Gå til innhold

Hvor skal jeg spørre for hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vi kjøpte en andel av en to mann huset i fjor . De begynte å bygge huset rundt mai-juni . Vi fikk ikke noen melding når huset skal bli ferdig , så vi tenkte det kanskje blir ferdig på våren eller den siste vil være i sommer 2014 .
Før høstferie vi fikk beskjed om at vi må velge fliser, kjøkken , trapper, osv.. Da byggherren sa vi vil få huset en dag rundt jul eller kanskje før jul . Og det ble aldri vist på papiret om overtakelse dag !
Noen uker før jul fikk vi tekstmelding , vil overtakelsen være den 20. desember! Det var en stor overraskelse for oss . Selvfølgelig elsker vi å få huset , men det var feil tidspunkt å selge leiligheten vår , siden de ikke fortelle oss før . Vi kan prøve å selge den i sommer !
Etter min mann sjekket huset da han signerte overtakelsespapirene . Jeg forstår ikke helt om reglene siden jeg kom til Norge for ikke så lenge siden , så mannen min tok vare på det.
Men nå har vi funnet ut at den har mange små ting på som ikke er riktig . Og hver gang min mann prøvde å fortelle til byggherren , fikk han noen harde svar. Min mann blir så nervøs hver gang vi fant noe galt i huset . Det er nesten som han har blitt mobbet av denne byggmester .
Nå er min mann fikk syke melding fra lege siden han var nesten mentaly syk . Han kunne ikke sove , ikke kunne spise , mistet sin energi . Det gjør meg så sint til dette byggmester .
Men jeg vet ikke hvor skal i be om hjelp ?...

Anonymous poster hash: c0d9e...3a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er feil, byggherren nekter å fikse, så tror jeg dere må gå til en advokat, noen steder har de juss formidling (søk på nette hvor disse finnes) disse kan hjelpe dere frem til konfliktrådet. men om dette skulle bli en sak som havner i retten, så må dere ha en som kan ta saken.

Snakk med forbruker rådet og jussformidlingen og hør om dem kan hjelpe med deres sak.

Anonymous poster hash: 84fc8...78c
Skrevet

Hvis dette er feil, byggherren nekter å fikse, så tror jeg dere må gå til en advokat, noen steder har de juss formidling (søk på nette hvor disse finnes) disse kan hjelpe dere frem til konfliktrådet. men om dette skulle bli en sak som havner i retten, så må dere ha en som kan ta saken.

Snakk med forbruker rådet og jussformidlingen og hør om dem kan hjelpe med deres sak.

Anonymous poster hash: 84fc8...78c

Takk for svar :-)

Vi skal prøve alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...