Gå til innhold

Sommerjobb på gamlehjem/sykehjem

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Synes en sommerjobb på ett gamlehjem/sykehjem høres ok ut. + at man hører hele tiden at de trenger flere folk og at det er lett og få jobb der...

Men, en ting jeg lurer på...

skal jeg gå direkte til hjemmet og høre ang. jobb, til kommunen, eller kan jeg høre med aetat?

Noen jobb-erfaringer og dele??

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet som ekstravakt ved et sykehjem og jeg ble tipset via en venninne, og gikk til den ansvarlige sykepleier på avdelingen der de trengte hjelp.

Det gikk kjempebra det!

Ta med CV og skriv litt om deg selv, og dra til det stedet du vil spørre om jobb. Tror bare det er å spørre, så blir du sikkert sendt videre til den som har med personalsaker å gjøre.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med styrer eller avdelingssykepleier du, hør om de har behov for mer personale. Ring eller møt opp personlig. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville heilt klart gått til styrar eller avdelingssjukepleiar, begge kan gje deg eit svar om dei har behov for folk. Å komme personlig vil eg tru er eit pluss, blir litt meir personlig og du får eit ærlig svar.

Når eg begynte å jobbe på sjukeheim (som 17 åring), var litt tøft. Mykje å huske på og sette seg inn i. Litt hadde sjølvsagt med at eg var ganske ung. No 6 år etter, er eg forsatt innom å jobbar litt, mest fordi eg synast det er veldig gjevande. Det er ein veldig viktig jobb som blir gjort, og ein lærer mykje om mennesker.

Dei fleste sjukeheimar eg kjenner til treng folk, og det er lett å få fulle veker med jobbing. Sjølv om lønna ikkje er den beste, kan ein unsett tene ein del ( overtid, kveld- og helgetillegg). Fortell om korleis det går då! :wink:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...