AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Tenker på dere med søsken som er egoistiske og ikke særlig hyggelige mot dere. Var det sånn at foreldrene deres aldri satte på plass den andre når h*n oppførte seg dårlig mot dere, og aldri krevde at dere skulle ordne opp og være snille med hverandre? Anonymous poster hash: b0428...c3f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Nei, mine foreldre satte h*n på plass, og gjorde en god jobb med både meg og mitt andre søsken, men det ene var rett og slett et håpløst menneske. Anonymous poster hash: 4856b...1d0
Pixxie Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Hei! Her kjenner jeg meg godt igjen. Vi er 4 søsken som var til tider veldig stygge med hverandre, men samtidig veldig gla i hverandre. Disse stygge episodene fant som regel sted bak foreldrene våre så de fikk ikke med seg alt. Men når de gjorde det så fikk vi beskjed om å være snille med hverandre, men det ble aldri slått hardt ned på. Oppover har jeg blitt kalt mange stygge ting, når jeg gikk på barneskolen kallte de meg tynn og kom med bemerkninger om dette titt og ofte. Måten de mobbet på var alltid med humor. "pass så du ikke faller gjennom i dysjen, kommen osv", når jeg hadde nappet øyenbrynene mine for mye så kalte de brynene mine for hitlerbryna osv. De var alltid ment som spøk når vi var stygge med hverandre, men det er selvfølgelig veldig vondt å få høre! Jeg har tatt saken i egne hender og gitt klar beskjed til søstrene min at jeg ikke synes det er hyggelig av dem, og tatt opp at vi alle bør være hyggelige med hverandre selv om vi er søsken! Dette har jeg tatt opp i voksen alder, da slike kommentarer fortsatte. Jeg har alltid tenkt at det ikke hadde vært på denne måten hvis foreldrene våre hadde tatt dette opp med oss og gitt klar beskjed om at vi skulle være hyggelige og snille med hverandre. Jeg vet at denne måten å "mobbe" andre på har fortsatt for søstrene mine, noe som har ført til at de begge har mistet en del venner. Så i mitt hode er det veldig viktig at foreldrene setter en stopper for slik oppførsel og tar den som er ufin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå