AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Igår kveld hadde jeg en hyggelig samtale på Skype med min bestevenn, noe vi vanligvis har hver kveld/natt. Hun sa hu var sliten fordi er så mange som skriver til hu om dagene (hu er ganske poppis) så hu var trøtt å ville legge seg. Vi sa vi var glad i hverandre og sa god natt så logget hun seg av skype klokka 01:00 og jeg tenkte ikke noe mer over det. 1 time senere klokka 02:00 tenkte jeg at jeg skulle ta frem laptoppen å legge meg i senga å se en liten tv-serie før jeg la meg. Jeg logget meg på laptoppen min som har en annen Skype addresse enn hovedpcen min og der så jeg at min bestevenn fremdeles var online. Jeg dobbeltsjekke det flere ganger og det var ikke til å ta feil av, hoved skype addressen min var blokkert mens andre ikke var det. Ble ærlig talt helt knust. Skrev til hun "Hei det er helt unødvendig å blokkere meg. Du kunne bare si du var opptatt eller at du ikke ønsket prate noe mer. Dette var vondt" 2 timer senere (04:00) svarte hun til meg at om jeg tok hensyn og ikke skrev noe mer etter vi sa hade til hverandre så lovte hu aldri blokkere meg igjen. Jeg sa videre så at "i de 7 årene vi har kjent hverandre har det aldri skjedd jeg har sagt noe mer etter vi har avsluttet samtalen så jeg har allerede vist hensyn, derfor helt unødvendig å blokkere meg". Hun sa hun var lei seg for det og blabla. Og det kom frem at hun hadde sittet og chattet med andre fra det tidspunktet hun sa hu la seg (01:00) frem til 04:00. Idag skrev hu at hu savnet meg kjempe masse og at jeg var den hu elsket prate mest med av alle hu kjente. Men jeg svarte ikke. Hvordan skal jeg ta det her? Hva er en sunn og fornuftig reaksjon? La det ligge og ikke gjøre det til noen stor sak? Men helt ærlig føler jeg mer veldig såret og jeg undrer meg over hvor mange ganger det her har skjedd tidligere, hu sa det var første gang men det kan jeg ikke tro på. Nå har jeg blitt usikker på henne og føler vel egentlig at jeg bare er til bry så jeg vil trekke meg unna Anonymous poster hash: c5695...920
Gamerfrue Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 er du forelsket i henne? Skjønner at det er kjipt å få slengt en "jeg blokker deg, men ingen andre" i trynet, da hadde jeg også blitt sur, men jeg tror ikke jeg hadde ikke giddet å lage noe nummer ut av det i ettertid hvis det bare var snakk om min bestevenn/venninne. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 er du forelsket i henne? Skjønner at det er kjipt å få slengt en "jeg blokker deg, men ingen andre" i trynet, da hadde jeg også blitt sur, men jeg tror ikke jeg hadde ikke giddet å lage noe nummer ut av det i ettertid hvis det bare var snakk om min bestevenn/venninne. neida er ikke forelska men jeg føler meg ikke noe særlig verdsatt som venn av å plutselig få smelt enn blokkering i trynet mitt når hu sier hu skal legge seg nå med en gang. for så å sitte å chatte med andre hele natta lang hadde satt pris på at hun heller sa at hun kom til å være litt opptatt i samtaler med andre så det hadde vært kjekt om jeg ikke sa noe særlig. det hadde jeg absolutt respektert og ikke reagert på i det hele tatt. mulig jeg overdramatiserer men har en vond klump i magen og jeg undrer på hvor mange ganger det har skjedd at hun har pratet med meg helt frem til det kom noen viktigere og artigere mennesker å bable med for så å blokkere meg :3 Anonymous poster hash: c5695...920
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Hvor gamle er dere? Er du gutt? Anonymous poster hash: 7da98...d4a
Gjest Mr. Toad Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 neida er ikke forelska men jeg føler meg ikke noe særlig verdsatt som venn av å plutselig få smelt enn blokkering i trynet mitt når hu sier hu skal legge seg nå med en gang. for så å sitte å chatte med andre hele natta lang hadde satt pris på at hun heller sa at hun kom til å være litt opptatt i samtaler med andre så det hadde vært kjekt om jeg ikke sa noe særlig. det hadde jeg absolutt respektert og ikke reagert på i det hele tatt. mulig jeg overdramatiserer men har en vond klump i magen og jeg undrer på hvor mange ganger det har skjedd at hun har pratet med meg helt frem til det kom noen viktigere og artigere mennesker å bable med for så å blokkere meg :3 Anonymous poster hash: c5695...920 Mulig du gjør det ja, men det er kjipt når noen prater med deg for halv maskin og. Ærlighet varer alltid lengst, sant?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Hvor gamle er dere? Er du gutt? Anonymous poster hash: 7da98...d4a jeg er gutt ja, og vi er mellom 20 og 30 Anonymous poster hash: c5695...920
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Mulig du gjør det ja, men det er kjipt når noen prater med deg for halv maskin og. Ærlighet varer alltid lengst, sant? helt enig. jeg hadde foretrukket å høre at hu sa hun kom til å være opptatt i samtaler med andre mennesker. da hadde ikke det her vært noe sak og jeg hadde respektert det med en gang. istedet fant hu på en røverhistorie om at hu skulle legge seg for så å blokkere meg. det er ikke fair ovenfor en bestevenn og det får meg til å undres over hvor mange ganger dette har forekommet. rett og slett idag er jeg veldig usikker på vennskapet :/ hun sier jo alltid jeg er den hu elsker mest å prate med, men nå virker det som om det bare er tomme ord eller en annen røverhistorie Anonymous poster hash: c5695...920
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Veldig spesielt å lage så mye styr av en ikke-sak. Jaja, så sa hun at hun skulle legge seg. Hva sa? Det spiller ingen rolle for deg hva hun gjør eller ikke gjør etter at dere har sagt hadet. Jeg hadde nesten følt meg overvåket om jeg fikk en skyllebøtte som hun fikk.... Anonymous poster hash: 3c945...560 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Veldig spesielt å lage så mye styr av en ikke-sak. Jaja, så sa hun at hun skulle legge seg. Hva sa? Det spiller ingen rolle for deg hva hun gjør eller ikke gjør etter at dere har sagt hadet. Jeg hadde nesten følt meg overvåket om jeg fikk en skyllebøtte som hun fikk.... Anonymous poster hash: 3c945...560 hvilken skyllebøtte? jeg sa bare det var unødvendig å blokkere meg, og at hun bare kunne si ifra om hu ønsket litt space når hu var opptatt. jeg kjeftet ikke , faktisk sa jeg veldig lite om det. men jeg har tenkt mye på det idag Anonymous poster hash: c5695...920
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 hvilken skyllebøtte? jeg sa bare det var unødvendig å blokkere meg, og at hun bare kunne si ifra om hu ønsket litt space når hu var opptatt. jeg kjeftet ikke , faktisk sa jeg veldig lite om det. men jeg har tenkt mye på det idag Anonymous poster hash: c5695...920 Ok, kanskje ikke en skyllebøtte, men det er bare tullete å henge seg opp i slike ting når man har passert 14 år. Du må ikke ta deg selv så høytidelig. Anonymous poster hash: 3c945...560 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Ok, kanskje ikke en skyllebøtte, men det er bare tullete å henge seg opp i slike ting når man har passert 14 år. Du må ikke ta deg selv så høytidelig. Anonymous poster hash: 3c945...560 beklager men jeg foretrekker ærlighet fremfor at folk går bak ryggen. bør være takhøyde for å si ifra på en ordentlig måte når man er såppass gode venner. tror ikke det er sunt for noen parter at man skal blokkere hver gang det er noe istedetfor å bare si det som det er. gjør ting så utrolig mye mindre komplisert og utrygt Anonymous poster hash: c5695...920 1
Atlanterhavet Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Ikke-sak? ingen liker å bli løyet for eller ignorert! Jeg hadde også reagert. Det handler ikke om at ts vil snakke sammen hele natten lang,men at det finnes en langt finere måte å gjøre det på,enn venninnen gjorde det. Jeg hadde oppfattet henne som en smule falsk.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Basert på din reaksjon vil jeg tro du oppfattes som i overkant slitsom. Anonymous poster hash: 53b4d...36c 3
Gjest TheRighteous Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Unødvendig å lyve ja, men hun ville sikkert ikke såre deg ved å si at hun skulle snakke med andre osv.. Men forstår at du er lei deg, det ville jeg og vært. 1
Atlanterhavet Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Unødvendig å lyve ja, men hun ville sikkert ikke såre deg ved å si at hun skulle snakke med andre osv.. Men forstår at du er lei deg, det ville jeg og vært. Her kommer det noe viktig frem som er jeg enig i:) Kanskje greit å ha i bakhode at hun ikke gjorde det for å være stygg med deg
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har ei venninne som jeg blokker hele tiden. Jeg er veldig glad i henne, men hun har ikke grenser. Så etter å ha prøvd å si ifra på en pen måte flere ganger så sier jeg at jeg skal noe annet og blokker henne. Jeg skal kanskje bare se film på pcen, og svarer andre sporadisk, men hun blokker jeg. Grunnen til det er at hun skriver og skriver om absolutt alt og forventer at jeg skal føre en samtale om ting som at hun fikk en råtten drue på rema, en full mann gikk forbi vinduet hennes, om jeg vet om de har mer blåbæryoghurt på butikken osv. Om jeg er opptatt og ser film men skype kjører i bakgrunnen og hun ikke får svar så ringer hun. Fordi hun vet jo at jeg er våken og hjemme, jeg er jo på skype! Eller så sender hun 20 mld og lurer på om alt er ok siden jeg ikke svarer, om jeg trenger hjelp. Jeg an si god natt 20 ganger, men hun kommer alltid på bare èn ting til hun lurer på. Og så skal hun prate en halvtime til. Jeg har faktisk sovnet fra samtaler med henne og jeg har gitt beskjed MYE. Men hun hører ikke, og jeg føler jeg må gi beskjed på en krass måte for å få henne til å forstå, og jeg vil ikke såre. Så det er absolutt ikke noe vondt ment, innimellom har jeg bare lyst til å være på skype uten at det skal bli en heltaften med henne. Kanskje det er noe lignende med dere? Kanskje hun har lyst å si at vet du, nå vil jeg prate litt med noen andre, men er redd for hvordan du reagerer? For måten du omtaler henne på og måten du reagerer på gir inntrykk av at dette ikke bare er vennskapelige følelser for deg og at du er litt dramatisk. Eller kanskje hun skulle ha websex med en nederlender hun møtte på Tinder men sys det var pinlig å si det? Anonymous poster hash: bf1cc...366 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Hvis dere har pratet veldig mye igjennom flere år, så har hun nå funnet noen hun ønsker å prate litt mere med enn deg, men enig i at løgn og plutselig blokkering er ubrukelig. Hvis det har blitt sånn nytter det ikke å mase for å få en grunn, for da maser en jo enda mere. Bare la henne gå. Anonymous poster hash: 0a2c1...c84
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er mann selv og blir nok eneste som tar hans parti i denne saken. Det hun gjorde var forkastelig og ikke slik en bestevenn burde oppføre seg. Du gjorde det riktige TS, hadde gjort det selv hvis jeg hadde oppdaget noe sånt. Syns ikke det blir overdramatisering å reagere på dårlig behandling, man har rett til å si fra. Du kan også ta en alvorsprat med henne og få det avklart en gang for alle. MEN med forutsetning at du stoler på henne og ikke dobbeltsjekker igjen. Anonymous poster hash: fb743...a28
melly666 Skrevet 22. januar 2014 #19 Skrevet 22. januar 2014 Personlig kan jeg også finne på å blokkere personer hvis det ikke passer at vi snakker lenger. Det f.eks. hvis jeg ønsker å sitte hele natta og snakke med flørten/kjæresten (eller gjøre mer ). Da er det mye lettere å si "nå skal jeg sove Natta! *block*" og oppløse den dagen etter, isteden for å si "du nå gidder jeg ikke snakke mer med deg, men jeg kommer til å bli pålogget i minst fire timer til mens jeg ignorer alle forsøk på kontakt". Det er uskyldig og konfliktfritt. Ville ikke lagd noe stort drama ut av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå