Gå til innhold

Folk som kommer plutselig på besøk uten å gi bedskjed! Arrg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater det! Hvor vanskelig er det å ringe eller sende en sms å spør om det passer? Ikke alltid det passer eller at jeg vil ha besøk.

En venninne av meg bare kommer hjem til meg når det passer seg. Har sagt om hun ikke kan ringe i forveien, men det er visst vanskelig :roll:

På fredags kveld kom hun på døren og da hadde jeg akkurat lagt meg i badekaret! Siden lyset var på og bilen sto der, så skjønte hun at jeg var hjemme. Jeg går aldri ut uten å slokke alle lys. Lar heller aldri pus være inne når jeg er ute. Hun så vel pus sitte i vinduet. Uansett så åpnet jeg og der sto hun å ville inn for å snakke om love problemer. Huff måtte bare slippe henne inn da.

Jeg synes dette er så plagsomt. Hater når folk kommer uanmeldt. At folk ikke kan ringe før de kommer busende opp til meg?!

Flere som synes dette er irriterende?

Anonymous poster hash: d3a77...792
  • Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er fantastisk irriterende og veldig frekt. Bor heldigvis i en leilighet i en ganske høy etasje, så jeg bare dropper å åpne.

Anonymous poster hash: a3d5a...fed
  • Liker 7
Skrevet

Ja. Jeg åpner ikke døra hvis folk ikke ringer først.

• Liker 14
Skrevet

Har ingen problemer rundt dette, men joda, hadde nok egentlig ikke likt det

Anonymous poster hash: 28009...709
  • Liker 1
Skrevet

Irriterende. Jeg lurer hva i helvete de vil.

Anonymous poster hash: e2ae9...804

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns dette er bra. Hvorfor skal alt planlegges? Hvorfor sier du ikke bare nei hvis det ikke passer?

• Liker 28
Skrevet

Love-problemer? Altså låve-problemer? Det er vel ingenting som haster så veldig, men jeg for min del synes det er leit at ikke flere kommer oftere uanmeldt til meg.

Anonymous poster hash: 568e7...a9b

• Liker 11
Skrevet

La nå være å åpne da selv om hun skjønner at du er hjemme. Kanskje sover du, er i dusjen eller har sex.

Anonymous poster hash: 58c6d...b83

• Liker 8
Skrevet

Uanmeldte besøk er jo som oftest koselig da, det synes i alle fall jeg. Og de gangene det ikke passer går det an å si fra om det når du åpner døra, og invitere tilbake på et annet tidspunkt. Eventuelt ikke åpne i det hele tatt, hvis det virkelig ikke passer.

Risikoen for uanmeldte besøk holder meg motivert til å holde hjemmet så noen lunde ryddig til en hver tid, bonus ;)

• Liker 20
Skrevet

Her åpner vi ikke døren med mindre vi vet hvem det er faktisk.. Tar heller ikke den dørklokketelefonen :P tenker som så at om det er noen jeg kjenner så kan de ringe.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes faktisk at man burde gå uanmeldt på besøk til hverandre oftere. Men om det er et problem ville jeg unngått å åpne døren til hun tar hintet om at hun må ringe eller sende sms før besøk.

Anonymous poster hash: 03f6b...cfe
  • Liker 17
Skrevet

Love-problemer? Altså låve-problemer? Det er vel ingenting som haster så veldig, men jeg for min del synes det er leit at ikke flere kommer oftere uanmeldt til meg.

Anonymous poster hash: 568e7...a9b

Kjærlighets problemer vel.

Skrevet

Vel jeg synes ikke dette er noe særlig plutselig ha folk på døren. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å bare ringe å spørre først?

Neste gang åpner jeg ikke. Har jo spurt om hun kan ringe først, men siden hun ikke gidder så åpner jeg ikke neste gang :)

• Liker 3
Skrevet

Enig at dette er irriterende.

Men så åpner ikke jeg døren når jeg ikke vet jeg venter besøk :) Her må man ringe i forveien. Noe som ikke burde være et problem.

Ikke åpne døren neste gang. Da tar hun kanskje et hint.

Anonymous poster hash: bc6d9...65d
  • Liker 1
Skrevet

Jepp, utrolig irriterende. Åpner f ikke døra viss folk plutselig ringer på og skal komme på besøk.

Anonymous poster hash: d1cd1...9a1
  • Liker 1
Skrevet

Helt enig med ts.

Ring før dere kommer ellers så åpner jeg ikke døren. Enkelt og greit.

Har opplevd å ha folk på døren midt under familie middag hjemme hos meg. Ring heller.

"Hei kan jeg komme en tur opp til deg?" "sorry men det passer dårlig nå. Har besøk"

Mye bedre å ringe å høre om det passer enn å dra opp til noen som ikke er hjemme eller er opptatt?

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg godt, jeg. Selv kan jeg ikke fordra når folk stormer inn uanmeldt og jeg sitter med noe i håret, har beina i vann og er innstilt på :dusje: en pleie-meg-selv-kveld.

• Liker 1
Skrevet

herregud, er det sant...

"Åpner ikke døra om folk ikke har ringt i forveien"

trivelig samfunn vi lever i.

• Liker 37
Skrevet

herregud, er det sant...

"Åpner ikke døra om folk ikke har ringt i forveien"

trivelig samfunn vi lever i.

Hva er problemet egentlig?

• Liker 4
Skrevet

Jeg opplever nesten aldri at noen kommer uanmeldt på besøk. Synes det har bikket nesten litt for langt andre veien, at ingen tør å komme på besøk med mindre de har blitt invitert på forhånd eller sier fra 1,5 dag i forveien. Jeg savner spontaniteten, jeg. Tror folk har veldig høy terskel for å "trenge seg på", og kanskje litt høye krav til hvordan hus, hjem og en selv skal presenteres for å motta besøk.

Anonymous poster hash: b26d4...6dc
  • Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...