Gå til innhold

Folk som trykker "liker" på artikler om ulykker o.l på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser støtt og stadig at folk trykker "liker" når aviser legger ut linker til artikler om ulykker o.l. Hvorfor gjør de det?

Liker de at folk har blitt skadet/dødd?

F.eks Nå nettopp leste jeg en artikkel om noen unger som har fått skadet synet p.g.a en kakaoboks som eksploderte, og dette trykker folk at de liker...

Anonymous poster hash: 41267...949
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de liker kommentaren personen som postet det har.

Gjest New_Girl
Skrevet (endret)

Vil vel heller tro det er et utrykk for at man syns artikkelen er interessant, at den er godt skrevet eller at man rett og slett er enig i det som står.

Endret av New_Girl
Skrevet

Tror ikke det har noe med at man liker nyheten, men heller at man klikker liker for å vise at man har lest den for eksempel.

Anonymous poster hash: 1ddaf...94f
Skrevet

Det indikerer at man har fått med seg artikkelen og at det var fint at vedkommende delte den.

Tror du alvorlig at mange tusen mennesker ønsker å offentlig signalisere at de synes det er gode nyheter når to ungjenter kjøres ihjel på ridetur, for eksempel? Neppe. Liker-knappen er et signal om at man har registrert, og notert seg, det som har hendt. Det betyr ikke nødvendigvis at man synes det er bra, i hvert fall ikke når det er f.eks. et mediehus som har lagt ut linken.

Anonymous poster hash: a24ee...3bc
  • Liker 2
Skrevet

Som regel legger folk artikkelen ut sammen med sin egen kommentar. Jeg liker dersom jeg er enig i kommentaren/meningen. Feks. en link om aktiv dødshjelp her for litt siden, jeg likte ikke at kvinnen i artikkelen skulle reise til utlandet for å ta sitt eget liv, men jeg likte det min venn skrev til artikkelen om hvorfor det burde/ikkeb urde være lovlig i Norge også.

Anonymous poster hash: 909d0...725
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...