Gå til innhold

Er det noe vits å dra til legen? Mulig brudd i tå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fryktelig klossete. Greide å miste en laptop på stortåa.

Det gjorde fryktelig vondt like etterpå. Nå gjør det litt vondt når jeg går, og hvis jeg prøver å bøye den. Er det noe vits å dra til legen i morgen?

Legen kan vel ikke gjøre noe med den uansett?

Anonymous poster hash: 38655...14d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er brukket, så gjør det ikke litt vondt når du går eller prøver å bøye den. Det gjør veldig, veldig vondt. Men det er uansett ikke så mye legen kan gjøre hvis ikke bruddet er åpent, tåa ute av stilling etc. Da teiper de den bare sammen med tåa ved siden av og det kan du gjøre selv.

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Har knukket tåen minst ein gong. Andre gonger har eg forstuet den kraftig. Har ikkje vert til legen med dette. Ringte ein gong, men fikk beskjed om at viss det var brudd var det lite dei kunne gjere. Om eg ville kunne eg reise til tannlegen for å ta røntgen der :P Men som sagt, lite dei kunne gjere med det uansett.

Gjest Runforit
Skrevet

Som de andre sier, er det brudd så er det ikke noe å gjøre. Bare pass på å la den hvile mest mulig så den gror.

Skrevet

Tåbrudd uten feilstilling gror greit uten spesifikk behandling.

Anonymous poster hash: 956d3...a02
Skrevet

Greit å gå til legen for sikkerhets skyld. :-)

Skrevet

Du kan teipe tåa sammen med tåa ved siden av (bruk f.eks sportsteip). Dette stabiliserer tåa, og gir god smertelindring. Husk å teip rundt tåa først, sånn at tærne ikke blir hud mot hud.

Knakk lilletåa for ei stund siden, og eneste som ble gjort var nettopp dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...