Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Jeg sitter i sofaen, uten bukse, inntullet i kupleddet mitt, med håret til alle kanter, og overhodet ikke i humør for å ta imot besøk. Og inn kommer sambo og en kamerat. Først får jeg beskjed om å sette ned lyden på tv. Greit nok. Så går jeg ut på kjøkkenet og henter et kakestykke som jeg og lilletulla skal dele. Hvorpå jeg får kommentarer om at det er uhøflig og ikke hente kake til gjestene også (sambo's kompis som sier dette). Jeg har ikke gjester, svarer jeg. (Dessuten trodde jeg ikke kompisen kunne spise kake, fordi han har sukkersyke) Og deretter følger kommentarer om at kompisen til sambo er jo min gjest også. Åja, tenker jeg... Hva mener dere? Er det min jobb å varte opp sambo's uventede gjester?? Et bittelite bagatellproblem... Men jeg er en bitteliten smule sur nå...
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Hvis du tok med kake inn i stua og det var nok til alle kunne du jo tatt med. men jeg er enig i at det var han sin gjest, og hans ansvar.
Thomasine Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Vel, han er jo ikke din gjest, men når du allikevel skulle ut å hente noe, er det vel bare ren høflighet å spørre om det er noen andre som ønsker, eller... :-) Slik er iallefall jeg oppdratt, men på den andre siden, så var det vel strengt tatt gubben din som burde tilbytt kompisen sin noe da de kom inn!
Gjest Madam Felle Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 Nei det er ikke fin jobb å varte opp hans kamerat. Men på den andre siden er det veldig uhøflig av deg å hente kake til deg og datteren din, men ikke tilby kameraten. Det er faktisk på grensen til å bli frekt. Selv om det ikke er din gjest er det lov til å være litt høflig.
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 Hos oss tar vi gjestene inn på rommet hvor ingen andre sitter. Dvs i stuen eller på arbeidsrommet. Uansett er det i slike øyeblikk en velsignelse med tv på soverommet. Kommer min mann med en gjest er det hans gjest. Hadde jeg likevel tatt meg kaffe eller kake eller noe, så hadde jeg da spurt om de ville ha også. Eller ventet til de var gått. Men i utgangspunktet er det hans gjest og han som får sørge for. Som jeg gjør det med mine gjester.
Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Jeg synes det er uhøflig av denne kompisen og dukke opp i hjemmet mitt, forvente at jeg skal servere kake i bare trusa, og deretter fortelle meg hva man burde og ikke burde gjøre...
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Det ser ut som om truse- og joggedress monsteret har krevd nok ett offer på skilsmissestatistikkens høyalter.
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Var det kompisen som kom med disse kommenaterene? Jeg trodde det var samboeren din jeg... Uansett - kommentarene var unødvendige, ellers står jeg for det jeg skrev over.
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2004 #9 Skrevet 20. mai 2004 Jeg synes det er uhøflig av denne kompisen og dukke opp i hjemmet mitt, forvente at jeg skal servere kake i bare trusa, og deretter fortelle meg hva man burde og ikke burde gjøre... 1. jeg ville kledd på meg når de kom. 2. Jeg trodde det var mannen din som forventet oppvartning.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Jeg synes det er uhøflig av denne kompisen og dukke opp i hjemmet mitt, forvente at jeg skal servere kake i bare trusa, og deretter fortelle meg hva man burde og ikke burde gjøre... Her var det faktisk snakk om at du hentet kake til deg selv og datteren din, så hva var egentlig problemet med å hente til han også? Var det bare for å vise at du IKKE ville ha gjester der og da?
Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #11 Skrevet 20. mai 2004 Det ser ut som om truse- og joggedress monsteret har krevd nok ett offer på skilsmissestatistikkens høyalter. Jepp, og det før vi er gift! Jeg går alltid i truse og joggedress hjemme jeg... Hva er vitsen med å pynte seg for sambo? Han er jo allerede i garnet!!
Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #12 Skrevet 20. mai 2004 Her var det faktisk snakk om at du hentet kake til deg selv og datteren din, så hva var egentlig problemet med å hente til han også? Var det bare for å vise at du IKKE ville ha gjester der og da? Denne kompisen har sukkersyke....trodde ikke han kunne spise kake full av sukker jeg... Derfor hentet jeg bare til meg selv.
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #13 Skrevet 20. mai 2004 Jepp, og det før vi er gift! Jeg går alltid i truse og joggedress hjemme jeg... Hva er vitsen med å pynte seg for sambo? Han er jo allerede i garnet!! Ikke glem fett hår og ubarberte legger/armhuler
Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #14 Skrevet 20. mai 2004 Ikke glem fett hår og ubarberte legger/armhuler Ikke glemt det vet du! Har ikke dusjet siden mandag, og barbering?? Hva er det??? :klø:
Gjest Moonshadow Skrevet 20. mai 2004 #15 Skrevet 20. mai 2004 Jepp, og det før vi er gift! Jeg går alltid i truse og joggedress hjemme jeg... Hva er vitsen med å pynte seg for sambo? Han er jo allerede i garnet!! Slike holdninger er vel grunnen til at mange forhold sprekker
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #16 Skrevet 20. mai 2004 Slike holdninger er vel grunnen til at mange forhold sprekker Det er koksikkert!
Gjest Madam Felle Skrevet 20. mai 2004 #17 Skrevet 20. mai 2004 Denne kompisen har sukkersyke....trodde ikke han kunne spise kake full av sukker jeg... Derfor hentet jeg bare til meg selv. Kan være lurt å få med akkurat den biten da, for det er jo litt vesentlig.
Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #18 Skrevet 20. mai 2004 Jeg er kjent for å være litt distrê..... :oops:
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #19 Skrevet 20. mai 2004 Jeg er kjent for å være litt distrê..... :oops: Jeg synes at du heller skal forsøke å være en smule mer imøtekommende. Husk at du fort kan få stempelet sur uflidd kjerring i kameratflokken hans. Dette betyr ikke at du ikke skal ha ryggrad men som sagt, finn en balanse.
Gjest Humor Skrevet 20. mai 2004 #20 Skrevet 20. mai 2004 Husk at du fort kan få stempelet sur uflidd kjerring i kameratflokken hans. Av alt det fæle som kan skje her i verden så er vel dette noe av det verste som kan skje ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå