Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #41 Skrevet 21. januar 2014 Må ikke være billig,men må det være et spesielt tall på det? Jeg hadde ikke tenkt "dette er 25.000 ringen",men kanskje heller husket mannen og de løftene vi har gitt til hverandre, håper jeg da:) Du ser om ringen har kostet mannen betydelig eller ikke som regel. Men ja løftene er jo det viktigste.
Atlanterhavet Skrevet 21. januar 2014 #42 Skrevet 21. januar 2014 Du ser om ringen har kostet mannen betydelig eller ikke som regel. Men ja løftene er jo det viktigste. Det går bra,jeg personlig har ikke behov for å bli "kjøpt". Syns du fremlegger det sånn. At du er en vare som han har enten betalt god eller dårlig pris for, med ringen. Det ikke det jeg sier "ja" til ihvertfall. 8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #43 Skrevet 21. januar 2014 Tror min lå på veil 20.000 men mannen var heldig og kom over en kampanje i en festivalhelg der de hadde prosenter på hele butikken! Anonymous poster hash: d91e7...ef8
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #44 Skrevet 21. januar 2014 Så når kjæresten min frir til meg med en sekstusenkroners ring så har han ikke gått gjennom nok til at det kan anses som romantisk? Romantisk, kanskje . Men ville du ikke likt at han la litt mer i selve symbolet på løftene? Det er jo et signal da...
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #45 Skrevet 21. januar 2014 Det går bra,jeg personlig har ikke behov for å bli "kjøpt". Syns du fremlegger det sånn. At du er en vare som han har enten betalt god eller dårlig pris for, med ringen. Det ikke det jeg sier "ja" til ihvertfall. Nei nei nei. Det har ikke noe med å bli kjøpt. Det er ikke materialisme inn i bildet her. Men det er et signal på hvor seriøs en er.
missdior Skrevet 21. januar 2014 #46 Skrevet 21. januar 2014 Romantisk, kanskje . Men ville du ikke likt at han la litt mer i selve symbolet på løftene? Det er jo et signal da... Nei, jeg ville ikke ha likt om han brukte 30.000 på ringen min, når jeg kunne fått en fin en til under 10.000. Jeg trenger ikke dyre ringer for å ha det fint med mannen min 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #47 Skrevet 21. januar 2014 Jeg må si jeg synes den ene diamantringen på bildet her: blir for diger. Det heller mer i retningen "tacky" enn fint. Anonymous poster hash: bca4d...d18 2
Salmonella Skrevet 21. januar 2014 #48 Skrevet 21. januar 2014 Nei nei nei. Det har ikke noe med å bli kjøpt. Det er ikke materialisme inn i bildet her. Men det er et signal på hvor seriøs en er. Men hvor seriøs man er, signaliseres ikke det ut i fra handling hovedsaklig? Type; omsorg, kjærtegn, støtte, komplimenter og slike ting? Jeg skjønner at du mener det består av begge deler. Men sånn til syvende og sist, når det stormer som verst, hva hjelper da? En ring til 60 000 eller omsorg og støtte? 4
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #49 Skrevet 21. januar 2014 Nei, jeg ville ikke ha likt om han brukte 30.000 på ringen min, når jeg kunne fått en fin en til under 10.000. Jeg trenger ikke dyre ringer for å ha det fint med mannen min Du kan sikkert få en fin ring til 5000 og.
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #50 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Men hvor seriøs man er, signaliseres ikke det ut i fra handling hovedsaklig? Type; omsorg, kjærtegn, støtte, komplimenter og slike ting? Jeg skjønner at du mener det består av begge deler. Men sånn til syvende og sist, når det stormer som verst, hva hjelper da? En ring til 60 000 eller omsorg og støtte? Å gi en fin ring som har kostet en betraktelig ER en handling. Og så er det ikke slik at ENTEN så gir man en flott og dyr ring ELLER så gir man komplimenter? Hvorfor ikke begge? Endret 21. januar 2014 av Betasuppe 1
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #51 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Jeg må si jeg synes den ene diamantringen på bildet her: blir for diger. Det heller mer i retningen "tacky" enn fint. Anonymous poster hash: bca4d...d18 Den var diger ja... Hele "oppsettet" her synes jeg var en smule tacky. Men saken er at dyrt ikke trenger å bety digert. F.eks en "infinity band" som har små fine diamanter som tilsammen blir en del karat. Det er nett, elegant, smakfullt (synes jeg da) OG svindyrt. Og hvorfor bare gi en ring? Endret 21. januar 2014 av Betasuppe
Salmonella Skrevet 21. januar 2014 #52 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Å gi en fin ring som har kostet en betraktelig ER en handling. Og så er det ikke slik at ENTEN så gir man en flott og dyr ring ELLER så gir man komplimenter? Hvorfor ikke begge? Joda, det er jo en fysisk handling. Men jeg mente i forhold til det du sa om at prisen er et signal på hvor seriøs man er (om jeg forstod deg rett). Og når det kommer til hvor seriøs man er så måler man altså dette i prisklasse ring og de handlingene jeg nevnte ovenfor (vise kjærlighet)? Men hva hjelper det, hvor seriøs man er ut ifra prisklasse på ring, når det stormer som verst i et forhold? Da hjelper vel ikke akkurat det, tenker jeg..eller? Og da forstår jeg heller ikke hvorfor det har noe å si..Ikke at jeg må forstå det, men er bare nysgjerrig Endret 21. januar 2014 av Salmonella 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #53 Skrevet 21. januar 2014 Hvis typen tror han skal ha utdrikningslag på strippeklubb ++, så skulle det bare mangle at JEG går rundt med et stort femsifferet beløp på fingeren Litt tradisjon må man ha. Jeg synes jeg leser om kvinner som blir behandlet som dørmatter hver eneste dag her inne, og tviler på at de har noe særlig kostbart på fingeren desverre. Noe som sier meg: "Why buy the cow when you get the milk for free". Jeg ser ikke på Sex and the City, men kommer ikke til å selge meg for billig av den grunn. Anonymous poster hash: e6ab4...6df 3
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #54 Skrevet 21. januar 2014 Joda, det er jo en fysisk handling. Men jeg mente i forhold til det du sa om at prisen er et signal på hvor seriøs man er (om jeg forstod deg rett). Og når det kommer til hvor seriøs man er så måler man altså dette i prisklasse ring og de handlingene jeg nevnte ovenfor (vise kjærlighet)? Men hva hjelper det, hvor seriøs man er ut ifra prisklasse på ring, når det stormer som verst i et forhold? Da hjelper vel ikke akkurat det, tenker jeg..eller? Og da forstår jeg heller ikke hvorfor det har noe å si..Ikke at jeg må forstå det, men er bare nysgjerrig Det er jo logisk å tro at hvis man ikke er så veldig interessert i dama så gidder man ikke å bruke så mye på henne? Det er jo som regel en historie bak ringen hvis man har brukt masse tid å krefter på å anskaffe dem. Det viser at man er villig til å satse. Man kan jo for all del lage scenarier der hvor alt går i dass. Men generelt sett henger disse tingene sammen.
Grønt blad Skrevet 21. januar 2014 #55 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo logisk å tro at hvis man ikke er så veldig interessert i dama så gidder man ikke å bruke så mye på henne? Det er jo som regel en historie bak ringen hvis man har brukt masse tid å krefter på å anskaffe dem. Det viser at man er villig til å satse. Man kan jo for all del lage scenarier der hvor alt går i dass. Men generelt sett henger disse tingene sammen. Av alt det fine min mann gjør for meg, så må jeg si at en dyr ring kommer ganske langt ned på listen. Det er heller ikke en sammenheng mellom interesse og pris på ring. Det stemmer nok at man ikke gidder bruke mye penger på dama dersom man egentlig ikke er så interessert, men det betyr ikke at en interessert mann må bruke masse penger på en stein og litt metall. Drittmenn kan også kjøpe en dyr ring til dama, og tro at det veier opp for at de ikke behandler dama bra. Hadde jeg fått en ring til 3 ganger månedslønn (eller 10% av årsinntekten), hadde jeg lurt på om vi passet så godt sammen, siden vi da hadde hatt et veldig ulikt forhold til penger og pengebruk. Jeg hadde også lurt på om han egentlig kjente meg så godt. 8
Pingting Skrevet 21. januar 2014 #56 Skrevet 21. januar 2014 Denne diskusjonen gir meg vondt i lillehjernen kjenner jeg. Jeg lurer på hva symbolikken i vårt forhold er jeg - når vi faktisk gikk hen og spleisa på ringer som kosta såvidt over 4000,- til sammen. Mest fordi vi ikke så poenget i å sløse vekk en masse penger på en metallsirkel med en eller annen fastkjørt bit med geologi. Altså - jeg ser at dette er avhengig av både kultur og personlighet. Hvis man er vant til å knytte verdien på ringen opp mot den symbolske verdien av forlovelsen, så har jeg litt forståelse for at det kan skurre å kjøpe billige ringer. Men vær så snill og ikke snakk som om dette gjelder alle, for det gjør det ikke. Enhver dimling kan kjøpe en dyr ring. Jeg vil heller ha en fyr som bruker tid og energi på meg, enn på jobb for å kjøpe bling til meg. Det sier og litt mer om interesse og forpliktelse. I min verden, får jeg vel nesten presisere. Jeg er heller ikke interessert på en bekreftelse av hvor seriøs man er. Jeg ser og på seriøsiteten og den gjensidige forpliktelsen som det følelsesmessige utganspunktet og grunnlaget for et godt ekteskap - ikke noe man må demonstrere og bekrefte i forkant ved å kjøpe noe dyrt. Det er selvfølgelig ikke så svart-hvitt at man ikke kan ha begge deler, men det betyr ikke at man MÅ ha begge deler heller, gjør det vel? 8
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #57 Skrevet 21. januar 2014 Av alt det fine min mann gjør for meg, så må jeg si at en dyr ring kommer ganske langt ned på listen. Det er heller ikke en sammenheng mellom interesse og pris på ring. Det stemmer nok at man ikke gidder bruke mye penger på dama dersom man egentlig ikke er så interessert, men det betyr ikke at en interessert mann må bruke masse penger på en stein og litt metall. Drittmenn kan også kjøpe en dyr ring til dama, og tro at det veier opp for at de ikke behandler dama bra. Hadde jeg fått en ring til 3 ganger månedslønn (eller 10% av årsinntekten), hadde jeg lurt på om vi passet så godt sammen, siden vi da hadde hatt et veldig ulikt forhold til penger og pengebruk. Jeg hadde også lurt på om han egentlig kjente meg så godt. Kanskje det ikke er det aller viktigste i verden, men at det ikke hadde betydd noe har jeg ingen tro på. Man kan spare for å finansiere en ring, framfor å kjøpe gadgets, sløse det bort på øl osv. Det viser bare dedikasjon. Det du beskriver er gjerne unntaket, og selvfølgelig skjer det også. Ingen som fornekter det. Men det er en sammenheng, jo. Fortell meg en ting. Hadde det faktisk bydd deg imot å få en så flott ring?
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #58 Skrevet 21. januar 2014 Denne diskusjonen gir meg vondt i lillehjernen kjenner jeg. Jeg lurer på hva symbolikken i vårt forhold er jeg - når vi faktisk gikk hen og spleisa på ringer som kosta såvidt over 4000,- til sammen. Mest fordi vi ikke så poenget i å sløse vekk en masse penger på en metallsirkel med en eller annen fastkjørt bit med geologi. Altså - jeg ser at dette er avhengig av både kultur og personlighet. Hvis man er vant til å knytte verdien på ringen opp mot den symbolske verdien av forlovelsen, så har jeg litt forståelse for at det kan skurre å kjøpe billige ringer. Men vær så snill og ikke snakk som om dette gjelder alle, for det gjør det ikke. Enhver dimling kan kjøpe en dyr ring. Jeg vil heller ha en fyr som bruker tid og energi på meg, enn på jobb for å kjøpe bling til meg. Det sier og litt mer om interesse og forpliktelse. I min verden, får jeg vel nesten presisere. Jeg er heller ikke interessert på en bekreftelse av hvor seriøs man er. Jeg ser og på seriøsiteten og den gjensidige forpliktelsen som det følelsesmessige utganspunktet og grunnlaget for et godt ekteskap - ikke noe man må demonstrere og bekrefte i forkant ved å kjøpe noe dyrt. Det er selvfølgelig ikke så svart-hvitt at man ikke kan ha begge deler, men det betyr ikke at man MÅ ha begge deler heller, gjør det vel? Hvis du har et sånt syn på en ring, så fatter jeg ikke hvorfor dere gadd å ha ringer i det heletatt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #59 Skrevet 21. januar 2014 Faktisk. Det er ikke pengene direkte, men hvor mye pes man går gjennom for å tjene penger for å erverve ringen. Som igjen blir et symbol på hvor stor bit av livet man ofret for det ene symbolet. Anonymous poster hash: 78140...bda 2
Pingting Skrevet 21. januar 2014 #60 Skrevet 21. januar 2014 Fordi det fortsatt er et fint symbol. Men symbolverdien er helt uavhengig av pengeverdien. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå