AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er 20 år gammel, og har aldri slitt noe spesielt med kviser og uren hud. Har som alle andre hatt en i ny og ne. Trodde jeg var over "tenårings" fasen nå.. men i det siste har huden min sett helt fryktelig ut. Vet ikke helt hva som er grunnen til det, men de siste månedene har huden min vært litt av og på med store kviseutbrudd. Når kvisene "forsvinner" har jeg røde flekker igjen i ansiktet, noe som ikke ser spesielt bra ut. De stedene som er utsatt er kinnene (på siden langs ørefestet og nedover, ikke på eplekinnene) haken, litt rundt munnen. Har også i pannen, men det er ikke store, røde kviser, mer små "nupper" som noen ganger er hvite inni.. Kvisene ser ca sånn ut: http://www.dermacaregainesville.com/gainesville_skin_care_clinic/images/acne_treatments/acne_treatment_before_photo.jpg Er dog ikke plassert på samme sted, og ikke fullt så ille, men ikke så langt i fra. Den ene siden er også verre enn den andre. Jeg har ikke spesielt fet hud heller, men kan bli blank utover dagen. TROR jeg har kombinert fet/normal hud. Blir aldri tørr. Må bruke en god og fuktighetsgivende dagkrem og nattkrem for å ikke bli helt stram i maska. Det jeg gjør med huden min er å fjerne "overflødig sminke" med Simple wipes servietter, bruker gjerne to så jeg får fjernet det meste. Deretter renser jeg ansiktet med en rens fra Bur'n bees, skyller det godt (gjør dette ofte i dusjen) deretter tar jeg på litt toner på en bomullspad (bruker en fra Biotherm) og Burt and bees nattkrem over. Valgte disse produktene siden de skulle inneholde bare naturlige ingredienser. Gjør det samme på morgenen, bare at jeg bruker en dagkrem istedet for nattkrem. (også fra Burt'n bees) Ellers skrubber jeg huden en til to ganger i uka. Jeg har brukt disse renseproduktene i ca en måned nå, og tror ikke de er grunnen til dette. Før brukte jeg kun Simple og en fuktighetskrem fra Nivea (før jeg begynte med denne nye rutinen) og det er ikke blitt verre den siste måneden iallefall. Det er perioder (på kanskje et par-tre-fire dager) som jeg har ganske så fin hud, men så kommer det tilbake. Begynner å lure på om det kanskje kan være foundationen jeg bruker som gjør dette, evt. primeren. Det jeg bruker av sminke på huden er Smashbox photo phinish primer light (Har brukt den originale i flere år, og ikke opplevd det med den. (Light versjonen fikk jeg i julegave, og den har jeg brukt siden da) men kviseproblemet startet før jeg begynte med den. Foundationen jeg har brukt siden høst er Este Laudeer double wear. Blander den litt med andre foundationer for å få riktig farge, og for at det ikke skal bli for heavy. Men liker den veldig godt. Har lest mange skriver at den gir uren hud, så kan det være den som gjør dette? Trodde ikke huden kunne bli SÅ ille av en foundation iallefall.. Trodde bare det var en kvise eller to. Bruker også making setting spray fra Urban Decay, og et transparert pudder fra samme merke. Blush, solpudder o.l varierer jeg litt med hva jeg bruker. Men dette gir vel ikke kviser uansett? Det ligger jo over foundationen.. Beklager om dette var et langt innlegg, men er veldig lei nå! Er det noen som har noe å anbefale meg av produkter? Eller som ser om jeg gjør noe feil i hudpleierutinen etc? Om noen har noen vidunderkremer, renser, foundation etc.. så tar jeg gladelig i mot tips! Anonymous poster hash: 14961...019
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 først av alt, så ta deg en tur til legen Jeg har selv slitt med kviser siden 12 års alderen, og er i dag 23. var ikke før i november i fjor jeg tok en prat med legen min om dette, og han skrev ut dalacin og skinoren på resept. Jeg har prøvd alle former for rensekremer for uren hud tidligere,uten hell. nå har jeg gått på kuren i et par måneder, og resultatet er supert! får ikke disse store kvisene lenger, kun et par kjempesmå i ny og ne. huden har blitt glattere og finere,og jeg er nesten kvisefri med en måned igjen av kuren! Utenom dette vil jeg anbefale deg å bruke mineral-sminke. er litt dyrere, men mye bedre for huden! kjøp heller et mineral-foundationpudder i stedet for foundation i flytende form. sånn at huden får puste! lykke til! Anonymous poster hash: ff65e...2f2
Gjest Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Tenker huden din kan være fuktfattig, og ikke tørr. Ta deg en tur til hudpleier og få en hudanalyse. Prøv å unngå sminke så mye som mulig og la huden pusten. Kan ellers anbefale dermalogica clay cleanser. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 først av alt, så ta deg en tur til legen Jeg har selv slitt med kviser siden 12 års alderen, og er i dag 23. var ikke før i november i fjor jeg tok en prat med legen min om dette, og han skrev ut dalacin og skinoren på resept. Jeg har prøvd alle former for rensekremer for uren hud tidligere,uten hell. nå har jeg gått på kuren i et par måneder, og resultatet er supert! får ikke disse store kvisene lenger, kun et par kjempesmå i ny og ne. huden har blitt glattere og finere,og jeg er nesten kvisefri med en måned igjen av kuren! Utenom dette vil jeg anbefale deg å bruke mineral-sminke. er litt dyrere, men mye bedre for huden! kjøp heller et mineral-foundationpudder i stedet for foundation i flytende form. sånn at huden får puste! lykke til! Anonymous poster hash: ff65e...2f2 Skulle inn i tråden her og anbefale dalacin og skinoren, ser ab over meg alt har gjort det Jeg gikk på skinoren og dalacin fast i 3 måneder, brukte det hver bidige dag, opptil 2 ganger om dagen. Nå er det 1 år siden og jeg smører med skinoren 2-3 ganger i måneden og huden min er perfekt og kvisefri! Er så lykkelig, før det så var det kvisehelvete. Kvisene mine forsvant etter ca 1,5-2mnd med den kuren, men jeg smører et par ganger i måneden fordi det forebygger og renser huden veldig. Veldig positivt med skinoren er at den er blekende, så den bleket mine gamle røde kvisearr også, herlig. Anonymous poster hash: 28cdc...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå