Gå til innhold

2 åring og rydding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ramlet over denne gamle tråden, men temaet er jo like aktuelt.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=183835

Det er diskusjon hvorvidt man kan forvente at en to åring rydder etter seg eller ikke.

Jeg har lik mening som ts i denne tråden. Hvis min to åring ikke rydder etter seg (med min hjelp!) så blir den ingen barnetv.

Hva mener du?

Anonymous poster hash: f1f06...fc9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener at det er helt horribelt å straffe en 2-åring for noe som de ofte ikke er modne nok til å gjøre, og da spesielt når de heller ikke kan forstå sammenheng mellom denne nekten og konsekvensen!

Endret av daemonia
  • Liker 1
Skrevet

To åringen flest rydder som et uvær i barnehagen, hvorfor ikke hjemme?

Skrevet

Man kan forvente at toåringen er med på å rydde etter seg, for det er de jo vant til med fra barnehagen, men straff for manglende rydding er å ta det for langt.

Anonymous poster hash: 2307e...96a
  • Liker 1
Skrevet

her i huset rydder 1,5-åringen opp etter seg selv. det er jo nesten som en avsluttende lek. Hu synes det er morsomt å legge alt i kurven/hyllen/boksen sin. og det har vi gjort til en vanesak, alt skal tilbake når vi er ferdig :) Jeg hjelper som regel til da, men ser ingen grunn ti at 2åringen ikke kan rydde etter seg. De gjør det i barnehagen hver dag.

Anonymous poster hash: d3ffb...2a2
Skrevet

Jeg mener at det er helt horribelt å straffe en 2-åring for noe som de ofte ikke er modne nok til å gjøre, og da spesielt når de heller ikke kan forstå sammenheng mellom denne nekten og konsekvensen!

2-åringer flest er da i aller høyeste grad modne nok til å rydde, men jeg synes det er helt søkt å straffe med barnetv-nekt. Det er ingen logisk sammenheng i det hele tatt, og det er vel uansett begrenset hvor viktig det er for en 2-åring å se barnetv?

Skrevet

Jeg ramlet over denne gamle tråden, men temaet er jo like aktuelt.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=183835

Det er diskusjon hvorvidt man kan forvente at en to åring rydder etter seg eller ikke.

Jeg har lik mening som ts i denne tråden. Hvis min to åring ikke rydder etter seg (med min hjelp!) så blir den ingen barnetv.

Hva mener du?

Jeg tenker at det er fint om man kan lære noen noe uten å bli for streng. Barn må få lov til å være barn, men innenfor faste rammer.

Anonymous poster hash: 981fc...bd1

Skrevet

Vår to åring er med å rydder etter seg. Men vi straffer ikke, annet enn at vi skal rydde opp alt før vi spiser, går ut, finner frem andre leker etc. Når vi er ferdig med ryddingen gjør vi det som var planlagt.

Vi innførte rydding som en lek fra hun som baby fikk leker. Noen dager går det knirkefritt, andre dager må vi minne på at vi skal rydde flere ganger før vi blir ferdige. Og tålmodigheten blir satt på prøve :-)

Skrevet

2-åringer flest er da i aller høyeste grad modne nok til å rydde, men jeg synes det er helt søkt å straffe med barnetv-nekt. Det er ingen logisk sammenheng i det hele tatt, og det er vel uansett begrenset hvor viktig det er for en 2-åring å se barnetv?

Greit, de er ikke modne nok til akkurat den settingen som TS både her og i det andre innlegget legger opp til da :)

Sånn går det når man prøver å tenke på to ting på en gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...