Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Jeg stiller dette spørsmålet etter mønster av og motvekt til en annen tråd. Er det greit at din mor tar et glass vin når hun er barnevakt? Edit: Tilføyd noen ord Endret 21. januar 2014 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Et glass: Ja En hel flaske: Nei Enig. Men kommer hun med en flaske vin og attpåtil vil smake på spriten min så driter jeg i om det er Mette Marit som skal være barnevakt. Anonymous poster hash: 23f45...e96 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Voksne personer gjør som dem vil! Jeg bestemmer ikke om barnevakten skal drikke eller ei, men spør bare dem jeg stoler på at dem tar godt vare på barna både før og etter leggetid hvis dem våkner. (Vin eller ikke) Anonymous poster hash: d16f5...f49 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde ikke hatt noe i mot at min mor tok et glass vin eller ei pils etter sønnen min sin legge tid, men når det er sagt tviler jeg på hun hadde gjort det. Når man sitter barnevakt er vel ikke det særlig naturlig? Ikke i mitt hode ihvertfall. Jeg hadde ikke drukket alkohol når jeg passet andres barn ihvertfall. Det gjør jeg når jeg har barnefri. Ellers kan jeg fint ta et glass vin etter sønnen min har lagt seg, men da er det tross alt mitt eget barn jeg er med, selvom jeg fint kunne tatt vare på en annens barn også. Syns det har med respekt å gjøre Anonymous poster hash: 61370...9df 1
GammelKaktus Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Nei, men nå hadde ikke min mor fått passet barnet mitt om hun var avholds heller av diverse grunner. Selv er jeg praktisk talt nesten avholds, veldig sjelden jeg drakk før jeg fikk lillegutt, kanskje en gang eller to i året. Og har heller ikke noe behov for å ta meg et glass når jeg er alene med lillegutt. Små barn merker veldig fort endring i oppførsel til voksne som drikker, selv om det bare er et glass. Så siden jeg ikke drikker selv når jeg er med lillegutt så synes jeg ikke det er greit at noen andre skal gjøre det heller, spesielt ikke hvis de skal sitte barnevakt, uansett hvem de er. 1
Gjest bloggerutennavn Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Nei, men nå hadde ikke min mor fått passet barnet mitt om hun var avholds heller av diverse grunner. Selv er jeg praktisk talt nesten avholds, veldig sjelden jeg drakk før jeg fikk lillegutt, kanskje en gang eller to i året. Og har heller ikke noe behov for å ta meg et glass når jeg er alene med lillegutt. Små barn merker veldig fort endring i oppførsel til voksne som drikker, selv om det bare er et glass. Så siden jeg ikke drikker selv når jeg er med lillegutt så synes jeg ikke det er greit at noen andre skal gjøre det heller, spesielt ikke hvis de skal sitte barnevakt, uansett hvem de er. Nesten som jeg skulle ha skrevet det selv :-)
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Det MÅTTE være Arabella som hengte seg opp i svigermor/mor- vinklingen. Anonymous poster hash: b31bb...080 16
kisskissbangbang Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Det MÅTTE være Arabella som hengte seg opp i svigermor/mor- vinklingen. Anonymous poster hash: b31bb...080 Tenkte det samme, ja. Hvorfor er du så innmari hårsår på dette, Arabella? Jepp, både min mor og svigermor hadde vært velkommen til å ta seg et glass vin når de satt barnevakt hos meg. 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Ett glass ja, flere nei. Drikke kan man gjøre absolutt alle andre dager, og jeg ville selv aldri tatt ett eneste glass engang når jeg sitter barnevakt. Jeg er jo ansvarsperson for barnet den kvelden/natta, og må ta i betraktning at det kan skje ting som gjør at jeg trenger være totalt edru(eks kjøre til legevakt). Anonymous poster hash: 8d6ef...c02 1
Gjest Amber Rose Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Det MÅTTE være Arabella som hengte seg opp i svigermor/mor- vinklingen. Anonymous poster hash: b31bb...080 Tenkte det samme, ja. Hvorfor er du så innmari hårsår på dette, Arabella? Jepp, både min mor og svigermor hadde vært velkommen til å ta seg et glass vin når de satt barnevakt hos meg. Tenkte akkurat det samme.. Endret 20. januar 2014 av Amber Rose
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Både mor og svigermor - og far og svigerfar får ta seg et glass vin. Sånn som vi gjerne gjør om kvelden. Anonymous poster hash: d8e83...286 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Ett glass ja, flere nei. Drikke kan man gjøre absolutt alle andre dager, og jeg ville selv aldri tatt ett eneste glass engang når jeg sitter barnevakt. Jeg er jo ansvarsperson for barnet den kvelden/natta, og må ta i betraktning at det kan skje ting som gjør at jeg trenger være totalt edru(eks kjøre til legevakt). Anonymous poster hash: 8d6ef...c02 HELT enig. Det finnes mange andre dager man kan nyte alkohol på, hvorfor gjøre det når man passer andres barn? Det er merkelig og noe jeg aldri ville ha gjort når jeg passet andres barn uansett om jeg gjorde det hjemme med mitt eget. Anonymous poster hash: 61370...9df
Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Tenkte det samme, ja. Hvorfor er du så innmari hårsår på dette, Arabella? Jepp, både min mor og svigermor hadde vært velkommen til å ta seg et glass vin når de satt barnevakt hos meg. Dette er ikke personlig i det hele tatt. Men det er utrolig mange tråder skrevet av svigerdøtre som nærmest demoniserer sine svigermødre, mens deres egne mødre nesten ikke blir nevnt med en stavelse, men om så snakket om i positive vendinger. Jeg lurer på hva de unge mennene synes om sine partneres stadige nedsabling av deres mødre. Endret 20. januar 2014 av Arabella 1
Montefalco Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Jeg stiller dette spørsmålet etter mønster av en annen tråd. Er det greit at din mor tar et glass vin når hun er barnevakt? Det må vel gjelde samme "regler" for de som passer barna som for foreldrene. Man kan drikke alkohol, men ikke så mye at man ikke kan ta seg av barnet i en krisesituasjon. Man behøver absolutt ikke være kjørbar. Skjer det noe akutt medisinsk med barnet ringer man 113. Om man må på legevakta kan man ta taxi.
Missy1 Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 For meg har det ikke noe å si om det er mamma, svigermor, naboen eller kongen som sitter barnevakt. Klarer de seg ikke uten alkohol en kveld mens de sitter barnevakt så er det noe som skurrer for meg. Kan ikke forstå hvorfor den alkoholen er så livsnødvendig for noen folk at de må ha det med seg overalt. 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Hvorfor skal man drikke alkohol når man sitter barnevakt for noen? Selv om man ikke blir full passer det seg ikke. Anonymous poster hash: 61370...9df 6
kisskissbangbang Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Hvorfor skal man drikke alkohol når man sitter barnevakt for noen? Selv om man ikke blir full passer det seg ikke. Anonymous poster hash: 61370...9df Av og til passer svigermoren min gutten min hjemme hos seg selv. Og svigermor tar seg av og til et glass rødvin i helgene. Skal jeg be henne la være å gjøre det fordi gutten min sover hos henne? 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Av og til passer svigermoren min gutten min hjemme hos seg selv. Og svigermor tar seg av og til et glass rødvin i helgene. Skal jeg be henne la være å gjøre det fordi gutten min sover hos henne? Ikke nødvendigvis, men jeg syns det er merkelig at noen drikker alkohol når de passer andres barn. Det hadde aldri falt meg inn å drikke, et glass eller en flaske når jeg passer noen andres barn. Enten det er en venninnes eller min søsters. Det passer seg bare ikke. Jeg tar det som en selvfølge at de som passer barnet mitt ikke drikker alkohol, men ser jo nå at jeg ikke bør det ift alle svarene på denne tråden. Anonymous poster hash: 61370...9df 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Det må vel gjelde samme "regler" for de som passer barna som for foreldrene. Man kan drikke alkohol, men ikke så mye at man ikke kan ta seg av barnet i en krisesituasjon. Man behøver absolutt ikke være kjørbar. Skjer det noe akutt medisinsk med barnet ringer man 113. Om man må på legevakta kan man ta taxi. Hvorfor skal det samme gjelde for foreldre og andre som passer barna? Det er jeg helt uenig i. Anonymous poster hash: 61370...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå