Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Noen som vet hvordan man lager dette på en enkel måte?? Må en ha en spesiell kaffemaskin??
Gjest Lea Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Du kan lage den uten kaffemaskin, men du må ha espresso for å få det til. Jeg pleier å steame melk på espressomaskinen min, men du kan også varme den i en kjele og pise den med en melkeskummer. Så tar jeg sjokoladesaus i et kaffeglass (tar den i på kanten slik at den renner ned mot bunnen). Melken helles i glasset, rør evt. litt, slik at sjokoladesausen blandes inn i melken. Hell på 1 shot espresso til slutt (eller to om du vil).
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #3 Skrevet 21. mai 2004 Takk for hjelpen Lea!!! Har kjøpt meg melkeskummer i dag, og har nettopp fylt opp et stort kaffeglass... ble nydelig :-)
Gjest Lea Skrevet 21. mai 2004 #4 Skrevet 21. mai 2004 Bare hyggelig! Men måtte du friste meg? Er tom for espresso og den beste sjokoladesausen. Tror neimen ikke at vi har melk i huset en gang. :veldigsur:
Snehvit Skrevet 22. mai 2004 #7 Skrevet 22. mai 2004 Er tom for espresso og den beste sjokoladesausen. Hva slags sjokoladesaus er det du bruker da? Kan man bruke vanlig sjokoladesaus (av den typen man bruker til is) eller blir caffe mocca best hvis man bruker en spesialberegnet sjokoladesaus?
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2004 #8 Skrevet 22. mai 2004 Jeg pleier å kjøpe en saus på Ultra (Hensleys eller noe sånt). Den er myyyye bedre ennn den vanlige sjokoladesausen til Freia (?) Smaker mer sjokolade liksom. Men vanlig sjokoladesaus går greit det også altså. Synes bare at den er litt for sirupsaktig og kunstig på smak.
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2004 #9 Skrevet 22. mai 2004 Ohh.. Litt sent å mekke mocca nå, men kom plutselig på at jeg må kjøpe meg ny hvit sjokoladesaus.. Det er også veldig godt i mocca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå