Druid Skrevet 24. januar 2014 #121 Skrevet 24. januar 2014 Hvis en mann bruker like mye på en middag som på noe hans kone fremtidige skal bruke hver dag resten av livet, forstår jeg også hvis kvinnen lurer på hans prioriteringer og hvor seriøs han er. Anonymous poster hash: 0fcf9...5db ...og det er helt greit, for hadde jeg møtt ett menneske som var så overfladisk og verdiløst som dette, hadde det vært en nyttig lakmustest for at hun ikke var verdt å bruke videre tid på...
Snooks Skrevet 24. januar 2014 #122 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har sagt ifra til samboer at jeg håper virkelig ikke han bruker mer enn et par tusen kroner på en evt forlovelsesring. Man blir ikke mer forlovet av å kjøpe en ring til mange titalls tusen, de pengene kommer mer til nytte andre steder.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #123 Skrevet 24. januar 2014 Ringene vi har sett på og synes er fine koster ca 35 - 50K. Det er helt sprøtt! Han mente han burde bruke max 10K, men jeg har sagt max 5000. Så får han finne en som ligner men er uten diamanter, heller andre stener! Så lenge det er en ring jeg kan bruke hver dag i jobb- og hverdagssituasjoner. Jeg er ikke så glad i diamanter, og jeg er også veldig fornuftig når det kommer til økonomi. Jeg bryr meg ikke om ringen koster 500... Jeg hadde derimot blitt glad dersom den var så billig.Anonymous poster hash: 4e0bc...911
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #124 Skrevet 24. januar 2014 Diamanter er så vanlige at det ikke er uvanlig lenger. Å derimot å ha smaragder eller rubiner (de virkelig fine variantene) er jo mye bedre. Rubin er jo kjærlighetens stein, diamanter er jo strengt tatt kjedelige og fargeløse. Anonymous poster hash: bca4d...d18 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #125 Skrevet 24. januar 2014 ...og det er helt greit, for hadde jeg møtt ett menneske som var så overfladisk og verdiløst som dette, hadde det vært en nyttig lakmustest for at hun ikke var verdt å bruke videre tid på... Jeg antar da at du føler det på samme måten med jule og bursdagsgaver? Anonymous poster hash: 0fcf9...5db
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #126 Skrevet 24. januar 2014 Diamanter er så vanlige at det ikke er uvanlig lenger. Å derimot å ha smaragder eller rubiner (de virkelig fine variantene) er jo mye bedre. Rubin er jo kjærlighetens stein, diamanter er jo strengt tatt kjedelige og fargeløse. Anonymous poster hash: bca4d...d18 Da er det jo litt ironisk at de "vanlige" og rimelige diamantene er langt fra fargeløse, mens rubiner og smaragder (bortsett fra de virkelig dyre) ikke alltid har så mye farge å skryte av. Jeg er heller ikke helt enig i at diamanter (i hvert fall ikke om de er fargeløse og med litt størrelse (1 karat+)) er spesielt vanlige. En kvalitetsdiamant kan knapt kalles kjedelig - en kjedelig diamant er et ganske godt tegn på at den er ganske dårlig kvalitet. Men for noen få tusen kroner kan man vel heller ikke forvente så mye mer. Anonymous poster hash: 0fcf9...5db
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #127 Skrevet 24. januar 2014 Da er det jo litt ironisk at de "vanlige" og rimelige diamantene er langt fra fargeløse, mens rubiner og smaragder (bortsett fra de virkelig dyre) ikke alltid har så mye farge å skryte av. Jeg er heller ikke helt enig i at diamanter (i hvert fall ikke om de er fargeløse og med litt størrelse (1 karat+)) er spesielt vanlige. Nei, Ceylonrubiner er jo som regel mer rosa i fargen enn dem fra Myanmar. Smaragder er verdens mest sjeldne edelsten, på plass nr. 2 kommer rubiner. Begge, så fremt de er rene, er jo opptil dobbelt så dyre som rene diamanter av samme størrelse. Sammenlignet med ovenfor edelsteiner er diamanter derfor ganske vanlige. Anonymous poster hash: bca4d...d18 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #128 Skrevet 25. januar 2014 Anonymous poster hash: f222b...945 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #129 Skrevet 26. januar 2014 Nå i disse dager finnes det jo flere utrolig flotte, laboratorieskapte edelstener som er minst like holdbare som diamanter og fine til hverdagsbruk. (for ikke å snakke om det etiske) Problemet med rubiner og smaragder i forlovelsesringer som skal brukes hver dag, er at de ikke er like harde som diamanter, og vil fort kunne få slitasje. Anonymous poster hash: aefe5...238
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #130 Skrevet 26. januar 2014 Jeg synes du skal la mannen følge tradisjonen han er vant med når han skal fri til sin utkårede. Min mann er også amerikaner, så jeg går rundt med en diamantring til 40 000 på hånden. Jeg bruker den mest mulig for å få bruksverdien ut av det dyre innkjøpet.. Jeg er ikke smykkegal, men greit nok. Anbefaler deg å ha en relativt flat innsetting av steinen. Min står ut ganske mye, og er i veien pga det. Hekter borti ting, vanskelig å få på hanske osv. Den er forsikret. Tar den ikke med på sydentur. Og hvis jeg går gjennom dodgy gate, så snur jeg ringen så diamanten er inni hånda Anonymous poster hash: 7f312...399 1
Gjest Peanut Skrevet 27. januar 2014 #131 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har ett spørsmål. Hvis det formodentlig skulle ha blitt slutt, er da vanlig å gi tilbake ringen, eller beholdes den? Jeg ble gitt en ring en gang (den ble kjøpt på Tiffany til $2900, kursen sto i 10 kr), men jeg avsluttet forholdet et år etter (grunnet masse ugreie ting >_< ). Da fikk jeg valget mellom å gi tilbake ringen frivillig, eller betale ham 70000 kr som han mente ringen ville koste i Norge. O_o (Der mente jeg han var helt på bærtur. <_< ) Det var en ring med en diamant på 0.40 ct, VVS1, farge I, satt i platina... Jeg ga han for øvrig ringen tilbake. Vet at ringen ble gitt videre til hun han er gift med nå... O_O ^ Sånt er vel litt sånn "eeehh..." er det ikke? O_o
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2014 #132 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har ett spørsmål. Hvis det formodentlig skulle ha blitt slutt, er da vanlig å gi tilbake ringen, eller beholdes den? Jeg ble gitt en ring en gang (den ble kjøpt på Tiffany til $2900, kursen sto i 10 kr), men jeg avsluttet forholdet et år etter (grunnet masse ugreie ting >_< ). Da fikk jeg valget mellom å gi tilbake ringen frivillig, eller betale ham 70000 kr som han mente ringen ville koste i Norge. O_o (Der mente jeg han var helt på bærtur. <_< ) Det var en ring med en diamant på 0.40 ct, VVS1, farge I, satt i platina... Jeg ga han for øvrig ringen tilbake. Vet at ringen ble gitt videre til hun han er gift med nå... O_O ^ Sånt er vel litt sånn "eeehh..." er det ikke? O_o Han der er ikke god.
Gjest Peanut Skrevet 27. januar 2014 #133 Skrevet 27. januar 2014 Han der er ikke god. Det var en grunn til at jeg gjorde det slutt for å si det sånn. <_<
Druid Skrevet 27. januar 2014 #134 Skrevet 27. januar 2014 Jeg tror faktisk det er en vanlig praksis med den typen 3* månedlønn ringer; det er en form for medgift, ikke egentlig en gave. 1
Miss Lucky Skrevet 27. januar 2014 #135 Skrevet 27. januar 2014 Jeg trodde det var litt av poenget med de dyre ringene jeg, fra gammelt av altså. At ringen liksom skulle være en økonomisk sikring i tilfelle mannen skulle ville skille seg. Var jo ikke like lett for en kvinne å finne seg en ny mann om hun allerede hadde vært forlovet/gift før. 1
Birdo Skrevet 28. januar 2014 #136 Skrevet 28. januar 2014 en ring til 1200 kroner sier liksom "jeg har ikke lyst til å satse på denne forlovelsen og bryllup og deg" men alt etter hva man tjener, er man student burde man kanskje vente med å kjøpe ring. synes ikke det skal måles i % hvor mye ringen skal koste, men det skal svi litt i lomma på maen, for da viser han at dette er noe han vil satse på Anonymous poster hash: 2504c...8a6 Så fordi forloveden min kjøpte helt enkel gullring til meg som koster litt i overkant av 1000 kr, så er han ikke interessert i forholdet våres? Vi hadde dårlig råd den perioden, men jeg ville ikke byttet det ut mot noe annet, samme hvor mye penger vi hadde hatt... Og skulle jeg mot all formodning hatt en "middels dyr" ring til sum av en bil, hadde jeg rett og slett ikke tørt å si til noen hvor mye den kostet jeg, syns det blir skryting bare..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå