Sinja Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 ..jeg har en tarmsykdom som gjør at jeg ikke kan ha et sosialt liv. Det er sikkert ingen som leser dette, men jeg må bare få utløp et sted. Dere som er single og oppgitt over at dere aldri finner noen: vær glad dere i hvert fall har muligheten til å sitte ved siden av noen i mer enn 10 minutter. Tarmsykdommen min gjør at jeg har konstant luft i magen og konstant dårlig ånde. Dette er noe flere spesialister har påpekt at jeg må leve med resten av livet. Jeg har derfor i en alder av 25 år aldri hatt kjæreste. Jeg har ingen venner. Jeg kan ikke være i et rom med noen uten å gasse dem ut. Noen mener kanskje at dette bare er en morsom bagatell, men ingen orker å leve med denne luften over lengre tid. I tillegg må jeg alltid være i nærheten av toalettet, da jeg til tider bor på toalettet i dårlige perioder. Dette fører til at jeg ikke kan gå på kino, restauranter eller andre vanlige ting som kjærester og venner gjør. Til tider har jeg så vondt at jeg bare ligger. For det meste bruker jeg tiden på spill og serier, hvor jeg kan leve meg inn i andres liv og glemme hvor ensom jeg er. Ingen vil være i nærheten av noen som konstant sitter på do eller stinker. Jeg er ikke suicidal, jeg ønsker ikke å dø og kommer ikke til å ta selvmord. Men - 90 % av tiden tenker jeg at det ikke hadde gjort noe om jeg dør ved et uhell. Jeg sitter fast i en dårlig jobb på et lager hvor jeg er alene, hvor jeg kan gjøre som jeg vil. Drømmejobben kan jeg bare gi opp. Ønsket om barn jobber jeg fortsatt med å glemme. Det er sårt. Jeg er ensom. Jeg er egentlig svært sosial og hyggelig. Objektivt sett er jeg pen og ålreit, tynn og har en bra kropp (i stor grad pga at jeg lever på streng diett). Menn flørter og ber meg med ut, jeg kan aldri bli med eller ha besøk hjemme. Jeg bor alene med katten min. Psykolog har jeg gått til, men det hjelper ikke når ingen ting kan kurere tarmsykdommen. Jeg har vært avstandsforelsket i 4 år. Vi snakker ofte på nettet, og det er herlig. Han har bedt meg ut flere ganger, og til tross for at jeg er fullstendig fortapt i han, så kan jeg ikke. Jeg vet at om jeg drar til han eller om han kommer til meg så kommer jeg til å tilbringe halvparten av tiden på do, og kan ikke sitte i nærheten av han. Han kommer til å lukte meg og syns jeg er ekkel, og så mister jeg vennskapet hans også. Ingen orker et forhold med noen som aldri kan gå ut og som stort sett sitter på do. Jeg trenger ikke medlidenhet. Ingen forstår dette. De jeg forteller sier bare "så du har litt vondt i magen, det går over". Det går aldri over. Jeg kan aldri leve et normalt liv. Jeg kan aldri legge meg med mannen jeg elsker og våkne opp med et smil om munnen. Jeg håper bare at dere som er nysingle, skilt eller på jakt etter en partner ser hvor heldige dere er som faktisk KAN. Jeg kan aldri.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Hvilken sykdom er dette? Kan du kanskje lete etter noen som har samme sykdom? Anonymous poster hash: 23b35...b2a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har en venninde hun er sammen med en som også har en tarmsykdom, muligens den samme som du har. Hva heter sykdommen din? De har det hvertfall veldig fint sammen, hin bryr seg ikke noe særlig med dette, det er jo ikke hans feil at han er slik. Det er ikke slik at du må være singel resten av livet pga dette, du fortjener like mye kjærlighet du også selv om du har en sykdom! Bare forklar at du har en sykdom til din utkårede, sjansen for at han godtar dette er veldig stor. Bare idioter bryr seg med dette, så bare ta det med ro å nyt livet kjære deg Anonymous poster hash: 5894a...c8a
Erazor Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Det har blitt utviklet luktdempende undertøy - Shreddies. Har du forsøkt dette? Dårlig ånde kan også kamufleres av tyggegummi eller pastiller. Ellers finnes det faktisk mennesker som ikke har noe imot kroppslukter, og det er til og med dem som tenner på det. Så jeg ville ikke ha gitt opp helt uten videre. Men dersom du selv misliker deg selv, så er det mye lettere for andre å plukke opp de negative vibbene.
Meline37 Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 jeg har selv tarmproblemer.. Konstant luft i tarmene og flaut når jeg er en mann, men jeg gir ikke opp kjærligheten av den grunn...(selv om det er flaut , så er det ufrivillig)
Gjest Eurodice Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 jeg har selv tarmproblemer.. Konstant luft i tarmene og flaut når jeg er en mann, men jeg gir ikke opp kjærligheten av den grunn...(selv om det er flaut , så er det ufrivillig) Mangler det et ord eller to her? Du har oppgitt under kjønn at du er kvinne.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 ..jeg har en tarmsykdom som gjør at jeg ikke kan ha et sosialt liv. Det er sikkert ingen som leser dette, men jeg må bare få utløp et sted. Dere som er single og oppgitt over at dere aldri finner noen: vær glad dere i hvert fall har muligheten til å sitte ved siden av noen i mer enn 10 minutter. Tarmsykdommen min gjør at jeg har konstant luft i magen og konstant dårlig ånde. Dette er noe flere spesialister har påpekt at jeg må leve med resten av livet. Jeg har derfor i en alder av 25 år aldri hatt kjæreste. Jeg har ingen venner. Jeg kan ikke være i et rom med noen uten å gasse dem ut. Noen mener kanskje at dette bare er en morsom bagatell, men ingen orker å leve med denne luften over lengre tid. I tillegg må jeg alltid være i nærheten av toalettet, da jeg til tider bor på toalettet i dårlige perioder. Dette fører til at jeg ikke kan gå på kino, restauranter eller andre vanlige ting som kjærester og venner gjør. Til tider har jeg så vondt at jeg bare ligger. For det meste bruker jeg tiden på spill og serier, hvor jeg kan leve meg inn i andres liv og glemme hvor ensom jeg er. Ingen vil være i nærheten av noen som konstant sitter på do eller stinker. Jeg er ikke suicidal, jeg ønsker ikke å dø og kommer ikke til å ta selvmord. Men - 90 % av tiden tenker jeg at det ikke hadde gjort noe om jeg dør ved et uhell. Jeg sitter fast i en dårlig jobb på et lager hvor jeg er alene, hvor jeg kan gjøre som jeg vil. Drømmejobben kan jeg bare gi opp. Ønsket om barn jobber jeg fortsatt med å glemme. Det er sårt. Jeg er ensom. Jeg er egentlig svært sosial og hyggelig. Objektivt sett er jeg pen og ålreit, tynn og har en bra kropp (i stor grad pga at jeg lever på streng diett). Menn flørter og ber meg med ut, jeg kan aldri bli med eller ha besøk hjemme. Jeg bor alene med katten min. Psykolog har jeg gått til, men det hjelper ikke når ingen ting kan kurere tarmsykdommen. Jeg har vært avstandsforelsket i 4 år. Vi snakker ofte på nettet, og det er herlig. Han har bedt meg ut flere ganger, og til tross for at jeg er fullstendig fortapt i han, så kan jeg ikke. Jeg vet at om jeg drar til han eller om han kommer til meg så kommer jeg til å tilbringe halvparten av tiden på do, og kan ikke sitte i nærheten av han. Han kommer til å lukte meg og syns jeg er ekkel, og så mister jeg vennskapet hans også. Ingen orker et forhold med noen som aldri kan gå ut og som stort sett sitter på do. Jeg trenger ikke medlidenhet. Ingen forstår dette. De jeg forteller sier bare "så du har litt vondt i magen, det går over". Det går aldri over. Jeg kan aldri leve et normalt liv. Jeg kan aldri legge meg med mannen jeg elsker og våkne opp med et smil om munnen. Jeg håper bare at dere som er nysingle, skilt eller på jakt etter en partner ser hvor heldige dere er som faktisk KAN. Jeg kan aldri. Min erfaring er at legene ikke er like flinke på slikt som f.eks. Kinesisk medisin. Jeg vil anbefale deg å oppsøke en god akupunktør. Du finner slike gjennom anbefalninger hos folk som har gått samme veien selv. Jeg har gjort dette selv da jeg fikk en masse problemer med matintoleranse etter å ha vært utbrent. Legene hadde ikke noe å bidra med til der. Da gikk jeg til en alternativbehandler som ga meg naturmedisin og en diett jeg skulle følge. Over tid ordnet det seg. Er du heldig, så finnes det kanskje en løsning for deg også den veien :-). Anonymous poster hash: 26944...7e0
Forseti Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Min erfaring er at legene ikke er like flinke på slikt som f.eks. Kinesisk medisin. Jeg vil anbefale deg å oppsøke en god akupunktør. Du finner slike gjennom anbefalninger hos folk som har gått samme veien selv. Jeg har gjort dette selv da jeg fikk en masse problemer med matintoleranse etter å ha vært utbrent. Legene hadde ikke noe å bidra med til der. Da gikk jeg til en alternativbehandler som ga meg naturmedisin og en diett jeg skulle følge. Over tid ordnet det seg. Er du heldig, så finnes det kanskje en løsning for deg også den veien :-).Anonymous poster hash: 26944...7e0 Nei, du hadde tydelige stressproblemer som gikk utover tarmsystemet ditt, og placebo har hjulpet deg å kontrollere det. Det er noe helt annet enn at kinesisk "medisin" kan kurere reelle fysiologiske diagnoser og lidelser.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Nei, du hadde tydelige stressproblemer som gikk utover tarmsystemet ditt, og placebo har hjulpet deg å kontrollere det. Det er noe helt annet enn at kinesisk "medisin" kan kurere reelle fysiologiske diagnoser og lidelser. Nja, jeg ville ikke avfeid det helt. Det er mye som ikke kan dokumenteres av vestlig medisin, spesielt dette med "chakra", energibaner i kroppen osv. og det er mange som har fått et bedre liv av å forsøke det. Uansett har man ikke noe å tape når vestlig medisin ikke kan hjelpe en. Anonymous poster hash: acb0b...554
Erazor Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Nja, jeg ville ikke avfeid det helt. Det er mye som ikke kan dokumenteres av vestlig medisin, spesielt dette med "chakra", energibaner i kroppen osv. og det er mange som har fått et bedre liv av å forsøke det. Uansett har man ikke noe å tape når vestlig medisin ikke kan hjelpe en. Anonymous poster hash: acb0b...554 «Alternativ medisin» er ikke gratis. Man kan fort tape masse penger på slik behandling. Mang en alvorlig syk pasient har blitt loppet for det de har av grådige mennesker som tilbyr såkalt alternativ behandling til dem som er desperate. 1
Forseti Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Nja, jeg ville ikke avfeid det helt. Det er mye som ikke kan dokumenteres av vestlig medisin, spesielt dette med "chakra", energibaner i kroppen osv. og det er mange som har fått et bedre liv av å forsøke det. Uansett har man ikke noe å tape når vestlig medisin ikke kan hjelpe en. Anonymous poster hash: acb0b...554 Dette er tull. Dissekter et atom så skjønner du at alt dette snakket om "energibaner" er pretensiøst. Lurer på hva dere som tror på sånt innbiller seg hva det eksistensielle består av? Det er mange som er påstått å få et bedre liv av det alternativet. Bevisene mangler. Det er like latterlig som fitnessindustrien, som markedsfører fitnessmodeller på steroider for å kreditere resultatene til supplementene de tar i tillegg. Folk tror på kunstig markedsføring. De bryr seg ikke om vitenskaplige studier eller reelle fakta.
miaw Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Jeg kjenner ei som har en kronisk tarminfeksjon. Hun er også helt avhengig av å ha et toalett i umiddelbar nærhet til enhver tid. Hun er idag gift og har et barn, så det er helt klart håp:) Du er jo ikke sengeliggende, du har bare litt andre begrensninger enn hos andre. Har du fortalt om sykdommen din til han du snakker med på nettet? Endret 21. januar 2014 av miaw
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Dette er tull. Dissekter et atom så skjønner du at alt dette snakket om "energibaner" er pretensiøst. Lurer på hva dere som tror på sånt innbiller seg hva det eksistensielle består av? Det er mange som er påstått å få et bedre liv av det alternativet. Bevisene mangler. Det er like latterlig som fitnessindustrien, som markedsfører fitnessmodeller på steroider for å kreditere resultatene til supplementene de tar i tillegg. Folk tror på kunstig markedsføring. De bryr seg ikke om vitenskaplige studier eller reelle fakta. Kroppen består av mer enn enkeltdeler selv om man går helt ned på atomært nivå (eller ennå lavere). Forskerne forstår fortsatt ikke alle sammenhengene og man bør ikke avfeie alternativ behandling når så mange mennesker har rapportert at de har fått det bedre. Joda, selvsagt ser jeg at det finnes en del scam der ute i form av useriøse aktører som bare farer med humbug og folk som kommer i media bare fodi de har lyst til å være i media, men om man setter seg litt inn i f.eks tradisjonell/alternativ kinesisk metode og greier å oppsøke de som er seriøse så har man i mine øyne ingenting å tape gitt at man ikke kan bli hjulpet av vestlig medisin. Jeg tipper at man kanskje vil greie å skaffe empiri for noe av dette etterhvert som medisinsk kunnskap, metode og teknologi utvikler seg. Husk at før mikroorganismer som bakterier og virus ble påvist trodde folk på at "ondskap" eller "onde ånder" hadde inntatt kroppen slik at man ble dårligere eller døde. Det var jo en viss sannhet sannhet i det sett opp mot deres religiøse tolkning selv om man ikke hadde mulighet til å dokumentere eller undersøke det videre. Ny vitenskap dokumenteres ikke ved å avfeie, men ved nysgjerrighet, et åpent sinn og tålmodighet. Anonymous poster hash: acb0b...554
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 «Alternativ medisin» er ikke gratis. Man kan fort tape masse penger på slik behandling. Mang en alvorlig syk pasient har blitt loppet for det de har av grådige mennesker som tilbyr såkalt alternativ behandling til dem som er desperate. Selvsagt bør man utvise sunn skepsis, men om man orker å lete litt og utvise litt dømmekraft så kan man finne seriøse aktører. Anonymous poster hash: acb0b...554
Gjest stian86 Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Har mange i min familie som lever et normalt liv med en alvorlig tarmsykdom. Hva sykdom er det og ka medisiner har du prøvd.hva har du gjort selv for og forbedre livskvalitenten din?
Forseti Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Kroppen består av mer enn enkeltdeler selv om man går helt ned på atomært nivå (eller ennå lavere). Forskerne forstår fortsatt ikke alle sammenhengene og man bør ikke avfeie alternativ behandling når så mange mennesker har rapportert at de har fått det bedre. Joda, selvsagt ser jeg at det finnes en del scam der ute i form av useriøse aktører som bare farer med humbug og folk som kommer i media bare fodi de har lyst til å være i media, men om man setter seg litt inn i f.eks tradisjonell/alternativ kinesisk metode og greier å oppsøke de som er seriøse så har man i mine øyne ingenting å tape gitt at man ikke kan bli hjulpet av vestlig medisin. Jeg tipper at man kanskje vil greie å skaffe empiri for noe av dette etterhvert som medisinsk kunnskap, metode og teknologi utvikler seg. Husk at før mikroorganismer som bakterier og virus ble påvist trodde folk på at "ondskap" eller "onde ånder" hadde inntatt kroppen slik at man ble dårligere eller døde. Det var jo en viss sannhet sannhet i det sett opp mot deres religiøse tolkning selv om man ikke hadde mulighet til å dokumentere eller undersøke det videre. Ny vitenskap dokumenteres ikke ved å avfeie, men ved nysgjerrighet, et åpent sinn og tålmodighet. Anonymous poster hash: acb0b...554 Selv om du til en viss grad har rett i at en del av den gamle overtroen impliserte senere avsløring av mikrobeinfeksjoner, resulterte ikke overtroen en reel og fornuftig behandlingsform for lidelsene. Så om det likevel skulle ligge noe i det "alternative" moderne medisin overser så er det fortsatt ikke korrekte behandlingsmetoder verdt å undersøke videre. Selv om troen på besettelse ikke nødvendigvis var totalt bortreist fra infeksjonsteorier, så var eksorsisme og annen form for behandling av dette totalt feilslått, akkurat som de alternative medisinene er i dag. Vitenskapen handler hovedsaklig om å motbevise hypotester, så skepsis er en mye mer grunnleggende del av det, enn åpenhet og nysgjerrighet. Det er helt nødvendig, så man ikke kaster bort tiden sin på å synse rundt dødfødte ideer og hyptoeser, men heller konsentrerer seg om de faktaene man allerede har om tilværelsen anvendt for å forstå hvordan ting fungerer. Da rensker man vekk ideer om mumbojumbo snakk over en kokende heksegryte.
Snowblind Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Du må ikke gi opp Har en venninne som har slitt en del med det samme. I litt mindre grad. Men det var perioder der hun ikke engang klarte å gå på butikken fordi hun var så redd for at hun kanskje plutselig måtte på do. Du sier at det aldri kommer til å ordne seg, men det kan ikke du vite noe om. Hvilke råd har du fått fra lege og hva har de sagt til deg? Har du fått mulighet til å kanskje snakke med noen spesialister på akkurat det området?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Selv om du til en viss grad har rett i at en del av den gamle overtroen impliserte senere avsløring av mikrobeinfeksjoner, resulterte ikke overtroen en reel og fornuftig behandlingsform for lidelsene. Så om det likevel skulle ligge noe i det "alternative" moderne medisin overser så er det fortsatt ikke korrekte behandlingsmetoder verdt å undersøke videre. Selv om troen på besettelse ikke nødvendigvis var totalt bortreist fra infeksjonsteorier, så var eksorsisme og annen form for behandling av dette totalt feilslått, akkurat som de alternative medisinene er i dag. Vitenskapen handler hovedsaklig om å motbevise hypotester, så skepsis er en mye mer grunnleggende del av det, enn åpenhet og nysgjerrighet. Det er helt nødvendig, så man ikke kaster bort tiden sin på å synse rundt dødfødte ideer og hyptoeser, men heller konsentrerer seg om de faktaene man allerede har om tilværelsen anvendt for å forstå hvordan ting fungerer. Da rensker man vekk ideer om mumbojumbo snakk over en kokende heksegryte. Nå er jo en av de alternative behandlingene fra Kina, og som har mistet "mystikken" rundt seg akupunktur. Mange har fått hjelp av det og det er jo basert på myten om "chi" i bunn og grunn. Eksorsisme blir litt på siden av det jeg tenker primært på da det ikke nødvendigvis utføres med noen form for fysisk kontakt med den som er "rammet". Flere av de gamle eksorissmemetodene innebærer i bunn og grunn ulike typer formaninger fra presten som utfører den. Alternative kinesiske metoder har gjerne en fysisk komponent. Det siste er jeg i og for seg enig i, men disse hypotesene man skal motbevise med motsatte eksempler må jo også komme fra et sted, derav nysgjerrigheten og åpenheten. Innen vitenskap generelt hender det også med ulike mellomrom at man ikke greier å motbevise den, men ender opp med å bekrefte den. Dette med repeterbarhet er også svært vesentlig. Det spiller jo ingen rolle om man motbeviste en hypotese for hundre år siden (kanskje på grunn av manglende teknologi til å betrakte fenomenet) om man i dag kan verifisere det et uendelig antall ganger med det riktige utstyret og de riktige metodene. Anonymous poster hash: acb0b...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå