Gå til innhold

DYRE ringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror nok ikke dette er vanlig i Norge enda nei.

Jeg og forloveden min sine ringer kostet 1000 kr for begge to, og de er i sølv. Holder lenge for oss! :)

Ikke er vi spesielt redde for å skade dem/miste dem heller, pga prisen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si. Prøv denne "kalkulatoren"

http://www.info-diamond.com/others/diamond-prices.html

En diamant i den størrelsen kan være verdt fra 800kr til 8000kr avhengi av kvaliteten

Hæ? 800,- Nå tuller du. Har sjekket en drøss med nettsider i Norge. Finner ikke en eneste 18 k ring m/0,29 karat enstens diamant under 4000,-. Hvor er den beste nettsiden. Vis meg den billigste ringen som matcher mine data.

Anonymous poster hash: 28780...2f0

Skrevet

Jeg liker ideen med % av en inntekt fordi det viser at man ofrer en stor del av seg for ringen, som er et symbol for dedikasjon og forpliktelse.

For en som tjener 600 000 i året, så er en forlovelsesring til 10 000 som det er 13 på dusinet av ikke så veldig spesielt. Han ofrer ingenting for denne ringen heller. Tilsvarer vel 2 mnd med matinnkjøp. Ikke veldig romantisk. 10 000 er engang ikke så mye hva en ferie til utlandet koster.

Og jeg har selvfølgelig fulgt opp det jeg har sagt selv, og kjøpte en forlovelsesring til en større sum :)

Når man regner % så må man tenke ETTER skatt så fyren ikke blir flådd heller :)

Måles romantikk virkelig i hvor mye penger man bruker på forlovelsesring?

• Liker 10
Skrevet

Må bare spørre dere som mener at ringen MÅ være dyr.. Er det en dyr ring som sier noe om hvor mye partneren deres elsker dere? Og jo dyrere ringen er, jo mer romantisk er det? Dette skurrer i mine øyne, men det er kanskje bare meg.. :)

Kanskje et slags depositum eller en symbolsk investering?

Kjærlighet alene betaler jo ikke regninger :danse:

Anonymous poster hash: e6ab4...6df

• Liker 1
Skrevet

Måles romantikk virkelig i hvor mye penger man bruker på forlovelsesring?

Faktisk. Det er ikke pengene direkte, men hvor mye pes man går gjennom for å tjene penger for å erverve ringen. Som igjen blir et symbol på hvor stor bit av livet man ofret for det ene symbolet.

Skrevet

Noen synes det er 'ekkelt' å bruke penger eller bruke penger på partneren i det hele tatt.

Nå handler det selvsagt ikke om at man er med noen for pengene eller at kjærlighet kan måles i kroner. Det er bare tenkningen om at en forlovelse samt ektekap koster, og symbolsk tar tid å spare til (og dermed planlegge) samt at man ofrer noe. Er derfor man ofte regner kostnad i % ift. inntekt, ikke i et totalbeløp. Hvis mer penger betydde mer kjærlighet så ville jo menn med mye penger kunne elske konene sine mer, og alle skjønner at det er tullete.

Når man sier "tre månedslønner" så betyr det et offer sett i forhold til hans økonomi/arbeidstimer.

Anonymous poster hash: 9e091...31b
Skrevet (endret)

TS

Kjæresten min vil ha kvalitet, så han vil kjøpe fra feks Tiffany, Cartier eller Harry Winston.

Platina, og med en senterstein på 1- 1,5 karat, best mulig klarhet og cut.

Selv synst jeg det er unødvendig, og ville heller hatt en stein med hakket dårligere kvalitet til halve prisen. Man ser jo uansett ikke forskjellen med mindre man bruker mikroskop.

Anonymous poster hash: 7beb4...ce8

Man kan fint se forskjellen med det blotte øye hvis diamanten er en SI1 eller SI2.

Jeg har selv en diamantring fra Tiffany. ^^, (Kjøpte den selv da fordi jeg ville ha en). Etoile (: http://www.tiffany.com/Engagement/item.aspx?GroupSku=GRP10009&selectedSku=19242684&search_params=param+0/0/0/4005/0 ), platina med en 0.39 ct, VVS1, farge I. (Tiffany selger bare diamanter hvis farge er fra D- I).

Kostet ca. rundt $3,400 i 2003. Helt grei da jeg ikke ville ha en som ikke var for stor.

Har inntrykk av at noen ikke tror en diamant er ekte hvis den blir for "stor". <_<

Men det kommer kanskje av hvilket miljø man vanker i og.

For hva gjør man ellers med en dyr forlovelsesring når man er gift? Legger den i skuffen?

Anonymous poster hash: e6ab4...6df

Man kan ta forlovelsesringen utenpå gifteringen eller ha den ringen på den andre hånden. Tror jeg.

Endret av Peanut
Skrevet

Noen av dere bør kanskje se litt mindre på Sex and the City...

Skrevet

Faktisk. Det er ikke pengene direkte, men hvor mye pes man går gjennom for å tjene penger for å erverve ringen. Som igjen blir et symbol på hvor stor bit av livet man ofret for det ene symbolet.

Hmm..For min del så er det andre ting jeg ser på når det kommer til hengivenhet og arbeid i forhold til romantikk.

Men vi er alle forskjellige, og takk for det! :)

• Liker 1
Skrevet

Hæ? 800,- Nå tuller du. Har sjekket en drøss med nettsider i Norge. Finner ikke en eneste 18 k ring m/0,29 karat enstens diamant under 4000,-. Hvor er den beste nettsiden. Vis meg den billigste ringen som matcher mine data.

En diamant på 0,29karat til 800kr er av absolutt dårligste sort, og selges nok ikke i Norge. Tviler også på at din diamant fra Dubai er så dårlig og så lite verdt. Det var bare et eksempel på hvor billig det kunne bli, men da altså for en av VELDIG dårlig kvalitet.

Skrevet

Jeg liker ideen med % av en inntekt fordi det viser at man ofrer en stor del av seg for ringen, som er et symbol for dedikasjon og forpliktelse.

Ingenting sier "la oss starte et ansvarsfullt og kjærlig liv sammen " som å kaste bort en viss prosent av inntekten på en stein:)

Kvalitet er viktig syns jeg,men i min omgangskrets er ikke prisen alt. Hadde aldri funnet på å spørre hvor mye ringen kostet.

Noen av dere bør kanskje se litt mindre på Sex and the City...

Haha!

• Liker 5
Skrevet

En diamant på 0,29karat til 800kr er av absolutt dårligste sort, og selges nok ikke i Norge. Tviler også på at din diamant fra Dubai er så dårlig og så lite verdt. Det var bare et eksempel på hvor billig det kunne bli, men da altså for en av VELDIG dårlig kvalitet.

Ok. Stusser veldig over at det er helt umulig å finne enstens diamanter 0,29 nærme den prisen jeg betalte i Norge. Tror jeg skal få taksert den..så vet jeg hvor jeg skal kjøpe neste gang.

Skrevet

Hmm..For min del så er det andre ting jeg ser på når det kommer til hengivenhet og arbeid i forhold til romantikk.

Det er jo ikke det ene eller det andre. De fleste vil ha de samme tingene i en hengiven partner.

Men hvis du ikke bryr deg er det jo fint som fungerer for dere.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke det ene eller det andre. De fleste vil ha de samme tingene i en hengiven partner.

Men hvis du ikke bryr deg er det jo fint som fungerer for dere.

Neinei, men det er fremmed for meg at den biten (prisklassen) har noe betydning for romantikken. Ikke bare at jeg tenker annerledes, har aldri hørt noen sagt noe lignende før. Det var ikke et forsøk på å si at det ene er mer korrekt enn det andre :)

Skrevet

Det er EN av flere ting som er viktige ja. Men tviler på at du hadde vært happy for en plastikkring fra BR leker :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ingenting sier "la oss starte et ansvarsfullt og kjærlig liv sammen " som å kaste bort en viss prosent av inntekten på en stein:)

Kvalitet er viktig syns jeg,men i min omgangskrets er ikke prisen alt. Hadde aldri funnet på å spørre hvor mye ringen kostet.

Ringen består jo av edle metaller og diamant, og med mindre fusjon blir lett tilgjengelig, så vil den bare øke i verdi :)

Og det er ikke snakk om å bruke så mye penger at man sliter med økonomien i lang tid etterpå, men nok til at man merker det.

Det å se partnerens fjes når den settes på er ubetalelig. Så enten har dere ikke opplevd det ennå, eller så har dere fått en ring dere VET er billig.

Endret av Betasuppe
  • Liker 3
Skrevet

Det er EN av flere ting som er viktige ja. Men tviler på at du hadde vært happy for en plastikkring fra BR leker :)

Den hadde iallefall skilt seg ut og sikkert ikke vært 13 på dusinet av den (blandt gifte par) ;)

• Liker 2
Skrevet

Ringen består jo av edle metaller og diamant, og med mindre fusjon blir lett tilgjengelig, så vil den bare øke i verdi :)

Og det er ikke snakk om å bruke så mye penger at man sliter med økonomien i lang tid etterpå, men nok til at man merker det.

Det å se partnerens fjes når den settes på er ubetalelig. Så enten har dere ikke opplevd det ennå, eller så har dere fått en ring dere VET er billig.

Må ikke være billig,men må det være et spesielt tall på det? Jeg hadde ikke tenkt "dette er 25.000 ringen",men kanskje heller husket mannen og de løftene vi har gitt til hverandre, håper jeg da:)

• Liker 2
Skrevet

Aldri hørt om noen som har spurt om prisen.

Men man skjønner som regel utifra hvor den er kjøpt, størrelse og klarhet på diamant, hvor prisen ligger omtrent. Og selvsagt utifra mannens økonomi/forbruksnivå generelt.

Skrevet

Så når kjæresten min frir til meg med en sekstusenkroners ring så har han ikke gått gjennom nok til at det kan anses som romantisk? :laugh:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...