Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har muligheten til å tilbringe tre måneder av neste skoleår som praksis i Afrika.

har hatt veldig lyst, men nå som det nærmer seg begynner jeg å bli litt i tvil.

er det noen som har erfaringer med dette?

føler jeg har gått tom for nye argumenter både for og i mot, og står helt fast i forhold til avgjørelsen min som jeg helst bør ta ganske snart.

skal, skal ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Kommer jo helt ann på hvorfor du er i tvil. Jeg synes du skal dra, det blir en opplevelse for livet på mer enn en måte.

Skrevet

Hvis du ikke drar, kan du komme til å angre. Hvis du drar vil du aldri angre, det er jeg sikker på.

Gå og pakk kofferten sin! :tommelsmil:

Skrevet

jeg har vært i afrika to ganger.. Og jeg hadde tatt en praksis der om jeg hadde hatt muligheten. Vi har dessverre ingen lange praksissperioder så det er ikke aktuelt for meg men hopp i det! Pakk kofferten og dra!

Skrevet

Jeg ville bare ha hoppa i det! Jeg har selv vært i Afrika, på studietur og jeg ble så fasinert av mennesker og kultur der nede at jeg lengter tilbake støtt og stadig... Jeg er jo litt sånn hopp i det og reis menneske da, og vet med meg selv at om jeg hadde takka nei til en sånn mulighet hadde jeg angra rimelig lenge!

Lykke til!

Hvor i Afrika er det du har tilbud om å reise? Afrika er jo rimelig stort ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke tvilt ett sekund, jeg ville hoppet på muligheten til å være i afrika 3mnd som praksis uten å gjøre annet en å hoppe opp og ned og juble!!!

Hva er det som gjør deg usikker? og hva studerer du, hva kommer du til å gjøre der nede?

Heldiggrisen!!!

Skrevet

jeg har også tenkt på det med vill jubel i lange tider, men nå når jeg snart skal dra så er jeg virkelig i tvil.

jeg studerer barnevern og praksisen innebærer 3 måneder i en sos-barneby :-) det er jo absolutt relevant arbeid, siden det er arbeid med barn, men allikevel vil jeg ikke lære noe som helst om hvordan barnevernet her hjemme fungerer...

jeg vil være ferdigutdannet som 23 åring uten noe praksis fra norge, og hvor sterkt stiller jeg da liksom... :roll:

Gjest Poirot
Skrevet

Vet om flere sosionomstudenter og sykepleiere som har praksis fra Afrika, India og andre land. Alle har jobb nå.

Husk på at BV i Norge ikke kun er til for norske barn, det er mange flyktninger og andre med annen kulturell bakgrunn. Her kan din kunnskap komme inn som svært nyttig. For ikke snakke om at du vil lære enormt mye om deg selv.

Selv tror jeg ikke hvor man har praksis har så mye å si.

Selv hadde jeg et studieopphold i Sør-Asia, og det er en opplevelse som vil følge meg resten av livet. Man mæter situasjoner man ALDRI vil støte på som turist. Det samme sier sosionomene jeg kjenenr som var i Latin-Amerika.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har nettopp vært i praksis i Namibia i 6 uker, og ville ikke ha byttet det mot noe annet! Jeg møtte flere som var der i 3 måneder og også de hadde det kjempebra! Man får oppleve landet og kulturen på en helt annen måte når man er i praksis, og det er en helt unik opplevelse!

Men; dersom du er i tvil, må du tenke deg om du virkelig vil det. Ei i klassen trakk seg, og jeg tror ikke hun angrer. Du må være sikker på at du har lyst til å bli kjent med en kultur som er totalt forskjellig fra vår, og du må være klar over at det blir sterke inntrykk, og ikke noen ferietur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...