Gå til innhold

Amerikansk stil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter og leter på nett men finner ikke det jeg egentlig vil ha.. Liker så godt den amerikanske, litt tunge stilen, på bokhyller, hyller, skatoller, senger og kommoder. Noen som vet hvor jeg kan finne den stilen her i Norge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Google old Word style.

Edit: leste litt fort. Nei, aner ikke hvor du kan finne den stilen, skeidar og bohus kanskje.

Endret av Seajewel
Skrevet

Leter og leter på nett men finner ikke det jeg egentlig vil ha.. Liker så godt den amerikanske, litt tunge stilen, på bokhyller, hyller, skatoller, senger og kommoder. Noen som vet hvor jeg kan finne den stilen her i Norge?

Mulig det er colonial style?

Leiligheten vår er stilmessig inspirert av amerikanske filmer, uten at jeg vet hva det kalles. Vi har solid eik på gulvene, varme jordfarger på veggene (savannegul, rust, sammen med kalkgrått) og litt kraftige møbler. Feks et spisebord i heltre. Kjøkkenet er i eik med sort steinbenkeplate. Samtidig som møblene er kraftige har vi minimalt med nips, så det blir ikke overlesset. Men jeg har ikke prøvd å finne mørke tresorter, har gått for mørk eik eller mørk furu, faktisk..

• Liker 1
Skrevet

Mulig det er colonial style?

Leiligheten vår er stilmessig inspirert av amerikanske filmer, uten at jeg vet hva det kalles. Vi har solid eik på gulvene, varme jordfarger på veggene (savannegul, rust, sammen med kalkgrått) og litt kraftige møbler. Feks et spisebord i heltre. Kjøkkenet er i eik med sort steinbenkeplate. Samtidig som møblene er kraftige har vi minimalt med nips, så det blir ikke overlesset. Men jeg har ikke prøvd å finne mørke tresorter, har gått for mørk eik eller mørk furu, faktisk..

Takk, tror nok det er colonial style.

Mulig jeg bor på feil plass, men alt her er fremdeles shabby chic eller industriell stil. Mørke tresorter er vel ofte regnskogtømmer, så beiset eik høres mye bedre ut. Ønsker meg så veldig den typen bokhyller, skatoller osv du kan se i amerikanske filmer og serier :)

Skrevet

Takk, tror nok det er colonial style.

Mulig jeg bor på feil plass, men alt her er fremdeles shabby chic eller industriell stil. Mørke tresorter er vel ofte regnskogtømmer, så beiset eik høres mye bedre ut. Ønsker meg så veldig den typen bokhyller, skatoller osv du kan se i amerikanske filmer og serier :)

Kan du finne noen bilder på nett å vise til?

Anonymous poster hash: 67ccb...9c5

Skrevet

Trunken selger amerikanske møbler.

Anonymous poster hash: ff4df...945
Skrevet

Trunken selger amerikanske møbler.

Anonymous poster hash: ff4df...945

Utroliig flott, takk :blomst:

Gjest Hyssingen
Skrevet

Chestefield har utsalgssteder her og der, hvis det er den typen du er ute etter. Sjekk her,

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...