AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg handler flere ganger i uka på den lokale Rimi butikken her, og det har jeg gjort i alle år. Jeg har en hyggelig tone med de som jobber der, kjenner ingen av dem, men vi småprater om vær og sånn når jeg betaler. På grunn av at jeg har en del alvorlig allergier så tar jeg meg altid god tid til å lese varedeklarasjonen på det jeg handler. Jeg gjør dette også med produkter jeg vet er trygge, for innimellom så forandrer de innholdet. New Energi sjokoladen for eksempel, inneholdt ikke nøtter en gang i tida, så jeg ble rimelig sjokkert den dagen den plutselig gjorde det likevel og jeg havnet på sykehus. Jeg er også tynn, bare er slik og det er hele familien min på mammas side og begge søstrene mine også. Jeg er sunn og sterk, har aldri hatt noen problemer og tenker lite på vekten min. BMI´en min er rett over 18, så jeg er ikke sånn utsultet heller. I dag var jeg hverfall på butikken og handlet, leste på pakker, fant det jeg skulle ha og var fornøyd da ei av de som har jobbet der lengst kom bort og la armen rundt skulderen min, så meg dypt inn i øynene og spurte om det gikk bra. Jeg ble litt satt ut, så jeg svarte at det gikk veldig bra og ett eller annet vås om at eplene var så flotte i dag. Hun sa at hu kunne se jeg var syk, at det viste godt på kroppen min og på måten jeg leser på matvarene på, og at det er hjelp å få. Jeg skjønner hun sikkert bare mente det godt, men jeg ble DRITFLAU! Jeg har aldri hatt noen spisefrstyrrelse, jeg elsker mat, jeg vil bare passe på at jeg tåler alle ingrediensene. Jeg vurderer å bytte butikk nå, men det er langt til nærmeste. Jeg har aldri vært så satt ut og flau i hele mitt liv før. Vurderer å skaffe meg niqab til neste gang jeg trenger mat. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, trengte bare å få det ut. Er så flau! Anonymous poster hash: 00e6d...f59 3
Antoinette Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Ikke lag så mye drama- hun trodde du var syk og det er ikke så rart når du bruker timesvis på en kjapp handletur. Snakk med henne hvis det faller seg sånn, hvis ikke så lar du det ligge. 13
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Haha, jeg er også tynn og pleier ofte å lese bak på matvarene nettopp fordi jeg vil finne mat med mye kcal i, ikke lite. Det er mange lange blikk fra andre skal jeg si deg, men ingen har nevnt noe. Hvorfor sa du det ikke som det var? At du ikke tåler nøtter, og at det er derfor du sjekker innholdet? Jeg hadde gitt blanke jeg Kommer hun tilbake til deg så sier du bare slik det er. 3
Gjest Chloe87 Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Uff, det er flaut og ubehagelig når noen tror en har spiseforstyrrelser når personen faktisk er slik fra naturens side. Har en sånn kollega på jobben, hun spiser som en hest, men er veldig slank, bmi på det samme som deg tror jeg. Det er stygt å kommentere at noen er feite, men det er faktisk stygt å kommentere at noen er tynne også. Hvis jeg var deg så ville jeg tatt en prat med henne neste gang på butikken.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Du burde ikke være flau, det er faktisk butikkadama som burde skamme seg. Hvem er det som gjør noe sånt egentlig? Gå bort til en av kundene å si noe sånt? Direkte frekt. Du skulle svart noe tilbake, som for eksempel "Jeg er ikke syk og jeg har en fantastisk forhold til mat. Jeg sjekker inneholdet fordi det ikke kan inneholde nøtter. Så der tok du skammelig feil. Ha en fin dag. Anonymous poster hash: f10c1...0b0 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Herregud, for en rar kommentar. Jeg hadde sagt "Hva mener du? Det er bare enkelte ingredienser jeg ikke tåler. Jeg er ikke syk." og sett dumt på henne. Anonymous poster hash: 773d5...75d 19
melly666 Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Jeg skjønner godt at denne opplevelsen var ydmykende og forferdelig for deg. Men - pust dypt. Det var en utrolig flau situasjon der og da, men nå er den over. De som eventuelt var vitne til det har nå allerede glemt det, og det var ikke din feil. Snakk til den butikkansatte neste gang du ser henne og si noe sånt som "unnskyld, men jeg tror du har misforstått litt." Og så forklarer du henne om allergiene dine. Og et eller annet som hinter til at det er fint at hun bryr seg, men hun burde ikke hoppe til konklusjoner/stikke nesa si der den ikke hører hjemme - på en hyggelig måte. 8
Atlanterhavet Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Du burde ikke være flau, det er faktisk butikkadama som burde skamme seg. Hvem er det som gjør noe sånt egentlig? Gå bort til en av kundene å si noe sånt? Direkte frekt. Du skulle svart noe tilbake, som for eksempel "Jeg er ikke syk og jeg har en fantastisk forhold til mat. Jeg sjekker inneholdet fordi det ikke kan inneholde nøtter. Så der tok du skammelig feil. Ha en fin dag. Anonymous poster hash: f10c1...0b0 Enig, her skulle du hatt bein i nesa og settet henne på plass. 3
Gjest Kim Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Se det fra hennes side: Ser hun deg der flere ganger i uka, vandrende rundt i timesvis, mens du leser innholdsfortegnelser og mumler for deg selv,da tror jeg at jeg hadde lurt også... Endret 21. januar 2014 av Kim
Gjest Kaffelattn Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Jeg handler flere ganger i uka på den lokale Rimi butikken her, og det har jeg gjort i alle år. Jeg har en hyggelig tone med de som jobber der, kjenner ingen av dem, men vi småprater om vær og sånn når jeg betaler. På grunn av at jeg har en del alvorlig allergier så tar jeg meg altid god tid til å lese varedeklarasjonen på det jeg handler. Jeg gjør dette også med produkter jeg vet er trygge, for innimellom så forandrer de innholdet. New Energi sjokoladen for eksempel, inneholdt ikke nøtter en gang i tida, så jeg ble rimelig sjokkert den dagen den plutselig gjorde det likevel og jeg havnet på sykehus. Jeg er også tynn, bare er slik og det er hele familien min på mammas side og begge søstrene mine også. Jeg er sunn og sterk, har aldri hatt noen problemer og tenker lite på vekten min. BMI´en min er rett over 18, så jeg er ikke sånn utsultet heller. I dag var jeg hverfall på butikken og handlet, leste på pakker, fant det jeg skulle ha og var fornøyd da ei av de som har jobbet der lengst kom bort og la armen rundt skulderen min, så meg dypt inn i øynene og spurte om det gikk bra. Jeg ble litt satt ut, så jeg svarte at det gikk veldig bra og ett eller annet vås om at eplene var så flotte i dag. Hun sa at hu kunne se jeg var syk, at det viste godt på kroppen min og på måten jeg leser på matvarene på, og at det er hjelp å få. Jeg skjønner hun sikkert bare mente det godt, men jeg ble DRITFLAU! Jeg har aldri hatt noen spisefrstyrrelse, jeg elsker mat, jeg vil bare passe på at jeg tåler alle ingrediensene. Jeg vurderer å bytte butikk nå, men det er langt til nærmeste. Jeg har aldri vært så satt ut og flau i hele mitt liv før. Vurderer å skaffe meg niqab til neste gang jeg trenger mat. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, trengte bare å få det ut. Er så flau!Anonymous poster hash: 00e6d...f59 Dette var utrolig frekt av den ansatte - jeg ville ha byttet butikk!!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Ikke lag så mye drama- hun trodde du var syk og det er ikke så rart når du bruker timesvis på en kjapp handletur. Snakk med henne hvis det faller seg sånn, hvis ikke så lar du det ligge. Jeg bruker ikke timevis. Jeg går inn med handleliste, finner varene jeg skal ha, leser bakpå etterhvert og betaler. Anonymous poster hash: 00e6d...f59 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Haha, jeg er også tynn og pleier ofte å lese bak på matvarene nettopp fordi jeg vil finne mat med mye kcal i, ikke lite. Det er mange lange blikk fra andre skal jeg si deg, men ingen har nevnt noe. Hvorfor sa du det ikke som det var? At du ikke tåler nøtter, og at det er derfor du sjekker innholdet? Jeg hadde gitt blanke jeg Kommer hun tilbake til deg så sier du bare slik det er. Det skal du være glad for, var utrolig pinlig! Jeg stotret det frem, men hun så ut som om hun tror jeg er i fornektelse, hun bare sukket Anonymous poster hash: 00e6d...f59
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Takker for alle svar. Jeg får bare bite i det sure eplet og gå tilbake før helga og om hun er der får jeg bare si igjen at jeg er allergisk. Jeg har ikke lyst å sette henne på plass eller noe, vu har en veldig fin tone eller, hun er litt bestemoraktig og jeg tror hun mente det godt, jeg skule bare gjerne ha vært opplevelsen foruten. Og til dere som tror jeg vandrer rundt på Rimi i timevis og mumler for meg selv, hvor i alle dager har dere det fra? Jeg klarer fint å finne maten jeg skal ha på rimelig tid og uten å mumle. Tar kanskje 10 sekunder ekstra og lese på hver vare, og til sammen så blir vel det ett par minutter. Anonymous poster hash: 00e6d...f59 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Det er ikke rart at hun lurer på om du har en spiseforstyrrelse, men hun skulle kanskje ikke sagt noe. Hun var overbevist om at du har en spiseforstyrrelse og ville vise deg sympati, men jeg forstår godt at du ble satt ut av det. Jeg er tynn selv og leser innholdsfortegnelser, og jeg elsker også mat, men alt med måte, så det var vel teit å anta at du lider av spiseforstyrrelse, men når en er veldig tynn og besatt av mat, er sjansen stor for at en har en anstrengt forhold til mat. Syns ikke du skal slutte å handle der, men ta det opp med medarbeideren om at vedkommende tok feil og at du har allergier. Anonymous poster hash: 519ee...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Det skal du være glad for, var utrolig pinlig! Jeg stotret det frem, men hun så ut som om hun tror jeg er i fornektelse, hun bare sukket Anonymous poster hash: 00e6d...f59 Ok, det er bare tåpelig, og det hadde gjort meg litt sint. Anonymous poster hash: 519ee...c3a 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Se det fra hennes side: Ser hun deg der flere ganger i uka, vandrende rundt i timesvis, mens du leser innholdsfortegnelser og mumler for deg selv,da tror jeg at jeg hadde lurt også... Hvorfor har du fått det for deg at jeg vandrer rundt i timevis og mumler for meg selv??? Anonymous poster hash: 00e6d...f59 5
Sophie-Ann Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Jeg vet hvordan du har det, jeg har blitt stoppet på gaten av folk som har lurt på om jeg hadde anoreksia... 1
Snowblind Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Syns det var mer flaut for hun som var på jobb. Har opplevd noe lignende, og det er ikke akkurat så veldig hyggelig. 1
Gjest Coolaid Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Jeg ville bare vært litt eplekjekk angåend det hele og sagt neste gang jeg traff på henne at - " ....måtte bare innom her for å lese litt haha...neida, har allergi vettu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå