Gå til innhold

Nybakt mor på byen når barnet er 14 dgr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne er hentet fra en lignende tråd.

Hva synes du om at nybakt mor og far skaffer seg barnevakt og drar på byen og drikker når barnet bare er 14 dager gammelt?

Innvendinger eller greit nok?

Anonymous poster hash: 35190...876
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tull og bull og de burde hatt ris på rompen.

• Liker 24
Skrevet

Det hadde ikke passet for meg. Den nydelige ungen er viktigere enn festing.

Anonymous poster hash: af423...934
  • Liker 7
Skrevet

Syns de kunne ventet noen måneder til å gå ut på restaurant som kjærester. Og dra på byen syns jeg ikke hører hjemme når man har små barn.

• Liker 8
Skrevet

Min personlige mening er at det er alt for tidlig. Jeg dro ikke ut på byen før barna mine var over året men det var kun fordi lysten var totalt fraværende den perioden.

Anonymous poster hash: 214d5...429
  • Liker 2
Skrevet

Synes det virker umodent, rart og egoistisk.

Anonymous poster hash: a255f...734
  • Liker 17
Skrevet

Hvis det er en HELT spesiell anledning, barnet har en rytme som tillater det og de kan vende hjem på veldig kort varsel, så kanskje....

Hvis det er kun for å få seg en bytur, så ville jeg satt spørsmålstegn om dette var mennesker som i det hele tatt burde hatt barn.

• Liker 6
Skrevet

Dette får meg til å undre over foreldrenes omsorgsevne for barnet. En 2 uker gammel baby hører ikke hjemme hos noen andre enn foreldrene sine i en så ung alder.

• Liker 10
Skrevet

Syns det er helt sykt at foreldrene klarer å tenke på festing når barnet er så lite. Det var ikke i nærheten av mine tanker engang.
Hadde såvidt vært hjemme med bebbisen min i en uke når han var 14dager gammel.

Det tar også lengre tid enn 14dager å komme inn i rutiner og bli godt kjent med babyen

• Liker 7
Skrevet

Hvis det er en HELT spesiell anledning, barnet har en rytme som tillater det og de kan vende hjem på veldig kort varsel, så kanskje....

Hvis det er kun for å få seg en bytur, så ville jeg satt spørsmålstegn om dette var mennesker som i det hele tatt burde hatt barn.

Enig.

• Liker 3
Skrevet

Ei mor jeg kjenner dro på byen og lot sitt barn på et par år være hjemme alene. Ungen sov og hun mente det var greit. Faren fikk foreldreretten etter dette:) Det er helt utrolig hvor hjernedøde folk kan være!

• Liker 5
Skrevet

Ei mor jeg kjenner dro på byen og lot sitt barn på et par år være hjemme alene. Ungen sov og hun mente det var greit. Faren fikk foreldreretten etter dette:) Det er helt utrolig hvor hjernedøde folk kan være!

Har hørt om fyrer som har hatt samvær som har gjort det samme, men mistet de samværsretten sin...

Skrevet

Er min nevø og samboeren hans som gjorde dette og attpåtil kringkastet det på fb,og vet at mange tenker sitt, og jeg kunne heller ikke gjort slik selv før barnet mitt iallefall var nærmere året.

Hvordan få formidlet på en fin måte at dette er upassende,eller bare la være å si noe?

Ts

Skrevet

En må kjenne på hva en vil og føler selv. Noen er kjempestolte av seg selv fordi de har holdt seg fra alkohol og fest hele graviditeten og vil belønne seg selv med en fest. Helt greit, men om de ammer, syns jeg man skal vente litt lenger da.

(Er anbefalt å vente til babyen er 6 uker og mer motstandsdyktig før man drikker når man ammer.)

Jeg selv har ikke samvittighet til å gi MME bare fordi jeg vil ha meg et glass vin eller to, og uten nok til å pumpe opp, har jeg ikke villet drikke. jeg har så vidt smakt på et halvt glass rødvin til sammen-i to omganger, og snuppa er snart 4 mnd.
Henne først, så meg ;) Men det er MIN tankegang :)

Anonymous poster hash: c5699...559
  • Liker 2
Skrevet

Herregud. "Nybakt mor på byen" - jaha. Hva med den nybakte faren? Det er greit at han er på byen eller?

Syns de kunne ventet noen måneder til å gå ut på restaurant som kjærester. Og dra på byen syns jeg ikke hører hjemme når man har små barn.

Hva menes med små barn her? Hører det ikke hjemme å ta seg en bytur når ungen er 1 år, 2 år, 3, år, 7 år heller?

Det er selvsagt litt voldsomt å dra på byen allerede etter 14 dager, men jeg syntes det blir litt barnslig å sitte her å dømme uten at vi vet helt hva som er situasjonen her, hva slags årsaker de har o.l.

Anonymous poster hash: e9afd...8ee
  • Liker 10
Skrevet

Herregud. "Nybakt mor på byen" - jaha. Hva med den nybakte faren? Det er greit at han er på byen eller?

Hva menes med små barn her? Hører det ikke hjemme å ta seg en bytur når ungen er 1 år, 2 år, 3, år, 7 år heller?

Det er selvsagt litt voldsomt å dra på byen allerede etter 14 dager, men jeg syntes det blir litt barnslig å sitte her å dømme uten at vi vet helt hva som er situasjonen her, hva slags årsaker de har o.l.

Anonymous poster hash: e9afd...8ee

Her var ikke andre grunner enn å komme seg en tur ut på bar og drikke, skaffe seg barnevakt til den 14 dager gamle nurket og ut og feste.

Hadde en slektning feiret rundt tall hadde det selvsagt sett annerledes ute men selv da hadde jeg moderert meg

Ts

Skrevet

Jeg og mannen min var ute å spiste på restaurant når datteren vår var 1 måned. Vi tok noen glass vin og hentet henne dagen etter. Ikke noe problem! Jeg hadde bursdag..

Første gang jeg var på byen og drakk med venner, var jenta vår 4-5 måneder og på overnatting hos min mor.

Man trenger en pause av og til! Selv om man har blitt mamma, er man mer enn bare en mor.

Nå ville ikke jeg dratt utnå drukket meg full på byen etter 14 dager, men alle forskjellige. Tror ikke denne babyen led noen nød

• Liker 9
Skrevet

Usmakelig!

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at det har ikke jeg noe med, så lar jeg det bli med det.

• Liker 3
Gjest bloggerutennavn
Skrevet

Har flere bekjente som gjorde dette. Selv var det ikke noe jeg vurderte eller i det hele tatt tenkte på. Blir helt feil syns jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...