AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Dere frivillig barnløse, hva gjør dere når svigermor begynner å snakke om barna du snart kommer til å få, familiens navnetradisjoner, dåpskjolen som ligger på vent fra oldefars tid, etc? Ærlighet varer lengst? Anonymous poster hash: 4a8f3...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Om jeg var frivillig barnløs hadde jeg nok tatt tyren ved hornene og sagt at det ikke blir noe av. Anonymous poster hash: 18081...a2b 5
GammelKaktus Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde sagt at vi har bestemt oss for ikke å få barn, ferdig. 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 "Jeg skal ikke ha barn innen overskuelig fremtid." Heldigvis slapp jeg å si det selv, da svigersøster gikk gravid akkurat da jeg ble kjent med samboeren min, så han nevnte visst at jeg ikke var særlig glad i barn allerede før noen av dem hadde møtt meg De tok vel imot meg likevel, men jeg har sluppet alt mas om barn, og nå er det gått ti år siden vi ble sammen. Anonymous poster hash: 9c8ef...416 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde sagt at vi har bestemt oss for ikke å få barn, ferdig. Anonymous poster hash: 5bf65...7bb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Høres så barnslig ut å si: Jeg skal aldri ha barn, må jo være noe som ikke stemmer, oppi topplokket. Anonymous poster hash: baa62...b5e 4
Millimani Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde vært ærlig og sagt at jeg ønsker meg ikke barn, jeg føler meg ikke som typen til å være mamma. Ærlighet varer lengst, like greit å gå rett på sak. Du er ikke alene om det, du har partneren din med på det 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Høres så barnslig ut å si: Jeg skal aldri ha barn, må jo være noe som ikke stemmer, oppi topplokket. Anonymous poster hash: baa62...b5e Hvorfor det? Hva skal man med barn egentlig? Hvis man ikke interesserer seg for det da.. Anonymous poster hash: 66d9c...7ad 22
Gjest TheRighteous Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Høres så barnslig ut å si: Jeg skal aldri ha barn, må jo være noe som ikke stemmer, oppi topplokket. Anonymous poster hash: baa62...b5e Javel? Jeg har valgt å ikke få barn, for det er ikke noe jeg ønsker å ha. Er ikke noe gale med meg av den grunn. Endret 20. januar 2014 av TheRighteous 7
Portvinpiken Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Høres så barnslig ut å si: Jeg skal aldri ha barn, må jo være noe som ikke stemmer, oppi topplokket. Anonymous poster hash: baa62...b5e Barnslig?? 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Høres så barnslig ut å si: Jeg skal aldri ha barn, må jo være noe som ikke stemmer, oppi topplokket. Anonymous poster hash: baa62...b5e Selv vil jeg gjerne ha barn, men hvorfor i alle dager er det barnslig? Barn er en stor utgift og krever enormt med tid og krefter. Ikke alle føler at kosen og gleden veier opp for det, for de føler ikke like mye kos og glede ved barn som for eksempel du og jeg. Det er det ikke noe galt med, det er da ikke barnslig. Anonymous poster hash: 07e07...736 13
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Ja, slikt man sier på barneskolen. Jeg skal aldri bli voksen så, jeg vil ikke få barn, det er æsj. Virker som det er noe som mangler, bedre å si umodenhet kanskje, utviklingen har nok stoppet opp et sted, eller for mye mannlige hormoner som jo kjent er ansvarsredde. Anonymous poster hash: baa62...b5e 2
Portvinpiken Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Ja, slikt man sier på barneskolen. Jeg skal aldri bli voksen så, jeg vil ikke få barn, det er æsj. Virker som det er noe som mangler, bedre å si umodenhet kanskje, utviklingen har nok stoppet opp et sted, eller for mye mannlige hormoner som jo kjent er ansvarsredde.Anonymous poster hash: baa62...b5e Interessant. Så du mener altså at alle kvinner bør få barn? Altså, at det er en slags plikt? 9
Gjest TheRighteous Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Ja, slikt man sier på barneskolen. Jeg skal aldri bli voksen så, jeg vil ikke få barn, det er æsj. Virker som det er noe som mangler, bedre å si umodenhet kanskje, utviklingen har nok stoppet opp et sted, eller for mye mannlige hormoner som jo kjent er ansvarsredde.Anonymous poster hash: baa62...b5e Wow. Er det noen som er umoden så er det hvertfall deg. 17
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Ja, slikt man sier på barneskolen. Jeg skal aldri bli voksen så, jeg vil ikke få barn, det er æsj. Virker som det er noe som mangler, bedre å si umodenhet kanskje, utviklingen har nok stoppet opp et sted, eller for mye mannlige hormoner som jo kjent er ansvarsredde.Anonymous poster hash: baa62...b5e Det er jeg som svarte over og sa at jeg gjerne vil ha barn, og jeg er mann. Nei, det er ikke sånn at man bare sier det på barneskolen. Enkelte sier det i voksen alder, og det gjør det ikke barnslig. Har du sett mange voksne begrunne sitt ønske om å forbli barnløse med at "Det er æsj"? Å få barn er ikke en helt essensiell del av det å bli voksen. Det bør være et valg man tar fordi man ønsker seg barn. Enkelte ønsker seg ikke barn, og da dropper de barn. Du har til gode å argumentere for hvorfor det er barnslig, det holder ikke å bare gå i sirkel. Anonymous poster hash: 07e07...736 16
Alice123 Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Med en gang gnålet begynte så var jeg krystallklar på at jeg planlegger et barnefritt liv. Min herlige svigermor har heldigvis vett til å ikke mase om barnebarn, men jeg har en annen i svigerfamilien som er skolebokeksempelet på "alenemamma til chrysander-maxmillian og emilia-dior" og SEFF har mast i ÅREVIS frem til jeg eksploderte og ba henne bry seg om sin egen stadig voksende ungeflokk og la eggstokkene mine være i fred. Det ble en pinlig julaften men temaet har ikke blitt tatt opp siden så jeg er fornøyd. 29
Gjest TheRighteous Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Med en gang gnålet begynte så var jeg krystallklar på at jeg planlegger et barnefritt liv. Min herlige svigermor har heldigvis vett til å ikke mase om barnebarn, men jeg har en annen i svigerfamilien som er skolebokeksempelet på "alenemamma til chrysander-maxmillian og emilia-dior" og SEFF har mast i ÅREVIS frem til jeg eksploderte og ba henne bry seg om sin egen stadig voksende ungeflokk og la eggstokkene mine være i fred. Det ble en pinlig julaften men temaet har ikke blitt tatt opp siden så jeg er fornøyd. Emilia-Dior, hahahaha 9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Ja, slikt man sier på barneskolen. Jeg skal aldri bli voksen så, jeg vil ikke få barn, det er æsj. Virker som det er noe som mangler, bedre å si umodenhet kanskje, utviklingen har nok stoppet opp et sted, eller for mye mannlige hormoner som jo kjent er ansvarsredde. Anonymous poster hash: baa62...b5e Eller de tenker selv og tar gjennomtenkte valg, istedet for slavisk å følge evolusjonens forskrifter. Barnslig og umodent vil jeg tvert imot si det er å få barn uten å ha tenkt nøye igjennom det og vite at man kan gi det barnet et godt liv. Det er dessverre altfor mange barn som har for dårlige foreldre. Men all ære til de som tar den jobben det er å få barn, og gjør den ordentlig. Anonymous poster hash: 9c8ef...416 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Ja, slikt man sier på barneskolen. Jeg skal aldri bli voksen så, jeg vil ikke få barn, det er æsj. Virker som det er noe som mangler, bedre å si umodenhet kanskje, utviklingen har nok stoppet opp et sted, eller for mye mannlige hormoner som jo kjent er ansvarsredde.Anonymous poster hash: baa62...b5e Tja, jeg hadde lyst på barn da jeg var yngre, men da jeg kom i begynnelsen av tyveårene og begynte å reflektere over hvordan min fremtid så ut sånn helt realistisk, og hvem jeg er, fant jeg ut at det å få barn rett og slett ikke vil passe meg. Det står jeg ved nå, noen år senere, og jeg mener det er en mer voksen avgjørelse enn å få barn fordi "det er det voksne mennesker skal gjøre". Anonymous poster hash: 18261...e91 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Det er frekt å mase om barnebarn etc når man ikke en gang vet bakgrunnen for hvorfor vedkommende ikke har barn ennå. Det kan være både frivillig og ufrivillig barnløshet inn i bildet..... Anonymous poster hash: 9b8c7...3f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå