AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Det har jeg sånn at jeg har vært sammen med kjæresten min i noen år, gjennom tykt og tynt. Etterhvert ble bestevennen hans Jon (som også er, eller var min venn) sammen med Ida, som jeg la til på Facebook for å bli kjent med henne, få henne integrert i vennegjengen. Etterhvert som tiden gikk, snakket jeg og Ida mer og mer sammen og vi ble gode venner. Alikevel følte jeg at noe var galt med kjemien, akkurat som om hun ikke ga 100% av seg selv, mens jeg gjorde det. Siden jeg følte det sånn, så var venneforholdet vårt på en måte ekte, men på en annen måte, så følte jeg det som et litt falskt vennskap. Tenkte at det kom til å bedre seg med tiden, da jeg uansett kommer til å se henne når hele vennegjengen er sammen. Ting endret seg ikke til det bedre, men til det verre. Jeg pleide å betro meg til henne da jeg hadde for.eks kranglet med kjæresten min eller var litt sjalu. Hun lyttet alltid, men gav aldri noen ordentlige råd. Hun betrodde seg aldri til meg hvis hun hadde problemer med Jon. Derfor følte jeg meg på en måte litt usikker som kjæreste, da jeg fortalte alle tankene jeg hadde, mens Ida fremstilte sitt forhold som perfekt og at hun aldri er sjalu eller usikker. Det var én gang Ida fortalte meg at Jon hadde fortalt henne at typen min ikke fikk lov til å dra ut av meg, siden jeg var sjalu og usikker, mens hun selv gav Jon alltid lov. Dette var selvsagt hemmelig og jeg kunne ikke si noe til typen min. Jeg ble jo selvsagt ganske såret, da jeg aldri gir kjæresten min lov for å dra ut, for det må han jo bestemme selv om han vil! Den dagen fortalte jeg aldri kjæresten min hva som hadde blitt sagt, men vi kranglet og jeg gråt. Dette var jo en feil av meg, da kommunikasjon er det viktigste... Etter denne episoden, har det vært flere episoder, der hun hakker ned på skolen og utdanningen jeg går på, at det er en dårlig jobb, at kjæresten min ikke kommer til å komme inn på studiet han vil, at han ikke kommer til å klare det. Hun har fått meg til å føle meg usikker, dårlig kjæreste og som en dårlig person. Jeg har kuttet ut kontakten, men har henne fortsatt på Facebook, da jeg ikke liker konfrontasjoner... Alle lurer selvsagt på hva som skjer, så jeg har sagt at hun har vært litt falsk og fått meg til å føle meg dårlig. Har ikke snakket med henne, men småprater når vennegjengen er samlet. Problemet mitt er at jeg fortsatt er bitter på henne, da jeg hele tiden ser henne skrive ting på Facebook om det perfekte livet hennes og all den falskheten. Jeg er også bitter siden hun spiller dum og tror alt er i orden mellom oss, da hun faktisk fikk meg til å føle meg sånn som jeg gjør. Har også pratet med kjæresten min i ettertid; det viser seg at han aldri har sagt dette til Jon, for vi har jo klare meninger om at om vi vil dra ut, så drar vi ut uansett om det er sammen eller med andre venner. Dessuten tror jeg mer på kjæresten min enn på Ida som jeg hadde kjent i kun noen måneder. Er også veldig god venninne med storesøstra til Jon. Hun har fortalt meg at Ida og Jon krangler masse siden Ida er veldig usikker på seg selv og sjalu. Jeg ble veldig sint og frustrert da hun fortalte meg dette, da Ida selv har alltid sagt til meg at hun har det kjempebra i forholdet sitt, at hun er så lykkelig. Også får hun jo meg selv til å føle meg som en dårlig kjæreste, mens det er hun som er det. Hun er en dårlig person som trykker andre ned i søla. På en måte fikk dette meg til å føle meg litt bedre, da jeg liksom har "gjennomskuet" henne, men hun vet jo ikke dette! Har så innmari lyst til å konfrontere henne, men vet ikke om jeg tør, da vi bor i samme nabolag, vi har samme venner osv. Har også fortalt sannheten til alle som spør, men jeg føler meg falsk som sier dette til andre og ikke til henne. Hva syns dere jeg bør gjøre? Kommer liksom ikke over situasjonen, da dette aldri har skjedd meg før. Btw, Ida og Jon er ikke de ekte navnene. Anonymous poster hash: 32c6e...74d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Kan ikke snakke for alle andre, men jeg selv ville helt klart sagt i fra. Jeg synes absolutt hun burde høre det og om hun ikke tar det til seg er det henne det går ut over til slutt, da alle vil mest sannsynlig ende opp med å mislike henne. Anonymous poster hash: 675fa...d28
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Bare la det ligge. Hun har tydeligvis store problemer, og det er mer synd på henne enn noe annet. Det å gå rundt med en forvrengt virkelighet tyder på at noe er galt, og det beste er å holde avstand til sånne mennesker. Den bitterheten du føler går nok snart over. Du er en bra person, det er ikke hun, og blir dere "fiender", vil hun nok spre rykter om deg. Anonymous poster hash: 72a38...b45
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Sånne folk er ikke vits å bli uvenner med, da de har en tendens til å spre mye kvalm.. Du vil ikke få noe ut av et oppgjør mot henne uansett, annet enn litt drama. Det sagt, så er de heller ikke noe å være venner med, så bare fortsett å kutt henne ut, fjern henne fra newsfeeden din sånn at bilder og statuser ikke dukker opp. Du har nok et bedre forhold til din kjæreste enn hun har til Jon, ikke bry deg om fasaden hun har satt opp. Hev deg over det og konsentrer deg om andre veninner som du føler er ekte mot deg Så klart om hun sier noe spydig til deg eller prøver å så tvil i deg om ditt forhold, så skal du ikke godta dette! Da kan du gjenre konfrontere henne.. Men jeg tror ikke det er vits i å ta det opp nå, nå som du har kuttet henne ut. Anonymous poster hash: c120b...aa7
Gjest Awzm me Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Jeg ville latt det ligge. Det er vel ikke alle som liker å fortelle om problemer og krangler i samlivet, selv om noen sier det til de. I og med at dere ikke har særlig mye kontakt lenger så er det ingen vits å konfrontere da hun ikke kan "ødelegge" mer 2
MunaMadan Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Spørsmålet er om det er verdt det. Jeg er vanligvis for konfrontasjoner i vennskap og forhold man investerer i og ønsker å beholde. Dumt å gå å gnage på ting og vennskapet/forholdet kan vokse på at man setter grenser og tar opp ting på en ordentlig måte. Dette vennskapet virker å ha utspilt sin rolle. Du har innsett at du betrodde deg mer enn du kanskje burde ha gjort, siden hun var veldig tilbakeholden selv. Hun virker rett og slett sjalu på deg, og den bitterheten du føler synes jeg du skal kvele og heller slå deg til ro med at du har "gjennomskuet" henne. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 TS her (fra mobilen) Takk for svar! Jeg skal skjule henne fra nyhetsoppdateringene og prøve å ikke snoke for å deretter fortsette å være bitter. Har fortsatt litt lyst til å konfrontere henne, men kanskje det går over ettersom jeg ikke kommer til å se henne i newsfeeden noe mer. Hva med neste gang jeg ser henne med vennegjengen, bør jeg småprate med henne eller bare si hei for å så ignorere henne og prate med gutta? Vi er de eneste jentene og hvis jeg ignorerer henne, kommer alle til å se at det er noe i veien.Anonymous poster hash: 32c6e...74d
Jordbæra Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Det går alltid ann å si hei, men likevel behandle jenta som luft. Vise at du bare virkelig ikke bryr deg. Hvis du viser sinne, frustrasjon så bryr du deg jo.
B.A. Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Er enig med Awzm me, ikke alle liker å dele problemene sine med andre. Man vet ikke årsak og man har heller ingen rett på forklaring på dette. Kanskje stolte hun aldri slik på deg som du gjorde på henne. I og med at du nå "...har fortalt sannheten til alle som spør", er det vel mulig at det var en grunn til det. Om du føler deg som en dårlig kjæreste fordi hun aldri klaget på sin kjæreste til deg så er det faktisk ikke hennes problem. Kjempe dumt av henne å rakke ned på deg, utdanningen din osv. Hun er nok ikke en god venn, men du kan nok klare å si hei til henne når dere treffes likevel. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 TS her Glemte å fortelle dere at Ida fortalte meg at hun sliter med spisevegring og at det er kun jeg og ei annen god venninne av hun som vet dette. Spisevegring i mine øyne er et litt mer alvorlig tema enn det kjæresteproblemene vi har snakket om er. Har sagt at hun bør gå til psykolog med dette problemet, da profesjonell hjelp er det hun trenger. Vet ikke om hun går. Det stemmer at jeg har sagt at hun har vært falsk, at kjemien ikke er der. Har også sagt dette til de som spør - de nærmeste tre vennene mine. Har skjult henne fra nyhetsoppdateringene nå. Håper bitterheten går over. Hvis ikke, vet jeg ikke hva jeg gjør. Tror at jeg får prate mer med gutta sånn at jeg blir for opptatt til å snakke med henne, neste gang vi er i vennegjengen. Håper at hun spør meg etterpå om det er noe galt, for da forteller jeg sannheten. Anonymous poster hash: 32c6e...74d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 TS her Forresten, jeg har ikke sagt dette til noen andre enn disse tre. Vet ikke om det kom tydelig fram i forrige post. Jeg tror mye av grunnen til bitterheten er for at hun fikk meg til å stole på henne ved å betro seg til med da hun var i avstandsforhold med Jon. Jeg har vært i avstandsforhold selv, så dette ble jo et normalt tema for oss om savn osv. Hun sa til meg at hun stoler kun på meg og ei annen ei, at jeg er ei kjempegod venninne etc. Altså, hun fortalte meg om de gangene hun kranglet med Jon i avstanden, men det var visst sjalusi og usikkerhet fra hennes side, i følge henne selv. Storesøstra til Jon og Jon har et veldig sterkt bånd, der Jon åpner seg for søstra. Søstra har jo sagt masse som fikk meg til å åpne øynene; mange av kranglene i avstanden var fordi Ida ville at Jon skulle være hos henne istedet for å dra i familien sin da han kom hjem for helgene. Det har vært skuffende å få vite sannheten av en tredjepart, da jeg trodde hun fortalte meg hele sannheten, men hun ville vel fremstå som perfekt og bedre enn meg. Dette har jeg jo selvsagt fått vite i etterkant.Anonymous poster hash: 32c6e...74d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 TS her Uff, det går fort i svingene på mobil. "Altså, hun fortalte meg om de gangene hun kranglet med Jon i avstanden, men det var visst IKKE sjalusi og usikkerhet fra hennes side, i følge henne selv." Glemte å legge til "ikke".Anonymous poster hash: 32c6e...74d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 TS her Uff, det går fort i svingene på mobil. "Altså, hun fortalte meg om de gangene hun kranglet med Jon i avstanden, men det var visst IKKE sjalusi og usikkerhet fra hennes side, i følge henne selv." Glemte å legge til "ikke".Anonymous poster hash: 32c6e...74d
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Jeg synes du høres slem ut jeg, særlig når jeg leste de siste postene. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Så greia er pretty much at du er sur på venninna di, fordi hun ikke forteller deg om de dårlige sidene i forholdet sitt? Ærlig talt, det er du som må ta deg sammen. Hva hun forteller og ikke forteller til deg, er helt og holdent hennes valg. Dersom hun føler for å fortelle deg om spiseproblemene sine, gir ikke det deg automatisk rett til å vite om eventuelle problemer i forholdet hennes. Er du venn med henne for å få litt gossip eller? Anonymous poster hash: b0d3b...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Uansett hvordan du vrir og vender på det så prøv å ikke legg så mye merke til henne. Kjæresten din får være mann nok til å bestemme selv hvor han vil være og når. Du får bare ignorere henne, ikke kast bort en tanke mer til henne. Du kan jo uansett ikke forandre henne? Jobb med deg selv og ditt syn på henne og resten av verden. Snu litt på det så kanskje du får det bedre. Få deg en hobby så du ikke blir sittende å tenke på alt hun gjør galt. Anonymous poster hash: 513b9...416
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 TS her Det er deilig å ikke se henne på Facebook, puster liksom litt ut. Nei, jeg tror at det å skjule henne var et godt og stort steg, glemmer vel hele greia med tiden. Får håpe jeg ikke må forholde meg så mye til henne lenger, men får oppføre meg ok når jeg ser henne. Alt blir vel bedre med tiden selv om såret er ferskt akkurat nå. Takk for alle svar! Anonymous poster hash: 32c6e...74d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Jeg var sannsynligvis en av de første i Norge til å få operert inn silikonpupper. Dette var 2. generasjons silikonproteser. Og jeg fikk gjort dette på begynnelsen av -80 tallet i statene. På den tiden var det ikke noe som het erstatning. Man skriver under et dokument med masse reservasjoner. Puppene var fine de, men de tålte ikke flyturen over atlanteren. Anonymous poster hash: d113b...add 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå