AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Hvorfor får noen seg til tro at det er OK å drive å kommentere mengden og typen mat man spiser i lunsjen på jobb? En på jobb som jeg aldri før har prata med, begynte å preike til meg i dag om at det var alt for lite å ha til lunsj og at jeg hadde hatt "godt av" å spise noe mer. "Og kanskje litt sjokolade?" Det samme skjedde sist uke, men da var det en som jeg i allefall har prata med og kjenner litt. Ingen hadde godtatt om noen slengte kommentarer som "OI! Skal du spise alt det der til lunsj? Du kunne jo hatt godt av å ta deg ei gulrot i stedet!" til ei tilfeldig dame på kontoret? Det er ikke akkurat sånn at jeg er alt for tynn heller - har BMI på 19, men for å fortsatt ligge der kan jeg ikke trykke i meg varmlunsj fra kantina hver dag! Bare et lite utbrudd i hverdagen, takk for meg! Anonymous poster hash: d650c...e7f 1
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Uenig i at du skal drive og trykke i deg sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Fy søren så frekke dere er her! Hvorfor kommenterer dere slikt, egentlig? For å svare TS; Nei, det er selvsagt ikke greit at de kommenterer det! Om de fortsetter, så kan jo du gjerne slenge inn et passende svar, og se hvordan de reagerer! Anonymous poster hash: 07c40...9cb 2
Lila Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Det er absolutt ikke greit at noen kommenterer hvor mye eller hva du spiser. Det er ene og alene din sak. (Likevel tenker jeg at det må være en grunn til at noen kommenterer sånt - det kan jo være alt fra at de er bekymret for deg til at de er sjalu fordi de selv ikke klarer å holde seg borte fra usunn mat.)
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Neste gang så komenterer du hvor mye hun spiser. Si "Skal du virkelig spise alt det der?". Når hun komenterer maten din, så ser jeg ingen grunn for å ikke kunne gjør det tilbake. Anonymous poster hash: 7b178...555 1
FantasDick Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Kollegene mine elsker å se rart på meg og lunsjen, de kommenterer den gjerne også. Jeg tåler ikke korn/gluten og ønsker å spise mindre sukker, så jeg spiser ting som egg/grønnsaker/ost eller yoghurt naturell/nøtter/frø/kokos. De mener jeg i det minste kan "unne meg" en brødskive eller en duo-yoghurt om jeg absolutt skal "holde på sånn" - takk, men nei takk. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Jeg blir også rimelig irritert av å få sånne kommentarer. Har alltid vært slank, og folk sier så mye teit atte fy. Hva får folk til å tro at det er greit å si sånne ting? Og hvorfor bryr folk seg så mye om hvordan andre ser ut og hva de spiser? driter da i hva andre spiser eller hvor slanke/overvektige de er jeg... Skjønner deg godt, og jeg hadde nok svart et eller annet skarpt tilbakeAnonymous poster hash: 1297a...0a2 1
Anglofil Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Tråden er ryddet for personangrep. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå