Pringle Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Mulig det er annerledes nå, men... dette har ergret meg i mange år. Da jeg skulle ned i vekt i 2006, prøvde jeg å kjøpe treningstøy på XXL. Det gikk ikke så bra. De største størrelsene de hadde (men kanskje bare det gjaldt damestørrelser?) var XL. Litt ironisk, med tanke på butikkens navn! Jeg er bare 161 høy, og var aldri fet, bare overvektig, og så fikk jeg ikke tak i treningstøy som passet. Gud, jeg var sur. Jeg er det egentlig litt ennå
Gjest Bringebær55 Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Jeg trodde butikken het XXL fordi den var stor og hadde stort utvalg. 18
Lech Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 De heter XXL fordi de har Xtra, Xtra Lave priser, ikke fordi de har klær i store størrelser. Men jeg må si det at jeg synes det er litt passe å erge seg over noe som skjedde for åtte år siden.. 9
Pringle Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2014 Veldig misvisende navn, synes nå jeg, da. Og ja, jeg er langsint på enkelte områder...! 1
Gjest bustyvel Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Spurte du om de kunne ta inn flere størrelser? Det gjorde vi da jeg jobbet på XXL 2
Pringle Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2014 Nei, jeg hadde neppe turt å spørre, jeg skammet meg veldig over å være så tjukk... Og etterpå, etter at jeg hadde gått ned det jeg ville - ble jeg enda tjukkere
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Hvis du er så lav og "bare overvektig", så er det rart at du ikke klarte å få på deg klær i XL? Jeg har vært 172 cm og 83 kg og ikke hatt noe problem med dameklær i XL. Altså ikke presset meg inn i klær, men slik at de satt perfekt og ikke strammet feil noe sted. Anonymous poster hash: cc9cb...328 6
Gjest bustyvel Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Jeg synes du skal spørre, mitt team brydde seg iallefall ikke om sånt når folk spurte.
Gjest Pheel Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Veldig misvisende navn, synes nå jeg, da. Trodde du helt seriøst at XXL har det navnet fordi de fører klær i store størrelser? Synes bare det er ganske merkelig å kunne ha misforstått såpass, men for all del, jeg dummer meg ut nå og da selv eller er treg med å skjønne enkelte ting. :-) Uansett, ja, det er dårlig om det faktisk er slik at de kun fører eller har ført treningstøy opptil str. XL. 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 XXL satser på store varehus, ikke små nærbutikker. Derfor heter de XXL. Så har de brukt navnet til Xtra, Xtra lave priser, men det er nok et resultat av navnet mer enn årsaken til det. Men dette er da virkelig ingenting å bli irritert for, og i alle tilfeller ikke i mange år. Jeg går ikke på G-Sport og regner med at de skal ha spesialisert seg på utstyr til gælisk fotball og andre idretter på G. Eller så er denne tråden en sketsj. Jeg har vel en følelse av det. Anonymous poster hash: 13179...059 5
Pringle Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Nei, jeg trodde virkelig at de førte store/større størrelser i klær. Slagordet "ekstra ekstra lave priser" hadde jeg aldri hørt før! Og jeg synes fremdeles det virker "far fetched" all den tid "XXL" betyr "extra extra large" i alle andre sammenhenger. Jeg skal virkelig prøve å komme over dette. Takk for alle svar. Endret 20. januar 2014 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Synes alle sportsklær er små, har lite store størrelser jeg da. Og for å ikke snakk om at formen blir helt rar når man kommer opp i L og XL. Jeg er 65kg og 170 høy, og skulle ha meg en trenings skjorte. Gud bedre sier jeg bare. Jeg anser meg ikke som feit, men har vel noen kilo ekstra, men alt ble for smått. Jeg prøvde ALLE t-skjortene for dame i HELE butikken på alle de 3 sportsbutikkene som var å oppdrive i byen. Samtlige var alt for trange i ermene, for smale over skuldrene og ryggen, og skjortene ble egentlig bare større over magen(de ble ballong formet over magen fra M og opp), så fra puppene hang skjorta utover som en kjegle. Mulig det var tilfeldig, men stoffet kjentes ut som sånn stoff som brukes i badedrakter, hva er greia med det? Det ble til at jeg kjøpte en herreskjorte i XS gitt. Det var 4 timer av livet mitt jeg aldri får tilbake! Anonymous poster hash: 60ff4...57d 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Synes alle sportsklær er små, har lite store størrelser jeg da. Og for å ikke snakk om at formen blir helt rar når man kommer opp i L og XL. Jeg er 65kg og 170 høy, og skulle ha meg en trenings skjorte. Gud bedre sier jeg bare. Jeg anser meg ikke som feit, men har vel noen kilo ekstra, men alt ble for smått. Jeg prøvde ALLE t-skjortene for dame i HELE butikken på alle de 3 sportsbutikkene som var å oppdrive i byen. Samtlige var alt for trange i ermene, for smale over skuldrene og ryggen, og skjortene ble egentlig bare større over magen(de ble ballong formet over magen fra M og opp), så fra puppene hang skjorta utover som en kjegle. Mulig det var tilfeldig, men stoffet kjentes ut som sånn stoff som brukes i badedrakter, hva er greia med det? Det ble til at jeg kjøpte en herreskjorte i XS gitt. Det var 4 timer av livet mitt jeg aldri får tilbake! Anonymous poster hash: 60ff4...57d Merkelig. Jeg er 170 og veier 63. Bruker S i tights og sportstopper og ofte må jeg ned i XS i T-skjorter. Eventuelt S. Anonymous poster hash: a27f1...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 1.63 og 90 kilo, og jeg finner treningstøy som passer de fleste steder. Inkludert XXL. Anonymous poster hash: 850ab...c70
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Jeg skal virkelig prøve å komme over dette. Takk for alle svar. Så bra. Selv slet jeg i mange år med at Mango knapt nok hadde en eneste frukt til salgs og at Platekompaniet fremsto som altfor sivilt til militær underavdeling å være, men det har gått seg til... Anonymous poster hash: 13179...059 13
Pringle Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 21. januar 2014 Så bra. Selv slet jeg i mange år med at Mango knapt nok hadde en eneste frukt til salgs og at Platekompaniet fremsto som altfor sivilt til militær underavdeling å være, men det har gått seg til... Anonymous poster hash: 13179...059 Jeg tenkte faktisk på KIWI i går kveld... da den kom, tok det litt tid før jeg skjønte at det var en vanlig dagligvarekjede. Nå har vi fått Lime, og det gikk litt fortere å forstå. Kan forstå om dere trodde det var tull, altså, men jeg synes fremdeles "ekstra ekstra lave priser" burde vært XXLP, om noe, og at det er et teit slagord...! Kjeden er sikkert grei, det er bare noen av oss som er vanskapt. 1
Pearl2.0 Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 XXL står vel for ekstra ekstra stor(t) butikk/varehus vil jeg tro Så du tar nok ikke feil i antakelsen om at XXL står for Xtra Xtra Large. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Merkelig. Jeg er 170 og veier 63. Bruker S i tights og sportstopper og ofte må jeg ned i XS i T-skjorter. Eventuelt S. Anonymous poster hash: a27f1...6e9 Woot, urettferdig! Anonymous poster hash: 60ff4...57d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Jeg tenkte faktisk på KIWI i går kveld... da den kom, tok det litt tid før jeg skjønte at det var en vanlig dagligvarekjede. Nå har vi fått Lime, og det gikk litt fortere å forstå. Kan forstå om dere trodde det var tull, altså, men jeg synes fremdeles "ekstra ekstra lave priser" burde vært XXLP, om noe, og at det er et teit slagord...! Kjeden er sikkert grei, det er bare noen av oss som er vanskapt. Neida, jeg skjønner det ikke var tull, det er bare noe venner av meg kunne fleipet med. Jeg har jobbet i sportsbutikk i mange år (ikke XXL) og har venner som har jobbet i XXL, så for meg har det alltid vært helt naturlig at det er en sportsbutikk. Det er sikkert derfor jeg tenkte det var litt rart å reagere. Som sagt kommer navnet deres fra at de satser på store, store butikker, og dette med lave priser er nok heller noe de har kommet på fordi de først heter XXL. Det er i hvert fall det jeg fikk vite da jeg jobbet hos en konkurrent. Og du er da ikke vanskapt - det var jo nå tydeligvis ikke en butikk for de store av oss likevel, så da er det ikke noe å ta så tungt Anonymous poster hash: 13179...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå