Gå til innhold

Organisk frukt/grønnsaker til juicing, i bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe vi må granske godt etter, eller er de fleste sortene løs frukt i butikker organiske? Må jeg i spesialbutikk etter dette? Isåfall hvilken?

Har nettopp begynt med juicing, og hører man får lite av fordelene med all næringen dersom man ikke bruker organisk frukt og grønnsaker.

Anonymous poster hash: 52699...d3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man ikke får alle fordelene med frukt hvis man ikke bruker hele frukten!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt at man ikke får alle fordelene med frukt hvis man ikke bruker hele frukten!

Jeg bruker hele med skallet :D

Hmm... økologisk eller organisk? :/ fant nettopp denne siden http://www.solgardlevert.no/

Skrevet

OK, juicer du da, eller lager du smoothie?? (Jeg vil tro at fiberinnholdet er bra å få i seg, og at ikke-organisk frukt er helt OK om du bare vasker den.)

Skrevet

OK, juicer du da, eller lager du smoothie?? (Jeg vil tro at fiberinnholdet er bra å få i seg, og at ikke-organisk frukt er helt OK om du bare vasker den.)

Juicer :) Ja, man får ikke mye fiber i seg, av juicing. Men man får tatt opp mye mer av næringen med juicing :)

Skrevet

Du får i hvert fall økologisk frukt og grønnsaker på Reindyrka. Tror Kinsarvik sin grønt-avdeling også er økologisk.

Skrevet

Det skal vel godt gjøres å finne frukt og grønnsaker som ikke er organisk. Økologisk er det du leter etter. ;)

Anonymous poster hash: b18e7...6e5
  • Liker 2
Skrevet

Juicer :) Ja, man får ikke mye fiber i seg, av juicing. Men man får tatt opp mye mer av næringen med juicing :)

Det stemmer ikke. Man tar ikke opp mer næring, men man tar opp næringen raskere.

Anonymous poster hash: 2908a...6fb

Skrevet

Er dette noe vi må granske godt etter, eller er de fleste sortene løs frukt i butikker organiske? Må jeg i spesialbutikk etter dette? Isåfall hvilken?

Har nettopp begynt med juicing, og hører man får lite av fordelene med all næringen dersom man ikke bruker organisk frukt og grønnsaker.

Da har du hørt feil. Til tross for ivrig propaganda fra øko-folket er det ingen ting som tyder på at det generelt er mer næringsstoffer i økologisk frukt og grønt.

Anonymous poster hash: c089a...321

• Liker 1
Skrevet

Da har du hørt feil. Til tross for ivrig propaganda fra øko-folket er det ingen ting som tyder på at det generelt er mer næringsstoffer i økologisk frukt og grønt.

Anonymous poster hash: c089a...321

Det det er, er mindre sprøytemidler og som oftest en mye mer bærekraftig produksjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...