Gå til innhold

MacBook ødelagt- ny eller fikse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et lite dilemma.. min 4 år gamle MacBook Pro 13" må ha nytt tastatur og nytt batteri. Har fått beskjed fra Eplehuset om at prisen totalt vil bli rundt 6000,- for å fikse dette.. Nå lurer jeg på om jeg like gjerne kan kjøpe meg en ny. Men klarer ikke helt bestemme meg for hva som lønner seg.. en ny vil jo komme opp i 11000 kr. Hva hadde dere gjort? Trenger bare litt hjelp til å ta en avgjørelse.. :)

Anonymous poster hash: f24c9...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ny !!! jeg hadde noe av de samme problemene, kjøpte ny 13" macbook pro for 8500,-

Anonymous poster hash: 94346...4ef
Gjest suphadupha
Skrevet

Enig med forrige taler, kjøp ny! Du vet ikke hvor lenge det er til neste ting ryker på den gamle, og da kan det være like greit å investere noen tusenlapper ekstra for en ny, og ha den i 4-5 år til :) Du får de ned i 8500,- nå for 13".

Skrevet

Jeg hadde kjøpt ny.

Skrevet

Takk for tips!

Enig med forrige taler, kjøp ny! Du vet ikke hvor lenge det er til neste ting ryker på den gamle, og da kan det være like greit å investere noen tusenlapper ekstra for en ny, og ha den i 4-5 år til :) Du får de ned i 8500,- nå for 13".

Det er sant.. blir nok at jeg kjøper en ny :) Er snakk om et par tusen mer for å få en ny, så da gjør jeg det.

Litt usikker på om man burde kjøpe med eller uten retina skjerm - ser de med retina skjerm er dyrere.. Men har klart meg uten hittil, så da går det vel greit videre også.

Hvorfor ikke reklamere på Macen? Min var 4.5 år gammelt da displayet takket for seg. Jeg leverte den inn til reperasjon hele 3 ganger før jeg var fornøyd - helt kostnadsfritt.

Les mer her: http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Anonymous poster hash: 7a73a...157

Hmm. Jeg har fått beskjed om at det ikke går på noe garanti eller reklamasjon fra Eplehuset hvertfall. De mente jeg muligens kunne få dekket noe med forsikring, men min forsikring dekker ikke søl på tastatur f eks.. Hvor var det du fikk levert inn din gratis?

Skrevet

Hmm. Jeg har fått beskjed om at det ikke går på noe garanti eller reklamasjon fra Eplehuset hvertfall. De mente jeg muligens kunne få dekket noe med forsikring, men min forsikring dekker ikke søl på tastatur f eks.. Hvor var det du fikk levert inn din gratis?

Riktignok gjelder ikke garantien så lenge, men i følge norsk forbrukerlov så skal elektronikk som mobiltelefoner og datamaskiner ha en reklamasjonsrett på 5 år. Søl på tastatur må du nok dekke selv, men ikke batteriutbytting med mindre det ble ødelagt av væsken..?

Min ble kjøpt på Apple.com og innlevert på Humac. De krevde først over 1000,- for reparasjon, men jeg viste til nettopp forbrukerloven og reklamasjonsretten og da var de mer medgjørlige. Jeg hadde ingen ekstra forsikring ol., og garantien hadde gått ut for flere år siden.

Gjest summer10
Skrevet

Riktignok gjelder ikke garantien så lenge, men i følge norsk forbrukerlov så skal elektronikk som mobiltelefoner og datamaskiner ha en reklamasjonsrett på 5 år. Søl på tastatur må du nok dekke selv, men ikke batteriutbytting med mindre det ble ødelagt av væsken..?

Min ble kjøpt på Apple.com og innlevert på Humac. De krevde først over 1000,- for reparasjon, men jeg viste til nettopp forbrukerloven og reklamasjonsretten og da var de mer medgjørlige. Jeg hadde ingen ekstra forsikring ol., og garantien hadde gått ut for flere år siden.

http://www.dinside.no/890725/maa-fjerne-macbook-air-batteri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...