Gå til innhold

Kan jeg gi katten smertestillende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår trakk en tann i går, og hun ser så veldig smertepåvirket ut..

Kan jeg gi henne en liten dose med smertestillende tro?

Eller kan hun få "overdose" da?

Vet ikke hva dyrlegen sa, siden jeg ikke var med. Men regner med hun skal ha full dose noen dager fremover, men ganske sikker på at hun ikke har fått noe siden kl 14 i går

Er metacam vi har i hus..

Anonymous poster hash: 7c5a5...528

Skrevet

Mener å ha lest at noen av de medisinene vi bruker mot smerte kan være dødelige for hunder og katter. Sørg i alle fall for å finne pålitelig info før du gir noe.

Skrevet

Katten vår trakk en tann i går, og hun ser så veldig smertepåvirket ut..

Kan jeg gi henne en liten dose med smertestillende tro?

Eller kan hun få "overdose" da?

Ser i alle fall at Paracet kan være dødelig for katter, selv i Snåsa doser:

http://dyr.origo.no/-/bulletin/show/583559_smertestillende-til-mennesker-kan-de-brukes-paa-hund-og-katt?ref=checkpoint

Skrevet

Ikke gi henne noe som helst basert på tips fra et internet fora!

Petterm har rett, det kan ta livet av den, da er det bedre at den har litt vondt til veterinæren åpner, så du heller kan ringe å høre med de.

Anonymous poster hash: 07bb0...f7b
  • Liker 3
Skrevet

God at dere passer på dette med ibux og paracet! Vet at det er dødelig for katter, så det får hun ikke!

Men vi har metacam i hus, ss til hund og katt, men lurer på om det er for tidlig å gi henne en liten dose av det nå?

Skrevet

Veterinæren er åpen nå, ring og spør. Det spørs om katten har fått noe slags depot-smertestillende? For øvrig er det litt skummelt at du ikke har fått klare retningslinjer på dette. Å gi litt metacam bør normalt gå greit, så lenge man har kontroll på hvilken dose katten skal ha og hva den har fått i seg ellers de siste par dagene.

Anonymous poster hash: 6fecf...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...