Gå til innhold

Glemte å sende meldekort lørdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre en "naver" pga alvorlig, kronisk sykdom. Pleier å sende meldekort lørdager eller søndag formiddag og få utbetalt pengene mandag ettermiddag. Dessverre husket jeg ikke meldekortet før søndag kveld og har ennå ikke fått pengene! Burde jo ikke være noen forskjell på lørdag og søndag siden ingen av dem er bankdager. Noen som har opplevd dette? Hvor lang tid tok det før pengene kom? Er snakk om aap.

Anonymous poster hash: 9c1ea...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut. Tror du ikke jeg vil jobbe? Jeg er alvorlig syk og det er ikke noe man velger!!!!!!!!! Skal du være nebbete kan du faen meg la være å svare!!!!! Så kan folk le av deg den dagen du blir syk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene kommer nok i løpet av dagen:)

Jeg sender også meldekort lørdager, men om jeg sender søndag så kommer pengene inn mandag eller tirsdag uavhengig av om det er lørdag eller søndag det blir sendt.

Og til du her over: Skjerp deg. Skulle heller selv ha jobbet istedet for cellegiftbehandlinger..

Anonymous poster hash: 2ad91...486
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leverte en dag for sent, da kommer sikkert pengene en dag for sent, ingen krise. Er du usikker, så ring dem og spør.

Anonymous poster hash: ae2ba...785
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender meldekort jeg også, jobber gratis på et lager med NAV lønn. Hender jeg glemmer å sende, pengene kommer forde, om enn litt senere.

Anonymous poster hash: eb17d...4ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt ut. Tror du ikke jeg vil jobbe? Jeg er alvorlig syk og det er ikke noe man velger!!!!!!!!! Skal du være nebbete kan du faen meg la være å svare!!!!! Så kan folk le av deg den dagen du blir syk.

Da ville jeg ikke kalt deg "naver". En "naver" er en som går på nav, men som ikke gidder å jobbe, som rett og slett er for lat. Du derimot er alvorlig syk og har en reell grunn til å motta støtte fra NAV.

Ring NAV og hør. Kanskje er pengene rett rundt hjørnet?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg selv har glemt det, dersom jeg har sendt det innen 21.søndag kveld får jeg ofte etter kl 17 mandag som vanlig, men ikke alltid, men er det etter det tidspunktet får jeg det etter 17 på tirsdager...

Jeg fikk heller ikke sendt før søndag kvelden denne gangen og jeg sendte inn rundt halv ellve på kvelden, så jeg regner med at pengene er på konto etter kl 17 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ikke kalt deg "naver". En "naver" er en som går på nav, men som ikke gidder å jobbe, som rett og slett er for lat. Du derimot er alvorlig syk og har en reell grunn til å motta støtte fra NAV.

Ring NAV og hør. Kanskje er pengene rett rundt hjørnet?

Mvh Yvonne :heiajente:

Sant det. Men jeg vet jo hvordan folk ser på "sånne som meg". Se bare den brukeren under mitt første innlegg. Syns det er så ydmykende å gå på NAV selv om jeg er alvorlig syk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg selv har glemt det, dersom jeg har sendt det innen 21.søndag kveld får jeg ofte etter kl 17 mandag som vanlig, men ikke alltid, men er det etter det tidspunktet får jeg det etter 17 på tirsdager...

Jeg fikk heller ikke sendt før søndag kvelden denne gangen og jeg sendte inn rundt halv ellve på kvelden, så jeg regner med at pengene er på konto etter kl 17 idag.

Å så bra. Da er jeg ikke alene om å ikke ha fått pengene enda. Jeg fikk heller ikke sendt før rundt halv 11 på kvelden søndag. Sidene hang sånn før den tid. Får sikkert pengene halv 4 idag da siden de normalt kommer rundt halv 4 mandager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Men jeg vet jo hvordan folk ser på "sånne som meg". Se bare den brukeren under mitt første innlegg. Syns det er så ydmykende å gå på NAV selv om jeg er alvorlig syk.

Det er ingenting ydmykende med å gå til NAV?

Tenk om vi ikke hadde hatt NAV, da hadde vi vært ille ute om vi skulle bli ufør. Å få penger fra NAV når du er syk er det samme som å få penger fra jobben når du er syk, det er jo greit at du ikke belaster bedriften du jobber for når man er langtids sykemeldt, men heller får det dekket av en ordning som er tilpasset nettopp dette :-)

Hvorfor er det greit å være syk med egenmelding, og få penger av jobben når man ligger hjemme på sofaen med en forkjølelse, men det skal være flaut å få penger av NAV når man er så ufør at man ikke klarer det ene og det andre?

Anonymous poster hash: 3c242...bb4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Men jeg syns det er ydmykende likevel. Man møter fordommer når man mottar penger fra NAV uansett hva grunnen er. Jeg hater å være syk og savner noe fryktelig å jobbe. Andre på min alder er på topp i karrieren sin. Nei, jeg syns det er ydmykende og det gir meg elendig selvtillit. Det å vite og merke at man blir verre og verre og at det er uhelbredelig er helt forferdelig.

Tenk om vi ikke hadde hatt NAV, da hadde vi vært ille ute om vi skulle bli ufør. Å få penger fra NAV når du er syk er det samme som å få penger fra jobben når du er syk, det er jo greit at du ikke belaster bedriften du jobber for når man er langtids sykemeldt, men heller får det dekket av en ordning som er tilpasset nettopp dette :-)

Hvorfor er det greit å være syk med egenmelding, og få penger av jobben når man ligger hjemme på sofaen med en forkjølelse, men det skal være flaut å få penger av NAV når man er så ufør at man ikke klarer det ene og det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobben din er å sende er meldekort i tide. Det klarte du ikke. Det var poenget.

Anonymous poster hash: 99389...14c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte støtter du opp om fordommene siden du selv er flau over situasjonen din. Hvis du synes det er ydmykende, så vil jo det indirekte si at din holdning er at alle som går på Nav har grunn til å føle seg ydmyket.

Jeg ville ha prøvd å riste av meg tankene om at alle er negativt innstilt til alle som går på Nav. Hev deg over de som er det, og prøv å la være å bruke uttrykket «naver» ettersom det i seg selv er et negativt ladet uttrykk. Nav er der faktisk for å hjelpe i vanskelige situasjoner.

For øvrig vil du få penger selv om du sender inn meldekort for sent, men det kan ta litt lenger tid (som andre også har sagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din er å sende er meldekort i tide. Det klarte du ikke. Det var poenget.

Anonymous poster hash: 99389...14c

Vedkommende er fortsatt godt innenfor fristen, pengene kommer bare litt senere enn det de pleier.

Anonymous poster hash: 05ee3...6f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte støtter du opp om fordommene siden du selv er flau over situasjonen din. Hvis du synes det er ydmykende, så vil jo det indirekte si at din holdning er at alle som går på Nav har grunn til å føle seg ydmyket.

Jeg ville ha prøvd å riste av meg tankene om at alle er negativt innstilt til alle som går på Nav. Hev deg over de som er det, og prøv å la være å bruke uttrykket «naver» ettersom det i seg selv er et negativt ladet uttrykk. Nav er der faktisk for å hjelpe i vanskelige situasjoner.

For øvrig vil du få penger selv om du sender inn meldekort for sent, men det kan ta litt lenger tid (som andre også har sagt).

Jeg får støtte derfra selv, men man blir dømt, snakket stygt til og føler seg lite verdig når man gjør det.

Anonymous poster hash: 9e302...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får støtte derfra selv, men man blir dømt, snakket stygt til og føler seg lite verdig når man gjør det.

Anonymous poster hash: 9e302...d8b

Dømt og snakket stygt til av hvem da?

Jeg forstår at det kan føles lite verdig å måtte ta imot hjelp, men jeg synes likevel at man bør riste det av seg. Noe av det tristeste er når folk nærmest skyr unna å få hjelp fra Nav bare fordi en slags «stolthet» gjør at de i stedet velger å rote seg inn i et økonomisk uføre.

Jeg synes man skal være stolt av at man er i stand til å søke den hjelpen man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...