Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lizbet
Skrevet

Inspirert av tråden under lurer jeg -

hvordan skal jeg klare å få lange pene negler....

-uten at de knekker?

-uten at de fliser seg?

-uten at lakken flasser?

-og hvordan filer jeg?

Jeg er bare ikke laget for lange negler har jeg en mistanke om :oops: Det blir bare aldri bra.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv...

og en ting til, hvordan skal neglene være i kanten? Helt rette eller bue litt ned på sidene? også ser det ut som de begynner å vokse ut til sidene, tenk om de bare fortsetter, og blir kjempebrede? :-?

Skrevet

Ja, måtte bare svare på dette!

Jeg har brukt noe som heter "Trind"! En neglelakk som fåes kjøpt på parfymerier! Bare spør!

Den jeg har brukt skulle brukes hver dag, altså et lag om dagen og ta bort det gamle før man tar på nytt, da.. Følg bruksanvisning!

Virket veldig bra på mine negler! De ble ikke perfekte, men det er heller fordi jeg er dårlig til å følge opp! De ble mye sterkere! Kuren går over to uker (tror jeg skal ta en runde til snart :P )

Lykke til!

Gjest lekebøll
Skrevet
... du plukker/ri ver/kommer borti noe.

:ler: Tidenes orddelingsfeil - vi river ikke, vi ri ver!

Gjest lekebøll
Skrevet

GOD DAMN!

Jeg skrev et laaangt svar, som jeg klarte å skrive over når jeg skulle kommentere en skriveleif i det! :o

:banker panna i veggen:

Vel...

På nytt (MED leif):

Jeg fikk lagt på lim på mine, så ble de tykkere - og vanskeligere å brekke. Forsterkning, lim ... Poenget er at du får lagt beskyttelse over din egen negl, så den får lov til å vokse seg sterk og fin uten at du plukker/ri ver/kommer borti noe.

Jeg tror mandelolje skal være bra å smøre inn neglbåndene med, i tillegg til at visse vitaminer skal være vesentlig for vekst og sunnhet (husker ikke hvilke).

Lakken flasser? Bruker du billige merker?

Jeg er veldig fornøyd med min lakk fra Estee Lauder.

Når det gjelder filing, så anbefaler mange å unngå hard fil (metall), men jeg foretrekker metallfil.

Den andre typen gjør neglene flisete og stygge - metallfila bruker jeg til å file rett over (jeg sparer til "firkantede", lange negler), "bakover". Skjønte du det?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har det motsatte problemet; negler som vokser og vokser, og som kun brekker hvis noe helt spesielt skulle skje. Jeg hater å klippe dem, og filing går meg på nervene (og skikkelig lange negler vil jeg ikke ha :-?) Forhåpentligvis et tegn på at jeg er sunn og frisk. Jeg spilte basketball en gang med lange negler, og har LÆRT; tommelneglen knakk ca på midten, og blodet fosset... Nei, her i gården er neglene maks 3 mm over fingertuppen, og buet (som forresten ifølge britiske Glamour er den lengden/formen som er mest in nå).

Skrevet
Inspirert av tråden under lurer jeg -

hvordan skal jeg klare å få lange pene negler....

-uten at de knekker?

-uten at de fliser seg?

-uten at lakken flasser?

-og hvordan filer jeg?

Jeg er bare ikke laget for lange negler har jeg en mistanke om :oops: Det blir bare aldri bra.....

Jeg selv sliter med å bite neglene. Å det er så fælt! Men nå ser jeg hos HQ Hair har de en serie som skal være veldig god. Barielle heter det.

Gjest Lizbet
Skrevet
Nei, her i gården er neglene maks 3 mm over fingertuppen, og buet (som forresten ifølge britiske Glamour er den lengden/formen som er mest in nå).

Det er omtrent noe slikt jeg er ute etter. Men det blir bare ikke orden på det! Kanskje det blir håp nå som jeg slutter i dagligvaren og slipper all pappen....Den tærer på hender og negler og det som er deromkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...