AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Det er jo mange rumenske tiggere over alt. De er sigøynere og snakker sigøynerspråket, Romanes. Min forlovede er også sigøyner, ikke fra Romenia vel og merke, men de snakker ca samme språk. Etter 7 år sammen har jeg selvsagt lært meg språket hans, både Romanes og språket han snakker i landet han kommer fra. Han er alltid nøye med at vi ikke snakker Romanes forran tiggerne, fordi han vil ikke de skal begynne å be han om hjelp til alt mulig, fordi det er jo det som kommer til å skje. Ettersom han er godt integrert her med jobb osv, kommer de nok til å ville utnytte dette. Nå er han i hjemlandet sitt for å hjelpe familien sin med diverse saker, og skal være borte én måned. Jeg har så klart kommet i snakk med disse tiggerne noe jeg angrer på nå. Nå kom jeg nettopp fra butikken, og hun spurte meg etter røyk, (jeg røyker ikke) så jeg sa at jeg ikke hadde, men kjøpte en ti-pakning til henne og sa jeg ikke hadde råd til noe mer enn det når jeg leverte den. Angrer allerede. Hun kommer nok til å tro jeg skal kjøpe røyk til henne hver eneste gang hun ser meg nå. Hun var veldig takknemmelig og velsignet både meg, min sønn og familien min. Er redd for at de skal bli veldig innpåslitne nå! Noen andre som har gitt til tiggerne og opplevt at de blir ekstra innpåslitne? Anonymous poster hash: c272d...027
Gjest Bud Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er nok litt for smart til å gi til rumenske tiggere, og det sier ganske mye om deg!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er nok litt for smart til å gi til rumenske tiggere, og det sier ganske mye om deg! Jeg vet!! Uff. Angret meg med en gang. Får bare alltid så dårlig samvittighet når hun spør meg etter penger, så sier jeg nei, og går inn å kjøper flere handleposer med mat. Er litt dum-snill. En av mine mange flaws Anonymous poster hash: c272d...027
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Fattige folk som tigger penger "til mat fordi de holder på å sulte ihjel" spør om røyk? RØYK? Det bekrefter bare det vi allerede trodde, disse folka er ikke fattige. Hadde jeg vært fattig og tigget penger fordi jeg ikke hadde mat så hadde røyk vært det siste jeg tenkte på. Det gjør en jo bare mer sultenAnonymous poster hash: 827de...c20 3
Gjest Ozelot Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Sier litt om disse "tiggerne" her i landet. At de prioriterer røyk mer enn livsviktig ernæring. Har opplevd mang en gang folk som tilbyr seg å kjøpe mat fra kiosken til dem, men neida, det de vil ha er penger. Det andre er ikke godt nok. 1
melisnam Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Kom med en pose med rundstykker til ei engang. Hun ville ikke ha de. Så så sulten kan de ikke være....har sett menn med fine klær går å samler inn pengene deres også :/
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Kom med en pose med rundstykker til ei engang. Hun ville ikke ha de. Så så sulten kan de ikke være....har sett menn med fine klær går å samler inn pengene deres også :/ Huff, nei det er ikke greit. Jeg vet mange av de er fattige, men jeg kjenner veldig mange sigøynere, og de kan være veldig sleipe. Kjæresten min og hans familie er flotte mennesker som står på og jobber for det de har, men har ved flere anledninger truffet andre sigøynere, og de kan være veldig sleipe altså. For mange år siden ga vi en søppelsekk med masse fine klær til en rumensk dame som satt å tigget utenfor en butikk i Spania (bodde der på den tiden), og noen dager senere fant vi søppelsekken med alle klærne dumpet på et jorde ;/ Anonymous poster hash: c272d...027
Anglofil Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Tråden er ryddet for krenkelser og hets. Spørsmål rundt moderering skal tas direkte til moderator eller på ris og ros. Yvonne (mod) Endret 22. januar 2014 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå