AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har nettopp vært til legen og tappet en del blod, og føler meg litt svimmel. Jeg skal på trening litt senere i dag (styrketrening). Bør jeg droppe den? Jeg har det sånn at jeg ikke får lov til å droppe en eneste trening, for hvis jeg begynner med det er det lett å droppe flere. Hvor lenge er man svimmel etter en blodprøve, og går det greit å trene selv om man har tappet mye blod, så lenge man ikke trener veldig hardt? Anonymous poster hash: 14b61...c74
Millimani Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Hvis du er svimmel, så bør du legge deg ned ei stund, ta deg litt vann, eller sitte med beina rett fram. Når det kommer til trening i kveld, så må du nesten kjenne på det når det nærmer seg. Hadde treninga vært akkurat nå måtte du jo ha droppa det, men om noen timer... Vanskelig å si. Å droppe én trening, kan ikke være så "vanskelig" for deg, det er hva du legger opp til selv, - som gjør om du dropper flere. Jeg er så glad i å trene, men jeg har ikke vært på trening på et halvt år pga helsemessige årsaker. Savner det så, og gleder meg til den dagen jeg er tilbake på trening. Når jeg bare er ordentlig i gang, så er jeg ordentlig i gang. Jeg vet selv hvor "feil" det er å være borte bare én gang, det føles som en krise, men så er du der neste gang. At du er borte kun én gang, det overlever du!
Gjest Linn Cathrin Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har nettopp vært til legen og tappet en del blod, og føler meg litt svimmel. Jeg skal på trening litt senere i dag (styrketrening). Bør jeg droppe den? Jeg har det sånn at jeg ikke får lov til å droppe en eneste trening, for hvis jeg begynner med det er det lett å droppe flere. Hvor lenge er man svimmel etter en blodprøve, og går det greit å trene selv om man har tappet mye blod, så lenge man ikke trener veldig hardt? Anonymous poster hash: 14b61...c74 Jeg tror eeegentlig ikke du skal trene samme dag som du har gitt blod, men du kan sikkert gi det et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Hvor mye blod tappet du? Ved tapping av en halv liter skal man ikke trene på to dager, det får ihvertfall mannen min beskjed om når han tapper blod. Anonymous poster hash: e4d8e...290 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Det er forskjell på å være blodgiver og å tappe noen små kolber til vanlig blodprøve. Er du svimmel tar du denne dagen fri. Anonymous poster hash: 41106...15d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Jeg tappet 5 sånne glass man tapper blod i. Vet ikke hvor mye det er, men det er hvertfall mindre enn en halv liter. Anonymous poster hash: 14b61...c74
Gjest Daenerys Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 5 små glass? Hadde ikke vært redd for å trene da, men om du føler deg svimmel ville jeg ha latt være Å trene samme dag som man gir blod derimot ville jeg ha latt vær med. Da er det nærmere halvliteren.
Pearl2.0 Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Jeg tappet 5 sånne glass man tapper blod i. Vet ikke hvor mye det er, men det er hvertfall mindre enn en halv liter. Anonymous poster hash: 14b61...c74 Er det blodprøve du har tatt?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Er blodprøve jeg har tatt ja, 5 små glass. Har ikke gitt blod. Anonymous poster hash: 14b61...c74
Millimani Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Drikk mye, ta det med ro noen timer, og kjenn hvordan du føler deg. Ikke press kroppen din!
Pearl2.0 Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Drikk litt vann/juice, få i deg energi, og så kjenner du på det. Du kjenner kroppen din best og vet om den trenger hvile Du kan jo forsøke, og hvis det ikke fungerer så slutter du rett og slett 1
pantora Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Å ta blodprøve er ikke det samme som å "tappe blod". Så lite som legen tar, har ingenting å si fysisk. Om du føler deg svimmel er det nok en annen grunn til det. 4
Gjest iGirl Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Det er vanlig for noen å føle seg litt ør og svimmel etter å ha tatt blodprøver. Det er helt normalt og helt ufarlig. Jeg synes du skal ta treningsfri i dag TS. Få i deg masse væske, og spis godt, og i morgen er du i gang igjen 1
hemmelinemmeli Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 5 små glass, det er max. 0, 25 - 0, 5 dl.... Du burde ikke merke dette fysisk. Jeg gir blod (ca. 5 dl)- og trener likevel. Tar det bare mye mer med ro, lytter til kroppen. Har aldri vært noe problem.
Gjest iGirl Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 5 små glass, det er max. 0, 25 - 0, 5 dl.... Du burde ikke merke dette fysisk. Jeg gir blod (ca. 5 dl)- og trener likevel. Tar det bare mye mer med ro, lytter til kroppen. Har aldri vært noe problem. Her er mennesker veldig forskjellig, noen blir faktisk uvel (ut dagen altså) av et glass. 1
hemmelinemmeli Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Her er mennesker veldig forskjellig, noen blir faktisk uvel (ut dagen altså) av et glass. Men det tror jeg ikke er fordi det er fysisk belastende - det tror jeg mer henger sammen med at noen blir uvel av selve prosedyren. Kanskje er det da godt å komme seg på trening, og få tankene på noe annet?
Gjest iGirl Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Men det tror jeg ikke er fordi det er fysisk belastende - det tror jeg mer henger sammen med at noen blir uvel av selve prosedyren. Kanskje er det da godt å komme seg på trening, og få tankene på noe annet? Det spiller vel ingen rolle hvorfor man blir dårlig? Å være svimmel er jo et FYSISK symptom, samme hva som er årsaken. TS, ta det med ro så lenge du føler deg uvel 1
Millimani Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Her er mennesker veldig forskjellig, noen blir faktisk uvel (ut dagen altså) av et glass. Men det tror jeg ikke er fordi det er fysisk belastende - det tror jeg mer henger sammen med at noen blir uvel av selve prosedyren. Kanskje er det da godt å komme seg på trening, og få tankene på noe annet? Føler man seg uvel etter blodprøve så skal man ta det med ro! Jo, man kan faktisk være uvel ut dagen, og det trenger ikke handle om bare en evt fysisk belastning
Missy1 Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Hvis du føler deg dårlig så er det kroppen din som forteller deg noe. Så sant du ikke føler deg bedre så lar du være å trene idag. Jeg trodde også først du mente at du hadde gitt blod. Min kropp takler ikke mye press etter blodgivning, var ute og fartet en gang etter å ha gitt blod og jeg endte opp kjempe dårlig i to døgn etterpå. Blodprøver reagerer jeg ikke på, men som sagt er folk forskjellige og reagerer forskjellig. Uansett bør man alltid lytte til kroppens signaler 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå