Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par dager siden hadde jeg og kjæresten vært sammen i 1 år, noe kjæresten har vært litt likegyldig til. Jeg forventet ikke noe spesielt av kjæresten min denne dagen, nettopp fordi det ikke har virket som han synes det er noe videre interessant. Noen dager før årsdagen vår prøvde jeg likevel å spørre han hvorfor han ikke syntes det er noe viktig, og jeg prøvde også å forklare hvorfor jeg synes det er hyggelig å markere noe slikt. Han sa bare at det ikke er noe spesielt å ha vært sammen i ett år.

Likevel.. Da selve dagen kom ringte han meg for å si "gratulerer meg dagen" og spurte meg hva jeg følte om at vi nå hadde vært sammen i ett år. Han prøvde tydeligvis å snakke masse om dette og late som om han synes det var stas. Selv om jeg på en måte setter pris på at han prøver, blir jeg likevel lei meg, fordi jeg føler at han gjør litt narr av hele greia. Senere på dagen spurte han om jeg var skuffet over at jeg ikke fikk noen gave av han. Jeg sa at jeg ikke var skuffet over det, og at jeg ikke hadde forventet noe. Så spør han om jeg hadde blitt sur hvis jeg hadde fått en gave..... Idiotisk spørsmål.

Nå har jeg mistet all "glede" jeg hadde over at vi har vært sammen i ett år. Jeg har kjøpt gave til han, og hadde også tenkt til å kjøpe kort. Nå er jeg usikker på om jeg i det heletatt skal gi gaven til han?? Virker jo som han bare synes hele greia er dum... Trengte bare å få ut en utblåsning her!

Ps. Hører meg til historien at jeg ikke kommer til å treffe kjæresten min før til helgen igjen, ettersom vi begge var opptatt på lørdag.

Anonymous poster hash: 2fe04...657
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt hvor mye man bryr seg om jubileer, høytider og årsdager. Det høres jo ut som han prøvde for din skyld, ved å si gratulerer og snakke om det på dagen. Men du kan ikke forvente at han skal være like entusiastisk som deg. Det er jo like flott å ha vært sammen i 14 måneder, eller 20? En årsdag er bare en tilfeldig sag.

Anonymous poster hash: 4bcb7...6c7

• Liker 6
Skrevet

Uffda. *dag.

Anonymous poster hash: 4bcb7...6c7

Skrevet

Det kan jo ikke være så enkelt for fyren når han i utgangspunktet ikke synes det er en stor greie, så prøver og du ikke synes det er noe stas heller?

Enten får du vel sette pris på at han prøver, for han gjør det sikkert for å glede deg?

Eller bare akseptere at han ikke synes slike markeringer er så viktige.

• Liker 9
Gjest TheRighteous
Skrevet

Syns han burde gitt en liten gave jeg, og vært glad for at du var begeistret for dagen.

• Liker 1
Skrevet

Han høres ut som en snill mann som gjorde så godt han kunne, også noe han synes var litt kunstig og unaturlig for ham, for å glede jenta si.

Anonymous poster hash: 33bd6...0bd
  • Liker 16
Skrevet

Synes han virker som en omtenksom person jeg. Virker som om han ikke bryr seg noe særlig om årsdager, men han prøver faktisk å vise litt omtanke fordi om. Jeg har en kjæresten som ikke er så kjempe begeistret, men han gratulerer meg fordi han vet jeg setter pris på det. Slutt å lag et problem ut av ingenting...

Anonymous poster hash: 8aff4...4fe
  • Liker 7
Skrevet

Siden du er den som bryr deg om årsdagen, ts, hvorfor kjøpte du han ikke en gave, inviterte ut til middag/kino en dag det passet og feiret? :klo: For det er nå engang sånn her i verden at den som feiringen er viktig for er den som drar lasset.

I stedet har du først sagt at feiringen er viktig for deg, og så overlatt all jobben med å faktisk feire til han, som har sagt det er uviktig. Ikke rart det ble feil, men du må nesten legge skylda der den hører hjemme: hos deg selv.

Anonymous poster hash: 4dd57...cbc

• Liker 9
Skrevet

Siden du er den som bryr deg om årsdagen, ts, hvorfor kjøpte du han ikke en gave, inviterte ut til middag/kino en dag det passet og feiret? :klo: For det er nå engang sånn her i verden at den som feiringen er viktig for er den som drar lasset.

I stedet har du først sagt at feiringen er viktig for deg, og så overlatt all jobben med å faktisk feire til han, som har sagt det er uviktig. Ikke rart det ble feil, men du må nesten legge skylda der den hører hjemme: hos deg selv.

Anonymous poster hash: 4dd57...cbc

Hvis du leser innlegget en gang til, så får du kanskje med deg at jeg og kjæresten ikke har hatt mulighet til å ferie ennå, men at vi sees til helgen. Du hadde også fått med deg at jeg har kjøpt en gave til han, som jeg er litt usikker på om jeg skal gi siden han virker å gi faen :)

Anonymous poster hash: 13e92...f3d

• Liker 2
Skrevet

Hvis du leser innlegget en gang til, så får du kanskje med deg at jeg og kjæresten ikke har hatt mulighet til å ferie ennå, men at vi sees til helgen. Du hadde også fått med deg at jeg har kjøpt en gave til han, som jeg er litt usikker på om jeg skal gi siden han virker å gi faen :)

Gi han gaven, ta ha med ut på middag eller lag middag til ham. Understrek på en hyggelig og romatisk (eller hva som er naturlig for deres forhold) at det er fordi dere har vært sammen et år. Han setter sikkert pris på gesten fordi om han i utgangspunktet ikke synes det er så spesielt å ha vært sammen et år.

• Liker 6
Skrevet

Aldri skjønt hvorfor dette er så viktig for noen jenter. Jeg brydde meg ikke eller tenkte ikke engang over datoen da jeg og kjæresten min ble sammen. En gang i mai 2011 ihvertfall. Så vi har snart vært sammen i 3 år da, men aldri tenkt på årsdager eller noe slikt. Synes det er teit med mindre man er gift, og vil da feire bryllupsdag.

Anonymous poster hash: 8b4b9...a31
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil si at det er da hverken vanlig eller uvanlig at man gir hverandre gave på ett-årsdagen. Kanskje noen får en rose på en-månedsdagen, eller et klask på rompa man er i sving på kjøkkenet. Noen synes toppen av romantikk er å dra på spa, mens andre finner romantikk i fjellveggen. Et forhold og spillereglene innenfor akkurat deres forhold formes mens man er sammen, av begge.

Er dette det første seriøse/langvarige forholdet kjæresten din har? En gutt som har noen lange forhold bak seg vil være mer "formet" av tidligere erfaringer og ville kanskje forført deg med både blomster og gaver, men er det det du vil ha? Er det ikke bedre at han er den han er, og så finner dere en måte å markere på som begge liker? Han er jo absolutt på gli, ringte deg og gratulerte med dagen og spurte hva du føler! Hva så om han var litt spøkefull, kanskje han synes romantikk er litt kleint, men prøver for din skyld. Ikke vær så skuffet, og ihvertfall ikke på forhånd! Hvis du ikke gir han masse skyldfølelse og heller viser han hvor romantisk en ett-årsdag kan være, så får han kanskje sansen for flere feiringer...

Gi han gaven, det er da kjempehyggelig. Man må ikke være synkroniserte alltid.

• Liker 3
Gjest navnelapp
Skrevet

Hehe, kjæresten min og eg har klart å gløyme alle årsdagane våre, vi. Sjølv om det er ein veldig spesifikk dato som er lett å huske. Bryllupsdagen klarer vi å huske, då. Med litt hjelp.

Skrevet

Du har mulighet til å gjøre noe koselig ut av dette! :) hva tror du typen din foretrekker?

1) en kjæreste som surmuler over at han var likegyldig på en viktig dato for henne

2) en kjærest som ikke surmuler, men heller ikke er særlig engasjert over hendelsen fordi han selv ikke synes den er noen big deal (les, altså at du egentlig prøver å late som om det ikke var en big deal for deg heller, men da uten å surmule)

3) en kjæreste som sprudler over å ha vært sammen med ham i ett år, og selv om han ikke synes det er en viktig event, kanskje får gaven du tenkte å gi (uten å være sur) og litt oppmerksomhet fordi DU synes det har vært topp å være sammen med ham i ett år ! :)

Jeg kan gjøre kjæresten min engasjert i det han ser på som "uviktige" datoer, slik som valentinsdagen, bare ved å lage ham en bedre middag og gjøre litt stas på ham. Du sitter på helgeforutsetningene: du kan velge å få lov til å slippe ut litt frustrasjon, tillate deg å furte litt (noe som kan være jævlig deilig til tider), eller å svelge litt stolthet og gjøre en hyggelig kveld ut av det. :)

Det er viktig å få lov til å furte litt av og til, men jeg synes ikke at anledningen "ettårsdag" er en dag som passer seg så bra til det - for din egen del ikke minst!

Kos deg i tønnevis - og gratulerer kjempemasse med ett år med din kjæreste! :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Du har mulighet til å gjøre noe koselig ut av dette! :) hva tror du typen din foretrekker?

1) en kjæreste som surmuler over at han var likegyldig på en viktig dato for henne

2) en kjærest som ikke surmuler, men heller ikke er særlig engasjert over hendelsen fordi han selv ikke synes den er noen big deal (les, altså at du egentlig prøver å late som om det ikke var en big deal for deg heller, men da uten å surmule)

3) en kjæreste som sprudler over å ha vært sammen med ham i ett år, og selv om han ikke synes det er en viktig event, kanskje får gaven du tenkte å gi (uten å være sur) og litt oppmerksomhet fordi DU synes det har vært topp å være sammen med ham i ett år ! :)

Jeg kan gjøre kjæresten min engasjert i det han ser på som "uviktige" datoer, slik som valentinsdagen, bare ved å lage ham en bedre middag og gjøre litt stas på ham. Du sitter på helgeforutsetningene: du kan velge å få lov til å slippe ut litt frustrasjon, tillate deg å furte litt (noe som kan være jævlig deilig til tider), eller å svelge litt stolthet og gjøre en hyggelig kveld ut av det. :)

Det er viktig å få lov til å furte litt av og til, men jeg synes ikke at anledningen "ettårsdag" er en dag som passer seg så bra til det - for din egen del ikke minst!

Kos deg i tønnevis - og gratulerer kjempemasse med ett år med din kjæreste! :laugh:

Takk for svar :) du og alle andre her som sier at jeg får gjøre noe ut av denne dagen selv, har jo egentlig helt rett. Jeg kommer til å gi han gaven, det er en gave jeg har gledet meg til å gi, og som jeg vet han blir glad for. Tror dog jeg dropper klissete kort ;)

Klart alle har forskjellige meninger om hva et jubileum betyr, og jeg forventet som sagt ikke noe av han. Samtidig er (var) jo denne dagen en bra dag i mitt hode, så jeg blir likevel litt skuffet over at han ikke føler det samme. Min bestevenninne og kjæresten hennes hadde 3års dag rett før jul og hun fikk en kjempefin bukett med roser + et par filmer hun egentlig hadde ønsket seg til jul. Selv om ikke sånne ting betyr noe i bunn og grunn, så kjenner jeg jo at jeg blir litt misunnelig på de som har sånne kjærester..

• Liker 1
Skrevet

Du har den kjæresten du har, han er som han er, og ikke sammenlikn med kjærester til venninner. Siden det er du som ønsker å ferie dette så inviterer du kjæresten din på en bedre middag og gir han gaven. Du kan ikke forvente at han skal være slik du er. Lykke til med feiringen.

• Liker 1
Skrevet

Hm, er det slik at alle har en dag der man ble kjærester?? Setter man ser ned og snakker om at ja, fra og med i dag er det oss to? Jeg har egentlig aldri forstått det der. Jeg har ikke peiling på hvilken dato jeg og mannen ble kjærester, heller ikke når jeg og exen ble kjærester. Sorry avsporing, men jeg kom bare til å tenke på det..

(Men nå er ikke jeg typen til å måtte markere hvor lenge vi har vært sammen - sikkert annerledes når man er gift? Syns oppmuntring og gaver burde komme fordi man har lyst til å vise at man bryr seg om kjæresten/mannen sin, ikke fordi jeg er nødt siden vi har vært sammen så og så mange år/måneder, eller fordi det er valentines day. Men det er jo bare min mening da...)

Skrevet

Hm, er det slik at alle har en dag der man ble kjærester?? Setter man ser ned og snakker om at ja, fra og med i dag er det oss to? Jeg har egentlig aldri forstått det der. Jeg har ikke peiling på hvilken dato jeg og mannen ble kjærester, heller ikke når jeg og exen ble kjærester. Sorry avsporing, men jeg kom bare til å tenke på det..

(Men nå er ikke jeg typen til å måtte markere hvor lenge vi har vært sammen - sikkert annerledes når man er gift? Syns oppmuntring og gaver burde komme fordi man har lyst til å vise at man bryr seg om kjæresten/mannen sin, ikke fordi jeg er nødt siden vi har vært sammen så og så mange år/måneder, eller fordi det er valentines day. Men det er jo bare min mening da...)

Folk har vel forskjellige måter å bli sammen på :) jeg har aldri bare antatt at en gutt er kjæresten min etter x antall måneder. Da jeg og kjæresten ble sammen, så hadde vi en prat om hva vi tenkte om fremtiden og vi ble enige om at vi ville være kjærester. Det var fra den dagen jeg fortalte venner og familie at vi var kjærester og den dagen jeg anser som dagen vi ble sammen på ordentlig.

Gjest Seajewel
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd, kaaan jo hende det venter en overraskelse i helgen og at han skjuler det med å late som at det ikke er noe stort.

• Liker 1
Skrevet

Her er det jeg som har glemt hver eneste årsdag siden vi ble sammen og mannen syntes det er stas å minne meg på det noen dager senere... Kanskje han også pleier å glemme det???

Synes det er viktigere med små gleder gjennom året enn en spesiell markering.

Da vi giftet oss planla vi dato NØYE for å velge en dato vi begge kan huske... Hehe :fnise:

Anonymous poster hash: d0194...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...