Gå til innhold

Giftering med eller uten diamant?

39 stemmer

1. 1. Giftering med eller uten diamant?

• Med
      19
    • Uten
      20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og ser på ringer nå og er litt usikre. Min første tanke var like ringer - altså uten diamant. Det er det øvrige i familien har og alltid det jeg har tenkt på som gifteringen - går til alt, står til alt så kan han heller gi meg en diamant til spesielle anledninger ellernoe når vi har bryllupsdag haha.

Men en venninne av meg ble nesten fra seg av ideen og sa at "ingen vil skjønne at det er en giftering hvis den ikke har en diamant!"

såå ble plutselig usikker. Trodde at jeg hadde funnet drømmeringene, men ble plutselig sittende og se på diamanter og det er jo mye fint der også. Men samtidig så føler jeg at det hadde blitt så pretensiøst.. Ikke helt min stil kan du si. Tror ikke det passer til meg.

Anonymous poster hash: 3f754...224
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har uten. Jeg kunne aldri hatt noen diamant med den jobben jeg har, den ville bare blitt i veien. Jeg kjenner både de som har med og uten. For meg er det faktisk mer opplagt at det er en giftering hvis det er uten diamant. En diamantring kan jo være hva som helst.

Skrevet

Du kjøper det du føler passer best til deg og det du har lyst på :) Jeg tenker forøvrig også at "standard" giftering er like ringer uten stener eller masse dill.

Skrevet

I "min generasjon" er det vel heller motsatt; at en giftering gjerne er helt plain, dvs. uten noen diamanter.

Gjest Daenerys
Skrevet

Det er jo helt opp til dere, ikke noe venninnen din har noe som helst med å gjøre :)

Er mest standard i Norge med enkle uten diamant.

Skrevet

Jeg vil ha med en liten diamant. Ikke noe stor og fancy, en liten en. Du kan velge helt selv hva du vil ha, dere må ikke gjøre som alle andre, dere kan velge det dere vil. Og jo, alle vil skjønne at det er en giftering, selv uten diamant. Jeg kjenner kun ei som har giftering med diamant, alle andre har helt enkle gullringer. (Jeg vil heller ikke ha gult gull, så jeg er jo skikkelig sær ifh til hva "alle andre" har).

Skrevet

Enkle er mer praktiske, du trenger ikke å frykte at stenen detter av, hekter seg fast i klær eller noe annet. Og jo, alle vet at det er en giftering/evt forlovelsesring når ringen er på ringfingeren.

Anonymous poster hash: ba8c5...929
  • Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tenker motsatt: det er enklere å "se" at man er gift om man har gullring uten diamant. Jeg har selv valgt uten diamant, og det har de fleste jeg kjenner også gjort.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har med tre små diamanter, disse er innfelt i ringen. Synes de gjør seg på ringen min. Mannen har lik ring, men bredere og uten diamant.

Gå for noe du vil ha, det viktigste er at du og mannen liker ringene. Om det så ikke ser ut som en giftering, så hva, du vet jo allikevel at du er gift.

Anonymous poster hash: 5ebd0...724

Skrevet

Hæ??? Vil ingen skjønne det er en giftering uten diamant??? Trodde alle gifteringer var uten diamant?

Anonymous poster hash: 7fe7c...a94
  • Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tenker motsatt: det er enklere å "se" at man er gift om man har gullring uten diamant. Jeg har selv valgt uten diamant, og det har de fleste jeg kjenner også gjort.

Mvh Yvonne :heiajente:

Helt enig! Ingen går med en gullring uten diamant på ringfingeren, med mindre de er gift.

Mens hvis det er diamant i den kunne det like gjerne vært en pyntering..

Anonymous poster hash: 7fe7c...a94

• Liker 1
Skrevet

En giftering i mitt hode er i gult gull uten diamant, men gjerne med annen dekor.

Ei jeg kjenner har gifteringer i hvitt gull og platina, og da har hun en stein i sin, synes ringen er nydelig, men for meg ser den ikke ut som en giftering. Men jeg er et vane- og tradisjonsdyr på noen ting :ler:

Personlig synes jeg gult gull med diamanter fort kan bli tacky, selv om jeg har sett noen fine med det også.

Skrevet

Trodde også at i Norge bruker vi helst gladde ringer i gull, uten noe dill. Selv fikk jeg forlovelsesring med diamant også har jeg en vanlig giftering i gull. Bruker de over hverandre.

Ved valg av ring ville jeg virkelig gitt totalt f i hva alle andre mener, det er du som skal ha den på finger forhåpentligvis resten av livet.

Anonymous poster hash: 2d693...a14
Skrevet

Jeg tror jeg ønsker meg uten diamant... Så kan jeg heller få en diamantring som jeg kan pynte meg med! Hater ringer som er i veien i det daglige, og jeg skal jo bruke gifteringen!

Skrevet

MIn er spennring i hvitt gull med diamant - og det er noe upraktisk, selv for meg som driver med veldig lite praktiske ting ;)

Er ikke en gigantisk diamant, en likevel synes jeg det er litt styrete når man skal drive med ting som skraper borti ringen(eks t håned i lomme/hanske osv).

Anonymous poster hash: 80707...c63
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Vi skal ha glatte ringer i gult gull :) Dette er jo et internasjonalt symbol på ekteskap, som noen over her sa - ingen går med slike ringer på ringefingeren med mindre man er gift :) Det er forøvrig ikke alle som har skjønt at jeg er forlovet, på tross av en gigantisk solitare diamantring, på samme finger :) Den kan jo lett se ut som en pyntering! Jeg tenker å bruke disse ringene sammen, slik som noen andre her også nevnte :)

Skrevet

En typisk giftering er vel i gult gull uten diamant? Ser jeg det, tenker jeg i alle fall at man er gift.

Når det gjelder ringer med diamanter klarer jeg ikke se forskjell mellom de som er giftering og de som er ikke-giftering.

Jeg er med andre ord fullstendig uenig med TS' venninne.

Skrevet

Med!

For min del i hvertfall. Setter et weddingband med diamanter sammen med forlovelsesringen, på ringfingeren, så får folk som virkelig lurer på om jeg er gift eller ikke bare spørre om det er så viktig for dem. For meg ser det veldig ut som en forlovelsesring og en giftering satt sammen i hvertfall. Men sikkert fordi jeg vet at det er det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...