AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg vet rett og slett ikke hva man eventuelt kan gjøre i en slik situasjon, og jeg skal prøve å forklare problemet: Pappa og stemor har vært gift i 11 år, pappas to barn er henholdsvis 24 og 22, stemors barn er 21 og 23. Sammen har de datter (10), og pappa jobber slik at han er bortreist ca. to uker om gangen. Alle unntatt stebror (21) har flyttet hjemmefra og er ganske greit etablert med jobb, kjæreste, utdanning og alt det der. Stebror 21 har en kjæreste på 20, og sammen har de "overtatt" huset til pappa i den grad at ingen av oss andre orker å dra på besøk om de skulle være hjemme. Stebror (21) har fast arbeid, kjæresten gjør ikke en ting om dagene. F.eks skulle pappa gjerne tatt rundvasken før jul, men hvem er stasjonert i stua med føttene på bordet og laptopen i fanget? Kjæresten til stebror (21). Slik er det hele tiden, de okkuperer kjøkken, stue, bad og alt som er uten å vise respekt for pappa, spesielt. Stemor reagerer ikke stort på dette, annet enn at hun også mener at de burde finne seg et eget sted å bo. Egentlig skulle hun også kreve en symbolsk sum i husleie av dem, men dette er det ikke blitt noe av. Stebror (21) har NULL respekt for pappa, og hver gang han og stemor reiser bort kommer de hjem til et rasert hus som følge av festing. Om pappa skulle komme til å kjefte på ham, ender det med at stemor slår seg vrang og truer med å flytte ut sammen med felles datter (10). Dermed føler pappa seg rimelig hjelpesløs i denne situasjonen. Om jeg og broren min er på besøk er de i tillegg utrolig frekke og ymter frempå om at vi ikke burde være der. De verken rydder eller vasker opp etter seg, og der er UMULIG å gi de noe slags ansvar. Blant annet skulle de passe hunden en dag, og da hadde de stengt den inn i buret hele dagen, slik at den hadde tisset der. Det er jo dyremishandling! De legger ikke skjul på at de har null respekt for pappa, og "uffer seg" de ukene han er hjemme. Dette går utrolig mye utover pappa, og han er rett og slett deprimert til tider, selv om han ikke snakker om det selv. Dette har altså endt med at ingen av oss orker å komme på besøk om stebroren og dama er der (90% av tiden altså). Det verste er jo at dette går utover kontakten med søstra vår der. Heldigvis bor bestemor også i nærheten, og det er som regel der vi møtes. Beklager over rotete innlegg, men det er rett og slett så mye jeg kunne lagt til i dette innlegget angående oppførselen deres, men vil holde det så kort som mulig. Hvordan i all verden kan man håndtere en slik situasjon? Anonymous poster hash: 5b273...5bd
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Faren din trenger å få en besjed om at det ikke virker som at han er herre over eget hus.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Faren din trenger å få en besjed om at det ikke virker som at han er herre over eget hus. Det er han rimelig klar over. Problemet er at han er for snill, pluss at han ikke vil at kona skal gå fra ham. Anonymous poster hash: 5b273...5bd
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Det er han rimelig klar over. Problemet er at han er for snill, pluss at han ikke vil at kona skal gå fra ham. Anonymous poster hash: 5b273...5bd Hvis hun flytter fra ham pga de to tar en prat om sønnen hennes og damen hans, så er det ikke mye til forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Hvis hun flytter fra ham pga de to tar en prat om sønnen hennes og damen hans, så er det ikke mye til forhold. Det er nok felles barn som veier tyngst i denne saken. Pappa slet nok da mamma stakk av med ungene for 20 år siden, han vil ikke gå gjennom dette en gang til. Anonymous poster hash: 5b273...5bd
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Det er nok felles barn som veier tyngst i denne saken. Pappa slet nok da mamma stakk av med ungene for 20 år siden, han vil ikke gå gjennom dette en gang til. Anonymous poster hash: 5b273...5bd Skjønner jeg godt, men det blir jo veldig sånn at han gir og gir nu da og får ikke like mye tilbake.
liv Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Din stemor må rett og slett "gro noen baller" og ta tak i sønnen sin om hun vil beholde sin mann Det er etter all sannsynlighet veldig tomme trusler om å dra fra hennes side, så hva skjer om han "truer" med det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå