Gå til innhold

Hans Rotmo ute med ny sang om innvandring.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis det er vanskelig å forstå hva jeg mener, kan du låne Stephen Fry øret i fem minutter. Å si at "asylsøkere kryr som lopper og lus" ER ikke en uttalelse du bare kan blåse bort ved å si at "fokuset burdet være på kryr". Da er du som sagt veldig, veldig ignorant ift historien.

Anonymous poster hash: 3fac2...770

Da burde du se dette her særlig fra 3:20 og videre:

Skal sitere en liten del:

Political correction is the oppression of our intellectual movement so no one says anything anymore just in case anyone else get’s offended.
"What happens if you say that and someone gets offended?"
"Well they can be offended, can’t they? What’s wrong with being offended? When did stick and stones may break my bones stop being relevant? Isn’t that what you teach children? That's what you teach toddlers, for God's sake."
"He called me an idiot!"
"Don’t worry about it, he’s a d***."
Now you have people going, “I was offended, I was offended and I have rights!” Well so what, be offended, nothing happened. Grow up. Deal with it.
"I was offended!"
"I don’t care!"
Nothing happens when you’re offended. “I went to the comedy show and the comedian said something about the lord, and I was offended, and when I woke up in the morning, I had leprosy.” Nothing Happens.
“I want to live in a democracy but I never want to be offended again.”
"Well you’re an idiot."
Being offended is subjective. It has everything to do with you as an individual or a collective, or a group or a society or a community. Your moral conditioning, your religious beliefs. What offends me may not offend you. I’m offended when I see boy bands for God's sake.
- Steve Hughes.
Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet

Vel, jeg synes ikke å kalle noen en "dick" er i samme gate som å si at "asylsøkere kryr som lopp og lus", selv om jeg selvfølgelig skjønner poenget med å ikke ta seg nær av.

Det er imidlertid ikke så enkelt, mener jeg.

http://www.adressa.no/meninger/kronikker/article8870039.ece

• Liker 3
Skrevet

Innvandring har overtatt rollen religion en gang hadde. Det er en hellig ku man er suspekt om man kritiserer for mye.

Ja, fordi vi som mennesker er båssettere og flokkdyr. Vi tenker: hmm, liker ikke islam --> liker ikke innvandring --> er sikkert nasjonalist --> er sikkert også rasist --> sikkert fan av Anders Behring Breivik og sikkert også nynazist.

Jeg må ta avstand fra dette, hva skal jeg si, hmm, hmmmmmm, jo, la meg finne noe å henge meg opp i, så jeg slipper å late som jeg støtter islam, men allikevel er generelt snill, hyggelig og grei.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, fordi vi som mennesker er båssettere og flokkdyr. Vi tenker: hmm, liker ikke islam --> liker ikke innvandring --> er sikkert nasjonalist --> er sikkert også rasist --> sikkert fan av Anders Behring Breivik og sikkert også nynazist.

Jeg må ta avstand fra dette, hva skal jeg si, hmm, hmmmmmm, jo, la meg finne noe å henge meg opp i, så jeg slipper å late som jeg støtter islam, men allikevel er generelt snill, hyggelig og grei.

Folk er så manipulative i sin alminnelighet at jeg ikke skjønner at folk tør snakke om hvor troverdige de er?

Endret av waco
Skrevet

Folk er så manipulative i sin alminnelighet at jeg ikke skjønner at folk tør snakke om hvor troverdige de er?

Tror ikke de fleste av oss tenker over hvor manipulerende vi er. Jeg liker heller ikke å tenke for mye om meg selv som viser at jeg langt på vei ikke er noe godt og altruistisk vesen.

Men denne political correctness hjernevasken har et "godt" utgangspunkt om å fungere sammen med andre mennesker og se folk som individer, selv om de bærer gruppetrekk. Det er veldig negativt om det blir vanlig å kalle innvandrere for lus. Det bare forsterker vanskelighetene enkelte innvandrergrupper har.

Skrevet

For en del år siden var det nok sant at det skulle lite til før man ble kalt rasist, om man var kritisk til innvandringspolitikk. Nå synes jeg imidlertid dette holdningen bør revurderes…

Jeg må vel si at jeg tilhører et temmelig venstrevridd, intellektuelt miljø. Og jeg skal love at innvandringsdebatt er alt annet enn fraværende, og at folk er kritiske. Her er det ingen som stempler andre eller blir selv stemplet som rasister om man stiller spørsmålstegn ved innvandringspolitikken.

Jeg er fristet til å tro at en person som på en saklig måte er kritisk til måten dette landet forholder seg til innvandring på, ikke blir stemplet som noe som helst. Det er i hvertfall min erfaring.

Jeg er også fristet til å tro at dersom en person blir sett på som - om ikke rasist, så i hvertfall noe beslektet, så er det en grunn til det. Det er nok ikke "bare" fordi han eller hun uttaler seg kritisk om innvandring.

• Liker 2
Skrevet

Gjør vi virkelig det? Det gjør ikke jeg. Ingen i min omgangskrets, heller.

Anonymous poster hash: efa6e...c58
  • Liker 2
Skrevet

Da burde du se dette her særlig fra 3:20 og videre:

Skal sitere en liten del:

Political correction is the oppression of our intellectual movement so no one says anything anymore just in case anyone else get’s offended.

"What happens if you say that and someone gets offended?"

"Well they can be offended, can’t they? What’s wrong with being offended? When did stick and stones may break my bones stop being relevant? Isn’t that what you teach children? That's what you teach toddlers, for God's sake."

"He called me an idiot!"

"Don’t worry about it, he’s a d***."

Now you have people going, “I was offended, I was offended and I have rights!” Well so what, be offended, nothing happened. Grow up. Deal with it.

"I was offended!"

"I don’t care!"

Nothing happens when you’re offended. “I went to the comedy show and the comedian said something about the lord, and I was offended, and when I woke up in the morning, I had leprosy.” Nothing Happens.

“I want to live in a democracy but I never want to be offended again.”

"Well you’re an idiot."

Being offended is subjective. It has everything to do with you as an individual or a collective, or a group or a society or a community. Your moral conditioning, your religious beliefs. What offends me may not offend you. I’m offended when I see boy bands for God's sake.

- Steve Hughes.

Fantastisk bra .
  • Liker 1
Skrevet

Gjør vi virkelig det? Det gjør ikke jeg. Ingen i min omgangskrets, heller.

Da har du en misunnelsesverdig omgangskrets.

• Liker 1
Skrevet

Man velger selv hvordan man skal tolke det. Enten har man en fornuftig og rasjonell tilnærming og ser hele bildet, eller ... ikke.

Og din tolkning er "fornuftig og rasjonell", den da? Mens andre ikke ser hele bildet? Dagsbeste for nedlatenhet, om ikke annet.

• Liker 1
Skrevet

Da har du en misunnelsesverdig omgangskrets.

Tja, kanskje? Her er lærere og leger, økonomer og ingeniører, statlig og privat ansatte… Helt vanlige folk. Fellesnevneren er nok at samtlige har lange utdanninger.

Skrevet (endret)

Jeg støtter Hans Rotmo fullt ut. Rasisme-stempelet fikk han fra ventet hold. Håper han kan leve trygt etter dette.

Endret av malebarisk
  • Liker 1
Skrevet

Jeg støtter Hans Rotmo fullt ut. Rasisme-stempelet fikk han fra ventet hold. Håper han kan leve trygt etter dette. Vi lever jo tross alt i en av verdens beste demokratier, og er i tillegg ytringsfrihetens høyborg/fyrtårn.

Jeg vil heller si at støtten kommer fra "ventet hold". Vi snakker om Inn-Trøndelag her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller si at støtten kommer fra "ventet hold". Vi snakker om Inn-Trøndelag her.

Tror støtten kommer fra alle samfunnslag og politisk ståsted, over det hele land.

Skrevet

Tror støtten kommer fra alle samfunnslag og politisk ståsted, over det hele land.

Ja? Det tror jeg faktisk ikke. Jeg er fra "nærområdet". Jeg vet en god del om hvem Rotmos publikum har vært, og er.

Annonse
Skrevet

Ja? Det tror jeg faktisk ikke. Jeg er fra "nærområdet". Jeg vet en god del om hvem Rotmos publikum har vært, og er.

Det er vel kanskje de bitre ensomme mennene som ikke vil flytte til byen, antar jeg.

• Liker 1
Skrevet

Og din tolkning er "fornuftig og rasjonell", den da? Mens andre ikke ser hele bildet? Dagsbeste for nedlatenhet, om ikke annet.

Jeg forstår at du føler deg truffet.

Skrevet

Jeg støtter Hans Rotmo fullt ut. Rasisme-stempelet fikk han fra ventet hold. Håper han kan leve trygt etter dette.

Dvs, han fikk det fra "over alt".

Skrevet

Norge trenger slike som ham. Han er et lys i mørket.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...