Meaty Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Når jeg skriver noe f.eks. her på KG eller på Facebook, får jeg røde streker under nesten alle ordene. Maskinen tror jeg skriver engelsk, og gjør om enkelte ord automatisk. "Streker" I setningen over ble gjort om til "striker". Dette er vanvittig irriterende, men jeg klarer ikke å forandre det. Keyboardsymbolet nede på oppgavelinja sier at språket er norsk.
Gjest Tekola Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Hvilken nettleser bruker du? Det kan jo hende at det er noen innstillinger der? Hvis problemet bare dukker opp på FB, KG og lignende?
Gjest Kim Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Det er vel Google chrome som gjør det? Du kan sikkert slå det av i verktøy fanen.
pressplay Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Hvilken nettleser bruker du? Om det er Chrome kan du høyretrykke i feltet du skriver i, f.eks når du svarer på KG, klikk på "spell-checker options" og velge norsk språk
Meaty Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2014 Jeg bruker IE. Har ikke tenkt på at det kan være noen rare innstilliger i selve nettleseren. Takk for tips. Måtte gå over til å bruke en gammel laptop, da min faste, gode følgesvenn tok kvelden da knerten i huset fant ut at han skulle "bade" dataen min. Jeg blir sprø når ting ikke er som jeg er vant til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå