Gå til innhold

Sjuler meldinger med felles venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten min og jeg har en felles venninne som nå driver å skriver masse meldinger til ham om ønske om å prate etc, med hjerter og kyssemunner hele tiden. Hun var originalt kjæresten til min kjærestes' bestekompis, og jeg ble kjent med henne etter å ha blitt sammen med min. Så teknisk sett er hun en venninne av ham. Dog, de var bare bekjente tidligere, og omtalte ikke akkurat hverandre som venner før i høst - da det ble slutt mellom henne og kjæresten/min kjærestes bestekompis.

Hun begynte da å skrive til kjæresten min om problemene med typen, hvorfor det ble slutt (utroskap) og så videre. Jeg fikk ikke mye innspill i dette, da han ikke ville dele hennes private ting med meg - noe som er greit for den saks skyld.

(Nå skal det sies at jeg er veldig sjalu av meg, noe han også er veldig klar over.

Ja, de har foresten også jobbet smått sammen på en matvarebutikk. Så i høst var de på julebord sammen, han ble noe overstadig beruset og endte opp i en dyp samtale med henne om forholdet vårt. Jeg er veldig sjalu av meg og sliter med en ekkel usikkerhet pga selvbilde, depresjon etc, som han alltid har vært klar over. Dette endte de da opp med å snakke om, og jeg fant ut av det ved å snike på facebook'en hannes siden jeg merket at han prøvde å sjule noe for meg - og det var da hun spurte hvordan det gikk mellom oss. Jeg hadde også en venninne som serverte på dette julebordet og kunne bekrefte at de var i dyp samtale, og jeg brukte dette som unnskyldning til å spørre om kvelden og han fortalte alt. (Men her igjen må jeg nevne usikkerheten min, og min natur sier meg at jeg må spørre meg selv: hva er egentlig "alt"? Hva kan han skjule?)

Det var nå etter jul hun begynte å skrive mye til ham om ønske å møtes og slikt, jeg leste den første meldingen tilfeldig da jeg brukte mobilen hans til å spille på. Han var litt klein og bare "åh, hun vil sikkert prate om *insert ex-boyfriends name" og bare fortsatte med det han holdte på med. Siden da har jeg vært litt på alert.

(Videre herifra har jeg funnet ut av alt ved å snike på mobilen hans, og ja jeg er fullt klar over at det er verre enn alt annet, men det er ikke saken nå.)
De avtalte å møtes løpet av uken, men det skjedde ikke. Kjæresten min sa han ikke hadde giddet. Så i begynnelsen av forrige uke spurte hun igjen om de kunne møtes når hun kom hjem til helga, og de avtalte å møtes lørdag. Men da lørdagen kom hadde vi så mye planlagt at han droppet det, selv om han hadde hatt tid om han hadde villet. Jeg får følelsen av at han lar vær fordi han vet jeg ikke vil like det.

I dag fant jeg ut at android har et så morsomt system, at selv om man sletter meldinger fra meldingsboksen kommer det fortsatt opp i "logg" på telefonboken hvem han har sendt melding med; og joda, hennes nummer var der. Hvorfor sletter han meldingene for meg? Jada, som nevnt tidligere vil han ikke spre hennes private ting for folk, men han spredde MINE VELDIG private ting for henne, så hvorfor alle hemmelighetene?

Har jeg grunn til å være småstresset? Jeg gir utrolig mye av meg selv til ham og er villig til å gi og gjøre hva som helst, og det gjør utrolig vondt at det tydeligvis ikke er likt tilbake. Jeg føler jeg ikke dekker alle behov hos han, men jeg gir ham tusen sjangser til å si hva han ønsker mer/mindre av i forholdet, og jeg har gitt ham en million sjangser til å komme seg vekk fra forholdet om det er det han vil.

Anonymous poster hash: e2751...5f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til at jeg begynte på jobb i dag etter en periode med sykdom (grunnet depresjon/mistrivsel på jobb), og jeg hadde skrevet ham en melding om hvor vanskelig det var å faktisk dra PÅ jobb og skifte, gå ut av garderoben og begynne arbeidet - og han svarte ikke min melding før 30 minutter etter alle fra henne.

Skrevet

Konfronter han med det, se hva han har å si. Du skal ikke gå rundt å føle deg så engstelig, jeg vet hvordan det er.. Hvor gamle er dere egentlig? (Du trenger ikke svare på dette, men det kan jo være relevant..). Som du sier selv, han er veldig forsiktig med å ikke dele noe av hennes private ting, men han fortalte tross alt veeeldig private ding om deg, til henne. Bare gi ham klar beskjed om at det IKKE er greit, og at han kan prate med henne, men da skal han pokker meg ikke drive å slette mld. eller møte henne i "skjul" for deg. Er han en skikkelig kjæreste, så vil han ikke at du skal gå rnudt å være engstelig og redd.. Hvis han ikke har noe å skjule, så burde han ikke prøve å skjule noe heller :)

Anonymous poster hash: 47b25...4e2
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Når det blir slik at meldinger slettes og hemmeligholdet øker, vil jeg si at det begynner å lukte litt brent. Om han ikke har noe å skjule eller noe å skamme seg for, som han selv føler er galt, hvorfor da slette det? Hva er så skummelt at det ikke tåler dagslys? Da er det tydeligvis noe som han selv føler ikke er helt ok, og som han føler at du ikke må få snusen i. Dette er i hvert fall mine tanker.

Endret av Pene sko...
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor beholder han kontakten med eksen til sin bestekompis? Veldig rart! Hva sier bestekompisen til dette?

Anonymous poster hash: e84b6...d31
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har gått gjennom ganske NØYAKTIG det samme. Etter en stund var han utro med henne... Just saying.

Anonymous poster hash: d6f75...d34
  • Liker 1
Skrevet

Ble kjæresten din kjent med denne jenta fordi kompisen hans ble sammen med henne, eller kjente han henne fra før?

- Hvis han kjenner henne kun pga kompisen, så er det definitivt noe galt på gang. Hun er eksen til bestekompisen! Jeg kutter ikke ut og sletter eksen til venninna mi, men jeg har absolutt ikke noe mer kontakt med han utover på det hyggelige/høflige planet.

Uansett er det å slette og skjule meldinger med en annen person feil. Det er noe som skjer der.

Anonymous poster hash: 5d97a...177
  • Liker 2
Skrevet

For meg blir det helt feil om samboeren plutselig skulle få nye jentevenner. Ikke akseptabelt for min del, og jeg er veldig lite sjalu.

Anonymous poster hash: 490cc...553
  • Liker 2
Skrevet

Denne jenta vil ha kjæresten din, og jeg tror han synes det er gøy å få litt oppmerksomhet, men jeg tror virkelig ikke han er utro mot deg. Jeg har selv slettet meldinger i et tidligere forhold, uten at det var noe som helst på gang, men jeg ville bare ikke han skulle tro det og bli såret, så jeg slettet enkelte morsome "nestenflørtinger". Jeg blir ofte misforstått med at gutter tror jeg flørter, men jeg er bare litt grisete å bråkete som mannfolk...Ikke at exen min hadde skjønt det ;) Det virker som om han bryr seg veldig mye om deg, så fortell han hvor mye det plager deg og du kan godt si du er sjalu også. Og redd, ikke for at han skal gjøre noe siden du stoler på han, men du kan ikke si det samme om henne. Det virker ikke som hun respekterer deg i det hele tatt, og hun vil bare ta hevn på eksen sin ved å ligge med bestekompisen eller noe...

Anonymous poster hash: 08347...ec0
Skrevet

For meg blir det helt feil om samboeren plutselig skulle få nye jentevenner. Ikke akseptabelt for min del, og jeg er veldig lite sjalu.

Nye venninner kan virkelig ikke jeg se noe problem med.

Men ellers er jeg enig i at dette lukter muffins TS.... Hjerter og kyssemunner har ikke noe i en melding mellom en opptatt mann og en venninne å gjøre, med mindre det er følelser der...

Anonymous poster hash: 06774...f0c

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det. Hadde gitt beskjed til typen om at han måtte velge mellom å være kjæreste med deg eller venn med henne. Hadde krevd at han hadde droppet henne. Er man i et forhold så sender man ikke kyssemunn, hjerter og deler intim informasjon om ens forhold om den ene parten ikke er komfortabel med dette.

Anonymous poster hash: aefdf...d1a

Skrevet

Høres ut som ei som eksen min snakka med omtrent.. Akkurat samme scenarioet, typen hennes slo opp lalala, også skulle hun absolutt ha typen min. Endte opp med at alt gikk til helvete, for da begynte jeg selvfølgelig å snoke.

Det er jo bare en bra ting at han ikke vil møte henne! :-) Men han burde så absolutt ikke sende meldinger med henne og deretter slette dem. Sånne damer har jeg vært borti en del og de er ikke akkurat til å stole på som oftest.. Jeg ville spurt ham hvorfor i alle dager han sletter meldinger med henne. Enten så har han noe å skjule eller så er han bare redd du ikke liker at han har kontakt med henne.

• Liker 2
Skrevet

Takk for masse svar!!! Beklager for sent svar selv.

Jeg er ikke redd for å si i fra når noe plager meg, når jeg er sjalu eller redd, men jeg ER derimot redd for å innrømme at jeg har snoket i mobilen hans. Som sagt er jeg ikke redd for å si i fra når jeg er sjalu osv, dette har jeg gjort tidligere og han har alltid tatt det til seg. Jeg er bare redd for å bli den "sjalue kjæresten" som nekter ham jentevenninner i det hele og det store, siden det er noe jeg hater hos andre jenter :tristbla:

Til du som spurte hvor gammel vi er: vi er "bare" 20 og 21 år, men jeg tenker litt sånn at det er nå som vi er unge at utroskap foreskjer mest; mens forhold er nye, stortsett korte, siden man er i en form forr "finne seg selv"-fase.

Jeg vet at han ikke er utro - enda -, siden vi bor sammen og er sammen (i samme rom i allefall) stort sett hele tiden. Eneste tiden vi er fra hverandre er når vi er på jobb (7-15/17). Men det er flere måter å være utro på, og jeg personlig syns det som noen nevnte om at han får oppmerksomhet fra henne etc, er like ille. Jeg gir ham all oppmerksomheten han trenger, og mere til, men pga litt småproblemer personlig kan jeg være litt tung å ha med å gjøre til tider. Fullt forståelig, og jeg har derfor gitt ham X antall muligheter til å gå i fra meg.

Jeg vet ikke helt når de ble kjent, de har jo jobbet sammen men jeg vet ikke når forholdet hennes med x'en startet, eller når hun startet i matvarebutikken. Men vi bor i en svært liten kommune, så det er litt sånn at alle kjenner alle (i allefall vet hvem som er hvem), så det er lett å bli venner med vennene til vennene - hvis dere skjønner. Men nei, de var ikke så her nære før det ble slutt mellom henne og x'en.

Skrevet

En annen ting: I beste fall tar jeg mot til meg og hopper i skjemmelsen og innrømmer at jeg har snoket på mobilen hans; vi krangler/snakker om det/ordner opp, kysser og lever lykkelig videre.
Men samtidig som han blir obs på hvorfor jeg er så rar og lei meg for tiden, blir han obs på at senere må han bare være flinkere å sjule sporene sine... Og jeg tror ikke det kommer til å gjøre noe bedre enn akkurat der og da, for jeg vil jo alltid lure :(

Skrevet

Du nekter samboeren din å få nye venner, men du er ikke mye sjalu? Dagens vits.

TS, jeg synes du skal prøve å snakke med kjæresten din om dette. Om ikke annet, så høres det jo iallefall ut som om hun jenta er litt ute etter han, og han burde kanskje passe seg litt for ikke å gire hun enda mer opp. Synes også det er helt uakseptabelt at han snakket med hun om private ting om deg, og dette burde du gi klar beskjed om at ikke er greit!

Anonymous poster hash: a18a2...72e

Gjest Awzm me
Skrevet

Ville blitt temmelig sur over at han deler detaljer om deg med henne, men du skal ikke få vite noe om hennes privatliv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har gitt klar og tydelig beskjed om at det ikke er greit, og han har innrømt at det var en saglig stor feil av ham. Jeg vil veldig gjerne gjøre akkurat det du sier; be han passe seg litt for henne osv, men jeg håper jeg kan gjøre det uten å nevne at jeg snek på telefonen hans.

Er det akseptabelt å si at jeg ikke vil at de skal prate sammen uten at jeg vet det, med tanke på hendelsen på julebordet + det du sa, at hun kan være etter ham/han må passe seg for å ikke gire henne opp? Ville dere sagt det til deres kjærester?

Skrevet

Jeg har faktisk litt lyst å si i fra til henne også, ikke at hun ikke får prate med kjæresten min, men hvor domt det ser ut når hun tyr til eksen sin bestekompis for trøst - SPESIELT siden han har dame (meg) :icon_lol: Men jeg tror jeg er for pinglete.

Skrevet

Ville sagt at hendelsen på julebordet gjorde deg usikker, og at som følge av dette ønsker du å vite hva de snakke om/når han snakker med henne.

Ville også lagt vekt på at hun virker interessert, og at han ikke burde gi hun falske forhåpninger.

Skrevet

Jeg har faktisk litt lyst å si i fra til henne også, ikke at hun ikke får prate med kjæresten min, men hvor domt det ser ut når hun tyr til eksen sin bestekompis for trøst - SPESIELT siden han har dame (meg) :icon_lol: Men jeg tror jeg er for pinglete.

Hun hadde ikke hatt vondt av å høre det nei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...