AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Noen som har dyre forlovelses eller gifteringer eller er det veldig uvanlig i Norge? Anonymous poster hash: 7beb4...ce8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Ei venninne i England sa hun forventet at forlovelsesringen skulle koste cirka 10% av det mannen tjener i året, hvis ikke ble det ikke noe forlovelse... Det var visst vanlig i hennes omgangskrets? Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut. Selv om jeg ikke akkurat ville sagt nei takk til en flott ring Anonymous poster hash: e6ab4...6df 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 TS Ut fra hva jeg har sett og hørt så regnes vel egentlig alt over 20 000 kr som dyrt i Norge. Men jeg tror alikevel ikke at ringer i den prisklassen er veldig uvanlig. Men hva med ringer fra 100 000kr og oppover ? Er det veldig veldig veldig uvanlig eller ? Anonymous poster hash: 7beb4...ce8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Ei venninne i England sa hun forventet at forlovelsesringen skulle koste cirka 10% av det mannen tjener i året, hvis ikke ble det ikke noe forlovelse... Det var visst vanlig i hennes omgangskrets? Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut. Selv om jeg ikke akkurat ville sagt nei takk til en flott ring Anonymous poster hash: e6ab4...6df TS Min kjæreste er ikke norsk, og har også et litt annet syn på forlovelses/gifteringer enn hva vi nordmenn har. Han mener og er fast bestemt på at ringen skal koste 3 månedslønner. Han tjener langt over gjennomsnittets nordmannen,så det vil si at ringen min vil bli DYR, og jeg er litt usikker på hva jeg synst om det, og hva andre vil synst om det. Anonymous poster hash: 7beb4...ce8
Stormborn Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Jeg hadde ikke turt å gå rundt med en ring som kostet altfor mye... Fingrene mine får klaus av å ha ringer på så jeg surrer med de hele tiden
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Jeg hadde ikke giddet å hatt på en ring som kostet 600 . men hadde heller ikke vært noe for meg med en 30 tusen kr ring. Anonymous poster hash: afb3a...3b1
Betasuppe Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Jeg liker ideen med % av en inntekt fordi det viser at man ofrer en stor del av seg for ringen, som er et symbol for dedikasjon og forpliktelse. For en som tjener 600 000 i året, så er en forlovelsesring til 10 000 som det er 13 på dusinet av ikke så veldig spesielt. Han ofrer ingenting for denne ringen heller. Tilsvarer vel 2 mnd med matinnkjøp. Ikke veldig romantisk. 10 000 er engang ikke så mye hva en ferie til utlandet koster. Og jeg har selvfølgelig fulgt opp det jeg har sagt selv, og kjøpte en forlovelsesring til en større sum Når man regner % så må man tenke ETTER skatt så fyren ikke blir flådd heller 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Ei venninne i England sa hun forventet at forlovelsesringen skulle koste cirka 10% av det mannen tjener i året, hvis ikke ble det ikke noe forlovelse... Det var visst vanlig i hennes omgangskrets? Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut. Selv om jeg ikke akkurat ville sagt nei takk til en flott ring Anonymous poster hash: e6ab4...6df Jeg har "3 mnds lønn" flere ganger av amerikanere, så 10% hørtes ikke mye ut for meg. Det kommer vel helt an på hva folk tjener og bruker generelt. Faren min var forretningsadvokat og hadde gjennom en klient en avtale med en gullsmed så han fikk mye smykker til mamma for en lavere pris. Samme gjelder foreldrene til en venninne, moren hennes hadde store diamanter. Anonymous poster hash: 9e091...31b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 TS Min kjæreste er ikke norsk, og har også et litt annet syn på forlovelses/gifteringer enn hva vi nordmenn har. Han mener og er fast bestemt på at ringen skal koste 3 månedslønner. Han tjener langt over gjennomsnittets nordmannen,så det vil si at ringen min vil bli DYR, og jeg er litt usikker på hva jeg synst om det, og hva andre vil synst om det.Anonymous poster hash: 7beb4...ce8 3 månedslønner er det jeg har hørt også. Det er ikke uvanlig. Symboliserer at selv om du har god råd, skal det 'merkes'. Hvis han tjener godt synes jeg ikke det er unormalt. Hvor mange i Norge som har det vet jeg ikke. Blant venner i England og USA er ikke en ring til 100,000 unormalt nei. Anonymous poster hash: 9e091...31b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Lurer på en ting, hvordan type ring er det da snakk om? Platina, hvitt gull eller gult gull? Hvor stor karat? Er farge og klarhet viktig? Har sett ringer hvis diamantklarheten ikke er spesielt klar, og som koster over 100k. Anonymous poster hash: bca4d...d18
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 TS Kjæresten min vil ha kvalitet, så han vil kjøpe fra feks Tiffany, Cartier eller Harry Winston. Platina, og med en senterstein på 1- 1,5 karat, best mulig klarhet og cut. Selv synst jeg det er unødvendig, og ville heller hatt en stein med hakket dårligere kvalitet til halve prisen. Man ser jo uansett ikke forskjellen med mindre man bruker mikroskop.Anonymous poster hash: 7beb4...ce8
Gjest Daenerys Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 En ring til 100 000 ville jeg aldri ha brukt, ville bekymret meg for mye for å ødelegge den. Dere gjør det dere vil, men det er ikke helt normalt i Norge enda tror jeg
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Det du eventuelt kan gjøre TS, eller rettere sagt, foreslå for kjæresten din, er å kjøpe en forlovelsesring som kanskje kan "bygges på" etterhvert slik at det også blir en giftering? For hva gjør man ellers med en dyr forlovelsesring når man er gift? Legger den i skuffen? Anonymous poster hash: e6ab4...6df 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Når folk først er inne på det med ringer her. Noen som har peiling på diamantringer? Og hva de normalt koster i Norge? Jeg kjøpte en diamantring i Dubai for 2300 kr. Hvitt gull 18 k 2.36 gram med en enstensdiamant på 0,29 karat. Var dette et bra kjøp målt opp mot de du må betale i Norge? Anonymous poster hash: 28780...2f0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Det du eventuelt kan gjøre TS, eller rettere sagt, foreslå for kjæresten din, er å kjøpe en forlovelsesring som kanskje kan "bygges på" etterhvert slik at det også blir en giftering? For hva gjør man ellers med en dyr forlovelsesring når man er gift? Legger den i skuffen?Anonymous poster hash: e6ab4...6df Planen er å bruke begge ringene. Weddingband heter vel det. En enklere ring man setter sammen med forlovelsesringen. Anonymous poster hash: 7beb4...ce8
Miss Lucky Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Når folk først er inne på det med ringer her. Noen som har peiling på diamantringer? Og hva de normalt koster i Norge? Jeg kjøpte en diamantring i Dubai for 2300 kr. Hvitt gull 18 k 2.36 gram med en enstensdiamant på 0,29 karat. Var dette et bra kjøp målt opp mot de du må betale i Norge?Anonymous poster hash: 28780...2f0 Det kommer ann på kvaliteten på diamanten (uklarheter, farge, sliping). Regner med du fikk et sertifikat med diamanten ? Da skal all denne informasjonen stå der
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Det kommer ann på kvaliteten på diamanten (uklarheter, farge, sliping). Regner med du fikk et sertifikat med diamanten ? Da skal all denne informasjonen stå der Mistet det.. Hehe. Hva om den hadde dårligst kvalitet. Hvilken pris da? Kontra den beste kvalitet. Anonymous poster hash: 28780...2f0
Miss Lucky Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Mistet det.. Hehe. Hva om den hadde dårligst kvalitet. Hvilken pris da? Kontra den beste kvalitet. Anonymous poster hash: 28780...2f0 Vanskelig å si. Prøv denne "kalkulatoren"http://www.info-diamond.com/others/diamond-prices.html En diamant i den størrelsen kan være verdt fra 800kr til 8000kr avhengi av kvaliteten
missdior Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Må bare spørre dere som mener at ringen MÅ være dyr.. Er det en dyr ring som sier noe om hvor mye partneren deres elsker dere? Og jo dyrere ringen er, jo mer romantisk er det? Dette skurrer i mine øyne, men det er kanskje bare meg.. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå