AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Har hentet den på apoteket men holder på å backe ut i siste liten her... Jeg har hatt småkviser og uren hud siden jeg var 18 (nå 29). Som regel klarer kvisekremer å fikse det etter noen få måneder,så jeg har ikke følt behov for noe så sterkt som Iso. Før nå... Jeg fikk et utbrudd for noen måneder siden og ble satt på Differin. Differin gjorde huden min 10 ganger verre; huden ble rød og det poppet opp kviser der jeg ikke hadde kviser ellers. Jeg kan ikke fortsette med kremen siden den ga meg mange bivirkninger som jeg aldri har opplevd med andre kvisekremer; eksem/irritasjon på øyelokkene (nei,har ikke hatt produktet rundt øynene) og tørre lepper (selv om jeg ikke har hatt produktet rundt munnen heller),og generell rødflammet og irritert hud. Etter en tur til (privat) hudlege fikk jeg anbefalt Iso. Men Iso er Differin, bare i pilleform. Og det er så mange bivirkninger med medisinen her at jeg ikke vet om jeg tør å gjennomføre det likevel.... Selv om jeg har brukt sminke som er non-komedogenisk, så har jeg nå gått uten sminke i 14 dager og huden kjennes allerede bedre ut. Hvis jeg backer ut nå, skal jeg bare ringe hudlegen og si at jeg ikke tør ta sjansen på alle de bivirkningene, og ikke minst det å få ENDA en oppblussning med akne? Anonymous poster hash: 79042...30a
Professor Orm Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Differin er ikke det samme som tretinoin. Synes du har måttet slite lenge med kviser, jeg. Hvorfor ikke bare prøve isotretinoinen? Du kommer til å flasse og ha tørre lepper, men det er overkommelig. Vi er mange som har klart oss gjennom en slik kur. Hvis det blir for ille, så kan du heller slutte
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Differin er ikke det samme som tretinoin. Synes du har måttet slite lenge med kviser, jeg. Hvorfor ikke bare prøve isotretinoinen? Du kommer til å flasse og ha tørre lepper, men det er overkommelig. Vi er mange som har klart oss gjennom en slik kur. Hvis det blir for ille, så kan du heller slutte Er det ikke det samme? Er vitamin A, og hudlegen sa Iso er Differin i pille-form, bare mer effektivt. Jeg opplevde tørr, rød og flassete hud med Differin, og det er samme bivirkninger med Iso, bare mye mer. Jeg klarer meg sikkert gjennom det,men nå som huden virker å roe seg ned så vet jeg ikke om jeg tør det likevel. De andre bivirkningene er de som skremmer meg aller mest, har lest at Accutane er blitt linket til Chrohns sykdom, man får neseblod og noen har opplevd å få problemer med synet, kraftig hårtap, osv. Altså,det virker altfor ekstremt. Nesten så jeg heller foretrekker kviser. Men samtidig så har jeg hørt om så mange bra historier om gode resultat,men det er så individuelt. Enn hvis dette blir noe av det verste jeg noensinne har prøvd? Anonymous poster hash: 79042...30a
Professor Orm Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Vet du, jeg tok feil, differin er en form for vitamin A. De aller fleste får veldig gode resultater med isotretinoin, oftest er det verdt det. Jeg fikk veldig tørre lepper og noe flassete hud, ellers merket jeg ingenting. Men hvis du helt ærlig merker kvisene er på vei bort og at huden roer seg, er det kanskje ikke så mye vits. Der er forøvrig en egen tråd om emnet, mye å lese: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588807 Bare husk at du må hente pillene innen sju dager etter resepten ble skrevet ut, så du må ikke tenke deg for lenge om
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Vet du, jeg tok feil, differin er en form for vitamin A. De aller fleste får veldig gode resultater med isotretinoin, oftest er det verdt det. Jeg fikk veldig tørre lepper og noe flassete hud, ellers merket jeg ingenting. Men hvis du helt ærlig merker kvisene er på vei bort og at huden roer seg, er det kanskje ikke så mye vits. Der er forøvrig en egen tråd om emnet, mye å lese: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588807 Bare husk at du må hente pillene innen sju dager etter resepten ble skrevet ut, så du må ikke tenke deg for lenge om Jeg vet,jeg har allerede tatt de ut og har de foran meg her. Når jeg sluttet å bruke renseprodukter, eller noe somhelst i ansiktet og huden har roet seg ned. Har noen kviser igjen men disse er fra Differin. Er type kviser jeg ikke har hatt før (harde,betente, større enn vanligvis),så er glad at jeg sluttet på den kremen. Holder meg unna makeup,selv om jeg tidligere ikke har reagert på det,og venter med å bruke makeup eller noe renseprodukter til huden har fått leget seg selv rett og slett. Håper bare ikke at jeg får noen flere utbrudd. Har bare gode opplevelser med fruktsyrebehandling,så vurderer heller å satse på det fremover. Anonymous poster hash: 79042...30a
Gjest Sakone Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Bare å gå for Iso! Kun et fåtall som får alvorlige bivirkninger. De fleste får litt tørr hud, flass, tørre lepper. Som er lett å holde tritt med om man bruker lepomade og fuktighetskrem. Selv er jeg rundt 5-6 uker inn i kuren, og har kun litt av de siste bivirkningene. Legen min sa han hadde behandlet over 2000 med iso, og det var veldig få som fikk problematiske bivirkninger. Og bruker man det helt til man har fjernet alt vil man nesten garantert være kvitt kviseproblemene for alltid. Det må virkelig være verdt det? Det er det for meg i alle fall. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Bare å gå for Iso! Kun et fåtall som får alvorlige bivirkninger. De fleste får litt tørr hud, flass, tørre lepper. Som er lett å holde tritt med om man bruker lepomade og fuktighetskrem. Selv er jeg rundt 5-6 uker inn i kuren, og har kun litt av de siste bivirkningene. Legen min sa han hadde behandlet over 2000 med iso, og det var veldig få som fikk problematiske bivirkninger. Og bruker man det helt til man har fjernet alt vil man nesten garantert være kvitt kviseproblemene for alltid. Det må virkelig være verdt det? Det er det for meg i alle fall. Lykke til Er så veldig mange som har gode erfaringer med dette, er bare at jeg føler at dette er noe jeg egentlig ikke er villig å risikere helsa mi for, uansett hvor liten sjanse det er for alvorlige bivirkninger. Jeg var fast bestemt på å ta det frem til jeg egentlig skjønte at det verste kviseutbruddet fikk jeg jo av Differin. Så nå hadde jeg tenkt å prøve å fikse opp noe Vitamin A har forårsaket med en annen type vitamin A... Jeg tør egentlig ikke gjøre noe nå som huden virker å bedre seg, og etter så lang tid med rødflasset tørr og irritert hud pga alle aknekremene (selv om jeg brukte de annenhver dag for å minske irritasjon) så nyter jeg å endelig ha hud som har roet seg ned en del...krysser fingrene at dette bare blir bedre. Anonymous poster hash: 79042...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå