AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Hei, Det er sikkert uendelig med like tråder som dette, men jeg prøver meg for det, og håper det er noen sjeler der ute som kan komme med noen råd til meg, for begynner å bli ganske ensom. Jeg har aldri hatt så mange venner, hatt mye sosial angst, depresjoner, tatt vare på søsknene mine fra jeg var liten og måtte ha vokst opp ganske raskt, enn mange, mange andre. Og det har gjort meg sterk, selvstendig, og mer bevisst på hva som faktisk betyr noe her i verden, -og det er jeg selvfølgelig glad for. Men ulempene med dette, er at når alle hadde sin ungdomstid, så satt jeg hjemme på rommet. Noe som resulterte i at jeg ikke satt igjen med noen venner. Eller et sosialt liv. Nå har jeg fått meg en ny jobb, har verdens beste samboer, går til psykolog, trener og rett og slett fått livet veldig på stell, etter en trøblete og vond barndom. MEN, jeg har liksom ingen venninner, ingen å dele ting med, ingen å finne på ting med, og det er ganske ensomt. Kjæresten min er super sosial, og har tatt meg med når hans venner skal på turer etc, og jeg syns det er kjempe koselig, men jeg savner virkelig å ha en venninne, eller flere, som jeg rett og slett bare kan dra på cafe, kino, shopping eller turer med Og det er ganske sårt å se så mange har DEN venninne gjengen, og alltid gjør noe i helgene.... mens jeg sitter hjemme med arbeid, eller pc en. Jeg jobber jo som sagt, og det er mange der på min alder, og jeg prøver virkelig å få kontakt, men det er vanskelig, når jeg også er sjenert..... Off, dette ble kanskje ganske langt innlegg, men er det noen der ute som har noen råd eller tips til meg? Vil ikke ha det sånn her resten av livet J22 Anonymous poster hash: aa61a...b12
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Ingen?? Anonymous poster hash: aa61a...b12
Frk.K Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Det kommer nok skal du se, om du er sjenert så sier jo det seg selv at det kan ta sin tid. Folk merker kanskje at du er sjenert også eller de tenker at du ikke er interessert i å bli kjent med dem.. Jeg vet rett å slett ikke :/ Men jeg har stor tro på at det løser seg, etter en stund når du har blitt "varmere i trøya" å føler deg mer komfortabel rundt dem du jobber med. (og andre folk generelt som du kanskje ser ofte) Endret 20. januar 2014 av Frk.K
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Det kommer nok skal du se, om du er sjenert så sier jo det seg selv at det kan ta sin tid. Folk merker kanskje at du er sjenert også eller de tenker at du ikke er interessert i å bli kjent med dem.. Jeg vet rett å slett ikke :/ Men jeg har stor tro på at det løser seg, etter en stund når du har blitt "varmere i trøya" å føler deg mer komfortabel rundt dem du jobber med. (og andre folk generelt som du kanskje ser ofte) Takk for svar Det er det jeg er veldig redd for, at folk skal tro jeg er totalt uinteressert, men egentlig så er jeg jo veldig sjenert. Og det hjelper ikke akkurat at ingen heller snakker til meg, men får håpe det kommer seg :-/ Anonymous poster hash: aa61a...b12
Frk.K Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Takk for svar Det er det jeg er veldig redd for, at folk skal tro jeg er totalt uinteressert, men egentlig så er jeg jo veldig sjenert. Og det hjelper ikke akkurat at ingen heller snakker til meg, men får håpe det kommer seg :-/ Anonymous poster hash: aa61a...b12 Forhåpentligvis så gjør det det, om ikke så kan du vel begynne på en fritids aktivitet, regner med det er ganske så sosialt ellers må du nok bare manne deg opp å ignorere det faktumet at du er sjenert for en liten periode
Jazne Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Registrere deg på aktivitetsvenner.no her kan man finne folk med like interesser eller bosted, som har med interesse for å få venner. Jeg vet hvordan det er, er selv sjenert av meg og er ikke lett å få venner, send meg en pm hvis du vil
SiriSuri Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Få deg en hobby eller bli medlem i klubb/forening som har møter og turer Det kan være alt fra håndarbeid, sport/friluft, til alternative interesser eller skaff deg en hund eller annet kjæledyr Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå