Gå til innhold

Hjelp! Jeg klarer ikke komme meg ut av forholdet som tar knekken på meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 8 måneder, og alt er helt forferdelig.

Jeg klarer ikke mer. Jeg klarer så vidt skrive noe av det som har skjedd, men det gikk fra å være psykisk vold til å også bli fysisk.

Når vi krangler, har han begynt å ta tak i meg, slå meg, kaste meg rundt... jeg har blåmerker på ben, armer, rygg +++

Han sier jeg aldri vil finne en som er så snill som han...

Ikveld knuste han hånden sin inn i ansiktet på meg, mens jeg SKREK at det var vondt!!

Det som er tragisk er at jeg klarer ikke komme meg ut av dette eller oppsøke hjelp, for når det blir "bra" mellom oss så klarer jeg ikke forestille meg livet uten han,,! Da tenker jeg "håper det blir sånn de neste dagene også for nå er alt så bra ++ har så lyst at vi kan ha en fremtid sammen " ... men skuffelsen blir stor når jeg da hver gang vi krangler om en liten eller stor ting blir utsatt for alt dette...!!

Jeg blir kalt en stygg fitte, dum kjerring, fortalt at jeg er en stygg person og at INGEN vil noengang kunne være i et forhold med meg...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler meg handlingslammet og dum...! Hvorfor liker jeg han så godt? Livet mitt har vært et helvete i flere måneder..!!

Anonymous poster hash: f085d...2fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet hva du må gjøre. GJØR DET.

Skrevet

Du må tenke taktisk og praktisk for å komme ut av dette. Følelsene dine kan du ta hånd om senere. Hva er din bolig situasjon? Har du familie/venner du kan kontakte? Du må anmelde han for vold, så gå til legevakt og få legen til å se på deg. Pakk en bag med de viktigste tingene dine og reis til krisesenteret.

Anonymous poster hash: 35ef9...b90
Skrevet

Det kommer aldri til å bli bedre. Jeg vet at det er utrolig vanskelig å ta det valget om å komme seg ut, og enda verre å stå på sitt. Men du vil ikke angre! Kom deg vekk mens han er på jobb, eller få bistand fra politiet. Dra på et krisesenter eller til foreldrene dine eller et annet sted du føler deg trygg og det bor flere. Ikke reis til en venninne som bor alene. Pakk det viktigste og reis!

Skrevet

Du må dra på krisesenter, og det raskt! Pakk sakene dine, ring en taxi og dra når kjæresten din er ute. Dette kan du ikke finne deg i.

Anonymous poster hash: 1c634...bd8

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Ikke bli værende. Røm en dag han er borte fra hjemmet en stund. Ta med det viktigste. Du må. Har han begynt å slå i ansiktet, må du tenke på at han en dag kan slå deg blind, eller døv. Ett hardt slag er nok til det. Eller hodeskader, varig migrene etc. Dette burde være motivasjon nok, du har en kropp, ett sinn, ett liv. Vær glad i deg selv nå.

Endret av Seajewel
Skrevet

Løp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Min X var også voldelig selv om han ventet lenger enn din med å vise sin ekte side. Jeg ble hos han fordi jeg var idiot og rettferdiggjorde det med " for når det blir "bra" mellom oss så klarer jeg ikke forestille meg livet uten han". Vel....Han lyktes nesten med å drepe meg til slutt. Sin nye dame etter meg fikk han ett barn med og sendte begge to på krisehjem. Lær av alle oss andre som har vært i din situasjon og stikk så fort du kan. Det blir ikke bedre og han vil ikke endre seg. Du leker med livet ditt.

Skrevet

Du spør hvorfor du fremdeles liker han så godt.

Det er fordi han også viser gode sider,og da blir du så "takknemlig"at du blir litt blindet i de gode stundene.

Du må komme deg bort,han vil aldri slutte å være voldelig!

Vær så snill å kom deg bort.

Anonymous poster hash: c26ea...ca8
  • Liker 2
Skrevet

Du må bare bruke fornuften din og så får disse følelsene bare være der. Jeg ble mishandlet av min eks i 11 år. Jeg kom meg unna noen ganger, men gikk alltid tilbake fordi jeg "elsket han tross alt". Jeg fikk mange velmenende ord fra de rundt meg (som du har fått her), men det prellet av som vann på gåsa. Det var først da jeg snakket med en klok gammel dame at jeg våknet. Hun sa kun en setning, men den snudde opp ned på alt: Følelsene kan ta feil, sa hun. Vi er oppdratt/opplært til at vi skal følge følelsene våre. At det er vår rettesnor. Men når man helt skakkjørt slik jeg var, og du er nå, så tar følelsene feil. Derfor skal du ikke lytte til dem. Du skal bruke hodet ditt nå jente! Vil du virkelig vente til han skader deg så du får varige men? Det var det som skjedde med meg. Du er i ferd med å gjøre noe du kommer til å angre dypt på resten av ditt liv. Men du har enda sjansen til å komme deg vekk! Ingen er bare slem eller snill. Han er slem og snill. Les innlegget ditt selv, og lat som det er en venninne som skriver dette til deg. Hva ville du rådet henne til?

Anonymous poster hash: ab537...4d3
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg klarer ikke mer. Jeg klarer så vidt skrive noe av det som har skjedd, men det gikk fra å være psykisk vold til å også bli fysisk.

Når vi krangler, har han begynt å ta tak i meg, slå meg, kaste meg rundt... jeg har blåmerker på ben, armer, rygg +++

Ikveld knuste han hånden sin inn i ansiktet på meg, mens jeg SKREK at det var vondt!!

Det som er tragisk er at jeg klarer ikke komme meg ut av dette eller oppsøke hjelp, for når det blir "bra" mellom oss så klarer jeg ikke forestille meg livet uten han,,! Da tenker jeg "håper det blir sånn de neste dagene også for nå er alt så bra ++ har så lyst at vi kan ha en fremtid sammen " ... men skuffelsen blir stor når jeg da hver gang vi krangler om en liten eller stor ting blir utsatt for alt dette...!!

Jeg blir kalt en stygg fitte, dum kjerring, fortalt at jeg er en stygg person og at INGEN vil noengang kunne være i et forhold med meg...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler meg handlingslammet og dum...! Hvorfor liker jeg han så godt? Livet mitt har vært et helvete i flere måneder..!!

snakk med en nær venninne eller få kontakt med et krisesenter. Du må få hjelp til å komme deg vekk kjære deg.
Gjest stian86
Skrevet (endret)

Du velger livet ditt sjøl her. 8 måneder er forholde helt nytt så dette klarer du. Om ikke kommer du tik og ende opp som et vrak. Så våkn opp og kom deg vekk, eller bli hos han og ha et helvete. Men då kan du ikke klage for han er jævli for du har valgt det livet. Og komme seg vekk fra en som dette kan være vanskelig etter mange år. Men rett over halvårer så bør du klare. det.ikke nle stygt ment, du har to valg. Resten av det er opp til deg. Kjenner mange damer som er vrak av mannen sin. De vil vekk men kommer seg ikke vekk. Men du har sjansen og komme deg vekk. Lykke til hvertfall :-)

Endret av stian86
  • Liker 1
Skrevet

jeg har akkurat komt meg ut av et sånn forhold. I 4 år var jeg sammen med han, 4 år kaster jeg vekk livet mitt på en psykopat. som ALDRI forandret seg. Og det kommer heller IKKE din kjæreste til å gjør.

2 mnd siden jeg gjorde det slutt, han maser enda. Han vil ha kontroll på meg. Min måte for å komme meg vekk var å møte en annen fort.

Du kommer ikke til å få det bedre, kanskje du blir drept til slutt om du fortsetter. (Ja, jeg overdriver kanskje, men du vet aldri med sånne psykopater;) ) Det hjelper ikke å skaffe hjelp. Det prøvde jeg. Han vrei på alt jeg sa, og det var jeg som var den som ødela forholdet. Bullshit! Han sa også at jeg ikke finner noen som han.

TRO MEG! Du kommer til å finne en som er MYE bedre enn han. Han sier det KUN PGA han er livredd for å miste deg, og for at du ikke skal å gå fra han. Han kun kødder med deg. Jeg håper sånn du kommer deg utav det! Snakk med familie eller venner. Få hjelp og kom deg vekk. Lykke til :hug:

• Liker 1
Skrevet

Så forferdelig lesing! Har du blitt klokere på hva du bør gjøre nå, TS?

Anonymous poster hash: bff23...bcd
Gjest Coolaid
Skrevet

Så lenge du befinner deg i forholdet tenker du ikke klart. Får du dette på avstand vil du også lurer på hvorfor du ble så lenge.

Pakk sammen det nødvendigste og stikk mens han ikke er hjemme. Gå til noen du er trygg på eller til et krisesenter. Ring til et krisesenter eller noe for å snakke med om du ikke tør bryte ut uten støtte.

Dette kan du klare.

Skrevet

Anbefaler deg til å dra til foreldrene dine, (hvis du har ett forhold til dem) eller bare en familie medlem. Og bit tennene sammen og bli der til du kommer deg på "bena" igjen.

Gjerne snakk åpent med foreldrene om det, de vil forstå deg. De var unge selv en gang i tiden!

Jeg har vært i samme situasjon med eksen, og forsatt sliter jeg med å bryte ut, men så lenge man har familien rundt seg så vil dagene gå fortere og da vil man også forstå med tiden, at en person som slår deg er ikke glad i deg.

Han har psykiske problemer med seg selv, når du er vekk fra han så KANSKJE vil han forstå at nå har ingen lenger å påføre noe smerte.

Vær så snill, respekter deg selv. Livet er for langt til å la andre trykke deg ned. VÆR STERK, IKKE TENK, BARE GJØR DET. DRA FRA HAN. IKKE LA HAN FÅ MULIGHETEN TIL Å SPØRE DEG EN GANG HVOR DU SKAL. Hvis han at du er tøff selv om han har såret deg.

Anonymous poster hash: 9a73a...6f8
Skrevet

Anbefaler deg til å dra til foreldrene dine, (hvis du har ett forhold til dem) eller bare en familie medlem. Og bit tennene sammen og bli der til du kommer deg på "bena" igjen.

Gjerne snakk åpent med foreldrene om det, de vil forstå deg. De var unge selv en gang i tiden!

Jeg har vært i samme situasjon med eksen, og forsatt sliter jeg med å bryte ut, men så lenge man har familien rundt seg så vil dagene gå fortere og da vil man også forstå med tiden, at en person som slår deg er ikke glad i deg.

Han har psykiske problemer med seg selv, når du er vekk fra han så KANSKJE vil han forstå at nå har ingen lenger å påføre noe smerte.

Vær så snill, respekter deg selv. Livet er for langt til å la andre trykke deg ned. VÆR STERK, IKKE TENK, BARE GJØR DET. DRA FRA HAN. IKKE LA HAN FÅ MULIGHETEN TIL Å SPØRE DEG EN GANG HVOR DU SKAL. Vis han at du er tøff selv om han har såret deg.

Skrevet

Er du her ts???

Du trenger ikke å gjøre mye, du trenger ikke å gjøre noe som helst nesten. Bare gå ut den døra og finn en taxi og be om å bli kjørt til krisesenter. De vet som regel hvor det er, men om de ikke vet det kan de kjøre deg til legevakten eller politistasjonen som vil hjelpe deg videre. Du trenger ikke penger, klær eller noe som helst. Om du orker kan du ta med deg nettbankbrikke, pass, mobillader og bankkort, men du trenger egentlig ikke noe.

Bare gå. Du klarer det, jeg vet det. Vi heier på deg og skal støtte deg så godt vi kan.

Anonymous poster hash: 23843...f01
Skrevet

Blir meget bekymret for TS. Jeg tror hun skrev her fordi det har blitt mye verre nå enn tidligere, spesielt den siste hendelsen som tok kaka. Tenk om han fant denne tråden? Håper alt går bra.

Anonymous poster hash: c7cff...4a9
Skrevet

TS, hvordan går det med deg?

Anonymous poster hash: bff23...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...