AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Del Skrevet 21. januar 2014 Noen som har erfaring med: Polar RCX5 Polar RCX3 Polar FT7 Eller andre bra pulsklokker til en ikke altfor høy pris å anbefale? Makspris på 1500kr.Anonymous poster hash: e0eeb...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 21. januar 2014 #2 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg har rcx3, og er kjempefornøyd:) har brukt den siden i sommer. Den har fire forskjellige visninger du kan ha på under trening, en som viser puls og hvor lenge du har trent, en som viser hvilke pulssone du ligger i, en som viser kaloriforbruk og en som viser statistikk over de forskjellige sonene. Når treningsøkta er ferdig får du en tilbakemelding på hvordan type økt det var, i tillegg til energiforbruk, snittpuls og alt det der. Det er også ukesammendrag der all informasjonen om hver uke ligger samlet. Bare vær obs på at pulssoneinstillingene som er der fra før ikke stemmer helt. Når du legger inn alder får du en makspuls, og sonene blir satt ut i fra den. Men prosentandelen på hvor stor hver sone skal være, er ikke helt riktig. Derfor burde du stille dette inn manuelt. Ellers er jeg kjempefornøyd. Den ser også veldig fin ut, noe som er et pluss for meg ihvertfall. Og ja; en venn av meg bruker FT7. Hun var veldig fornøyd med den inntil vi var på trening sammen, når hun så hvor fin min så ut. Haha. Men jeg hadde intrykk av at den var litt enklere, den hadde blant annet ikke like mange visninger under trening, om jeg ikke husker feil. Men det er nok en bra klokke, det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg bruker FT80, og er kjempefornøyd med den. Spesielt siden den også har en styrkefunksjon. Mannen min har Rcx3, og den fungerer best på kondisjonsøvelser, men den passer hans bruk veldig godt. Mitt råd er at du ser på hva du har behov for, og så velger du klokke ut i fra det. Anonymous poster hash: c60bc...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg trener for det meste kondisjonstrening som langrenn, sykling, gåing, jogging, hoppetau eller styrkeøvelser med aktiv pause. Har hørt at disse pulsbeltene/hjertemonitorene er mer til å stole på enn å bare bruke klokka, er dette riktig? Er kcal-visningen på klokka riktig?Anonymous poster hash: e0eeb...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg trener for det meste kondisjonstrening som langrenn, sykling, gåing, jogging, hoppetau eller styrkeøvelser med aktiv pause. Har hørt at disse pulsbeltene/hjertemonitorene er mer til å stole på enn å bare bruke klokka, er dette riktig? Er kcal-visningen på klokka riktig?Anonymous poster hash: e0eeb...3a2 Forbrente Kcal kan aldri bli helt nøyaktig uansett hvilken metode du bruker, men anslaget på pulsklokken er i de fleste tilfeller så nøyaktig som det kan få blitt. Og ja, jeg mener at de med pulsbelte/hjertemonitor blir mer nøyaktig enn å bare bruke klokken. Anonymous poster hash: c60bc...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 21. januar 2014 #6 Del Skrevet 21. januar 2014 Forbrente Kcal kan aldri bli helt nøyaktig uansett hvilken metode du bruker, men anslaget på pulsklokken er i de fleste tilfeller så nøyaktig som det kan få blitt. Og ja, jeg mener at de med pulsbelte/hjertemonitor blir mer nøyaktig enn å bare bruke klokken. Anonymous poster hash: c60bc...6f7 ja, mulig det, men tror de er ganske påvirket av om man faktisk ligger i nærheten av den makspulsen klokka tar utgangspunkt i, gitt alderen din. For er det ikke sånn at kcal forbruk regnes ut ifra treningsintensiteten som er gitt som prosentandel av makspuls, så hvis man har en faktisk makspuls som ligger en del over det som klokka tar utgangspunkt i, så blir beregningen feil, eller er det jeg som er feil nå? . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Del Skrevet 21. januar 2014 ja, mulig det, men tror de er ganske påvirket av om man faktisk ligger i nærheten av den makspulsen klokka tar utgangspunkt i, gitt alderen din. For er det ikke sånn at kcal forbruk regnes ut ifra treningsintensiteten som er gitt som prosentandel av makspuls, så hvis man har en faktisk makspuls som ligger en del over det som klokka tar utgangspunkt i, så blir beregningen feil, eller er det jeg som er feil nå? . Du har helt rett! Men jeg tar utgangspunkt i at de som trener med pulsklokke har oppgitt korrekt makspuls. Anonymous poster hash: c60bc...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Del Skrevet 21. januar 2014 ja, mulig det, men tror de er ganske påvirket av om man faktisk ligger i nærheten av den makspulsen klokka tar utgangspunkt i, gitt alderen din. For er det ikke sånn at kcal forbruk regnes ut ifra treningsintensiteten som er gitt som prosentandel av makspuls, så hvis man har en faktisk makspuls som ligger en del over det som klokka tar utgangspunkt i, så blir beregningen feil, eller er det jeg som er feil nå? . Det kreves en viss mengde energi å utføre et bestemt arbeid avgrenset av tid eller distanse. Energiforbruket vil være uavhengig av pulsen. Det kreves like mye energi å løpe 10 km som å gå 10 km. Forskjellen ligger i hvilken type energi som blir benyttet. Dette avgjøres av pulsen. Høy puls forbrenner en høyere andel sukker (glykogenet i musklene) mens lavere puls forbrenner en høyere andel fett. Anonymous poster hash: 15f9b...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 21. januar 2014 #9 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Du har helt rett! Men jeg tar utgangspunkt i at de som trener med pulsklokke har oppgitt korrekt makspuls. Anonymous poster hash: c60bc...6f7 nei, tror ikke mange har det. De jeg har snakket med legger inn fødselsdatoen sin og så får de en utregnet makspuls, fra den formelen med 220 minus alder( for min klokke i alle fall) . Men selvfølgelig har man målt makspuls ordentlig og justerer det på klokka/pulsmåler blir det annerledes. Endret 21. januar 2014 av Atrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Del Skrevet 22. januar 2014 Spør Gard Olve.. han har sikkert noen tips til deg Anonymous poster hash: f0892...f78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå