiner dette med et behov for å smake på litt av hvert, ha en 'fri' fase og ha sex med forskjellige kvinner, så gir det mening hvorfor menn jevnt over slår seg til ro senere og snittalderen for første ekteskap alltid har ligget høyere enn for kvinner.

Mange menn har nok en liste de vil 'tick off' før de slår seg til ro. Jo høyere utdannet enn mann er og jo bedre sjanser han har blant kvinner, jo senere vil han slå seg til ro (sier ikke at det ikke er unntak, men jevnt over).

Veldig få møter den de tilbringer livet med tidlig i tyveårene.

Når det er sagt betyr det heller at folk slår opp og er single en stund enn at de er utro. Hvorvidt en mann er utro kommer an på flere faktorer. Indikatorer kan være;

- høyt alkoholkonsum, mye uteliv, mange single kamerater med lav moral, spontan, tar mye risiko, gambler, har skilte foreldre, dårlige mannlige rollemodeller, lav empati, sosiopatiske eller narsisstiske trekk, ADHD eller bipolaritet, dårlig matchet libido med ditt, dårlige bånd til familie m.m.

Ingen av disse tingene er alene noe svar, men tikker en mann mange bokser er det en grunn til å være obs.

Så ja, jeg kan være enig i at en mann gjerne vil 'leve livet' som ung, men ikke at han vil være utro kun av den grunn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det du spør om er hvorvidt han føler at han går glipp av noe av å bli i et forhold tidlig i tyveårene?

Veldig ofte er det et ja, men det betyr ikke nødvendigvis utroskap.

De fleste menn utvikler seg mye gjennom tyveårene, blir mer selvsikre, har mer erfaring, får en karriere - alt dette betyr at man har bedre sjanser med damene i slutten av tyveårene enn i starten. Kombiner dette med et behov for å smake på litt av hvert, ha en 'fri' fase og ha sex med forskjellige kvinner, så gir det mening hvorfor menn jevnt over slår seg til ro senere og snittalderen for første ekteskap alltid har ligget høyere enn for kvinner.

Mange menn har nok en liste de vil 'tick off' før de slår seg til ro. Jo høyere utdannet enn mann er og jo bedre sjanser han har blant kvinner, jo senere vil han slå seg til ro (sier ikke at det ikke er unntak, men jevnt over).

Veldig få møter den de tilbringer livet med tidlig i tyveårene.

Når det er sagt betyr det heller at folk slår opp og er single en stund enn at de er utro. Hvorvidt en mann er utro kommer an på flere faktorer. Indikatorer kan være;

- høyt alkoholkonsum, mye uteliv, mange single kamerater med lav moral, spontan, tar mye risiko, gambler, har skilte foreldre, dårlige mannlige rollemodeller, lav empati, sosiopatiske eller narsisstiske trekk, ADHD eller bipolaritet, dårlig matchet libido med ditt, dårlige bånd til familie m.m.

Ingen av disse tingene er alene noe svar, men tikker en mann mange bokser er det en grunn til å være obs.

Så ja, jeg kan være enig i at en mann gjerne vil 'leve livet' som ung, men ikke at han vil være utro kun av den grunn.

Det typiske er at ei kvinne må ønske å bli "tatt vare på" av en mann, mens en mann må føle for å "ta vare på" ei kvinne før det blir til noe seriøst parforhold.

Det morsomme er jo da at det ofte blir sånn at det er dama som tar seg av mannen i en mye større grad enn omvendt i et forhold :ler:

Du snakker om paradoks :smoke: hehe

• Liker 1
Skrevet

Det typiske er at ei kvinne må ønske å bli "tatt vare på" av en mann, mens en mann må føle for å "ta vare på" ei kvinne før det blir til noe seriøst parforhold.

Det morsomme er jo da at det ofte blir sånn at det er dama som tar seg av mannen i en mye større grad enn omvendt i et forhold :ler:

Du snakker om paradoks :smoke: hehe

Har vel litt med at feminisme tvinger på folk et omvendtland?

En mann må være "mann nok" til å la en kvinne ta vare på ham i stedet. Og en kvinne som vil bli "tatt vare på" er gammeldags og tilhører 50-tallet.

Ikke rart folk sliter.

Skrevet

Har vel litt med at feminisme tvinger på folk et omvendtland?

En mann må være "mann nok" til å la en kvinne ta vare på ham i stedet. Og en kvinne som vil bli "tatt vare på" er gammeldags og tilhører 50-tallet.

Ikke rart folk sliter.

Tja, dette bakvendtlandet er nok faktisk sånn det alltid har vært før feminismens inntog i samfunnet.

Men det er jo et litt morsomt paradoks når kvinner ønsker å bli tatt vare på og så ender opp med å måtte ta vare på mann (og barn) i stedet? ;)

Skrevet

Spørs på hva slags person han er, ikke hvor mange han har hatt før deg :)

Fins folk som har hatt 1 partner som er utro, og folk som har hatt 100 partnere som ikke er utro.

Fins også folk som har hatt 1 partner som er trofast, og folk som har hatt 100 partnere som ikke er trofast.

Anonymous poster hash: c3a7c...804
Skrevet

Herregud nå føler jeg med litt redd :(

Jeg har aldri harr kjæreste, men om jeg noen gnag får en (noe som jeg tror ikke vil skje) vil hun liksom tenke sånn? er det slik mesteparten av jenter tenker på gutter som er jomfru?

Dette er ikke noe gøy! :(

Skrevet

Fleste mannfolk er utro uansett, så det skal du ikke se bort ifra.

Anonymous poster hash: 25d9a...e31
Gjest Fjotten
Skrevet

Ignorer AB over meg, har ikke peiling på hva hun/han snakker om. Ikke at det er noe nytt.

Statistisk sett så er det faktisk mer sannsynlig at du er utro enn at han er det. Uansett så spørs det vel på om han er nysgjerrig eller ikke. Du har jo hatt andre partnere, kanskje du kommer til å savne en liten forandring?

• Liker 2
Skrevet

Det er umulig å forutsi hvem som kommer til å være utro eller ikke.

Som altså betyr at hvem som helst kan være utro bare de "rette" forutsetningene er til stede.

På den annen side så er det selvfølgelig større sannsynlighet for at visse personlighetstyper kan være utro enn andre.

F.eks at en utadvendt person har større sannsynlighet for å være utro enn en som er innadvendt.

Sprøyt! Jeg er innadvendt og sjenert, og jeg har vært utro mot alle kjærestene mine..

Anonymous poster hash: 055fe...6e1

Skrevet (endret)

Sprøyt! Jeg er innadvendt og sjenert, og jeg har vært utro mot alle kjærestene mine..

Stilig...

Endret av Calavi
  • Liker 2
Skrevet

Stilig...

Nei. Det var ikke ment som skryt. Jeg er absolutt ikke stolt av det. Sier bare at de søte og innadvendte jentene også kan være utro. Er ikke sånn at man kan se på en person om han/hun kan være utro..

Skrevet

Nei. Det var ikke ment som skryt. Jeg er absolutt ikke stolt av det. Sier bare at de søte og innadvendte jentene også kan være utro. Er ikke sånn at man kan se på en person om han/hun kan være utro..

Ingen som sier at det ikke finnes innadvendte, utro drittfolk også, bare at de nok er noe underrepresentert - mens det er overrepresentert blant utadvendte. Det har jeg ingen problemer med å tro, det er helt logisk.

Anonymous poster hash: 165d6...5c3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...