Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. mai 2004 #21 Skrevet 20. mai 2004 Det er faktisk ikke så morro nei, kan tenkes. En i kameratgjengen til typen min er sammen med ei som går rundt i leiligheten i undertøyet, og hun hadde attpåtil en liten busk stikkende ut på hver side av trusekanten. Dessuten er hun ikke så opptatt av å stelle seg selv generelt sett og er lat og slapp men tynn, og er bleik med hengete bilappelsinhudringer. De i gjengen hans kaller henne bare "Dyret" (Døm ivei dere, se hvor mye de bryr seg ) Og det at tilogmed jeg vet dette, sier jo sitt, da de diskuterer henne så mye. Jaja.
Orthia Skrevet 20. mai 2004 #22 Skrevet 20. mai 2004 Jeg syns det er en selvfølge at man byr gjester noe, om ikke annet en kopp kaffe e.l., selvom det i utgangspunktet er partnerens gjest. Selv hadde jeg følt meg temmelig uvelkommen om jeg som gjest ikke ble budt noe, mens vertskapet satt og gumlet kake.
Arkana Skrevet 20. mai 2004 #23 Skrevet 20. mai 2004 Jeg syns det er en selvfølge at man byr gjester noe, om ikke annet en kopp kaffe e.l., selvom det i utgangspunktet er partnerens gjest. Selv hadde jeg følt meg temmelig uvelkommen om jeg som gjest ikke ble budt noe, mens vertskapet satt og gumlet kake. Enig. Om noen er i mitt hus så er de mine gjester. Det kunne ikke falle meg inn å forsyne meg selv uten å spørre om andre ville ha, jeg spør til og med samboeren min om han vil ha noe, bestandig. Og selv om jeg ikke skulle forsyne meg av noe ville jeg i allefall tilby en evt gjest noe å drikke e.l.
Gjest 1111 Skrevet 20. mai 2004 #24 Skrevet 20. mai 2004 Jeg vet at jeg ville spurt gjesten om h*n ville ha hvis jeg hentet noe til meg selv, men det er sånn jeg er oppdratt og noe annet ville ikke falle meg inn..
Mann 40 Skrevet 20. mai 2004 #25 Skrevet 20. mai 2004 Jeg sitter i sofaen, uten bukse, inntullet i kupleddet mitt, med håret til alle kanter, og overhodet ikke i humør for å ta imot besøk. Hva mener dere? Er det min jobb å varte opp sambo's uventede gjester?? Hvis de hadde hatt sosial intelligens hadde de sett at du ikke var overlykkelig for besøk. Hvis mulig burde de trukket inn på et annet rom, i hvert fall ikke komme med kommentarer om uhøflighet. Dessuten, det å kommentere andres eventuelle uhøflighet, viser at man selv er uhøflig.
Gjest Lizbet Skrevet 21. mai 2004 #26 Skrevet 21. mai 2004 Hva skjer om min mann kommer hjem med uventede gjester.... Det er ytterst sjelden jeg ikke er påkledd hjemme om ikke jeg straks skal legge meg, og om jeg går i joggebukse vet jeg hva vennene hans er gode for. Og de kjenner meg, så det er så og si et ikke-problem. Og de blir tilbudt kaffe eller brus. (Om vi skulle ha det i hus noe som er sjelden!) Bruker aldri å irritere meg over det i så stor grad. Og er jeg ikke interessert i å prate med dem tusler jeg inn på kjøkkenet. (Vi har stor leilighet skjønner dere )
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #27 Skrevet 21. mai 2004 Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg først blitt skikkelig irritert på sambo fordi han slapp inn mennesker i stua når jeg (av en eller annen merkelig grunn??? pleier alltid å ha klær på) ikke var fult påkledd.. Men jeg ville ikke laget noe oppstyr der og da, bare sendt ham et sygt blikk. Så ville jeg fortet meg å få på meg klær og få børstet håret osv, så jeg så litt presentabel ut. Deretter ville jeg gå å sette på te-vann på komfyren og så spørre sambo om hva han hadde tenkt å tilby kameraten.. Deretter hadde jeg satt meg ned sammen med dem og tatt en kopp te.. Evt. om jeg hadde vært i skrekkelig dårlig humør og ikke ville ha besøk ville jeg på dette tidspunktet gått på soverommet og sett på TV der eller lest i en bok eller sovet el. Synest at du var uhøffelig.. Og at det virket ekkelt om du forsatte å gå rundt i bare truse nedentil etter at dere hadde fått gjester..
Gjest Pterodactylkake Skrevet 21. mai 2004 #28 Skrevet 21. mai 2004 hun hadde sikkert teppet rundt seg da.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #29 Skrevet 21. mai 2004 hun hadde sikkert teppet rundt seg da. hun gikk med teppe rundt seg ut på kjøkkenet for å hente seg en kake? Ok.. :o men hvorfor i alle dager gikk hun ikke å tok på seg klær? eller oppførte seg en smule høfflig?
aline Skrevet 21. mai 2004 #30 Skrevet 21. mai 2004 Jeg synes faktisk også at det er du som er uhøflig her, dere bor sammen, det er faktisk lov for din partner å ta med en kompis hjem uten å måtte ringe å spør om lov først? Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg tatt på meg noe klær slik at jeg var påkledd, hentet dette kakestykket å satt meg i ett annet rom dersom jeg ikke ønsket å være sammen med sambos kompis!! Hadde jeg satt meg i stua sammen med sambo og besøk, så hadde jeg enten spurt om noen ville ha noe eller ventet med å hente meg noe før dere var alene igjen!! Jeg har også lært at det er uhøflig å sette seg ned sammen med besøkende i hjemme (samme om det er ditt besøk eller hans) uten å by de andre på noe!! Det er i utgangspunktet hans besøk og han burde bydd gjesten sin på noe, men det betyr jo ikke at du behøver å fortelle ham hvor lite du ønsker å ha ham der? Det KAN jo være sambo som har bedt ham? og ikke han som har krevd å få komme uønsket? Du kan jo også si ifra til din sambo at det passet litt dårlig med besøk akkurat nå, diskret, på kjøkkenet eller noe! Snu situasjonen, se at det er du som har med deg ei venninde hjem, sambo dasser rundt i underbuksa og spiser kake og koser seg rett forran dere uten å spør om noen av dere ønsker noe engang! Hvor høflig ville du syntes det var?
Jens Skrevet 21. mai 2004 #31 Skrevet 21. mai 2004 Jeg vet att min sambo hadde blitt direkte flau hvis jeg hadde oppført meg sånn, når vi hadde besøk(gått i trusa, sur, og uten manerer), ja, det mener jeg, syns det var uhøflig og ikke by gjesten på kake, og er enig i att om du absolutt ville ha kaken for deg selv, kunne du satt deg på do eller noe og spist den der....
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #32 Skrevet 21. mai 2004 Jeg vet att min sambo hadde blitt direkte flau hvis jeg hadde oppført meg sånn' date='[/quote'] Hvem ville ikke det?? :o
Gjest Xavia Skrevet 21. mai 2004 #33 Skrevet 21. mai 2004 Jeg synes det er uhøflig av denne kompisen og dukke opp i hjemmet mitt' date=' forvente at jeg skal servere kake i bare trusa, og deretter fortelle meg hva man burde og ikke burde gjøre...[/quote'] Ærlig talt, han forventa da ikke at du skulle servere kake i trusa!! Kunne du ikke bare tatt på deg en bukse, og latt samboeren ta seg av serveringa dersom det var så "grusomt" å få besøk. Håper ikke noen av mine venner tenker som deg når jeg stikker innom venner og bekjente!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #34 Skrevet 21. mai 2004 Enig!! Når folk kommer på besøk tror jeg de forventer å slippe å se deg i bare trusa.. Og servering av mat bør skje med klær på!!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #35 Skrevet 21. mai 2004 For en mann finnes det ikke noe konsept som heter å SLIPPE å se ei jente i trusa. Ei jente med bare truse er ALLTID et gode hvis jenta ikke ser motbydelig ut ellers. Dessuten, hvis min sambo hadde tatt med venninne på besøk tror jeg begge to hadde likt seg hvis jeg serverte dem kledd i forkle og tanga slik at stumpen min var synlig når jeg snudde meg. Jeg skulle hentet allslags kaker og snadder.
tenker Skrevet 21. mai 2004 #36 Skrevet 21. mai 2004 For en mann finnes det ikke noe konsept som heter å SLIPPE å se ei jente i trusa. Ei jente med bare truse er ALLTID et gode hvis jenta ikke ser motbydelig ut ellers. Dessuten, hvis min sambo hadde tatt med venninne på besøk tror jeg begge to hadde likt seg hvis jeg serverte dem kledd i forkle og tanga slik at stumpen min var synlig når jeg snudde meg. Jeg skulle hentet allslags kaker og snadder. Skjønner ikke hvorfor dere maser om uhøflighet, en mann synes sikkert det er mye bedre å få se en dame i trusa enn å få servert ett stk kaloribombe.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #37 Skrevet 21. mai 2004 Skjønner ikke hvorfor dere maser om uhøflighet, en mann synes sikkert det er mye bedre å få se en dame i trusa enn å få servert ett stk kaloribombe. Jeg er rimelig sikker på at det finnes maaange menn som ville foretrekke å bli behandlet med høflighet og få en følelse av å være velkommen enn å se en sjuskete bustete og sur dame trampe rundt i trusa..
aline Skrevet 21. mai 2004 #38 Skrevet 21. mai 2004 ...Jeg er rimelig sikker på at det finnes maaange menn som ville foretrekke å bli behandlet med høflighet og få en følelse av å være velkommen enn å se en sjuskete bustete og sur dame trampe rundt i trusa.. jepp, selv om det er vanskelig å innrømme for dem kanskje?
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #39 Skrevet 21. mai 2004 jepp, selv om det er vanskelig å innrømme for dem kanskje? "Innrømme" at man vil bli behandlet med respekt? Og at man ikke synes sure utselte damer er så mye å stirre på.. Ikke mye til innrømming der..
aline Skrevet 21. mai 2004 #40 Skrevet 21. mai 2004 "Innrømme" at man vil bli behandlet med respekt? Og at man ikke synes sure utselte damer er så mye å stirre på.. Ikke mye til innrømming der.. humor er noe dritt skjønner jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå