AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Hva synes dere om etnisk norske bloggere som blogger på engelsk i stedet for på norsk? Anonymous poster hash: 38f34...b3b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 det er jo fordi flere norske bloggere har fans fra utlandet, og spesielt etter instagram kom har norske bloggere fått flere utenlandske fans. Anonymous poster hash: 6bd0d...e0f
Aviendha Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Vel, det kommer jo helt an på temaet for bloggen, og om leserne er hovedsaklig norske eller utenlandske. Ofte synes jeg det kan bli litt kleint dersom engelsken ikke er på topp, men det er jo opp til hver enkelt.
Erazor Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Man må få blogge på det språket man vil. Spesielt nisjeblogger kan ha lite nedslagsfelt i Norge men et potensielt mye større publikum internasjonalt, og da kan det være greit å blogge på engelsk for å kunne nå flere.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Jeg blogger på engelsk, ganske enkelt for å nå flere lesere. Det å blogge på engelsk faller ganske naturlig for meg ettersom jeg alltid har vært veldig glad i det engelske språket, har planer om å studere i utlandet til høsten og tenker og har opplevd å drømme på engelsk. Anonymous poster hash: 38f34...b3b 1
Lovinda82 Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Ingen flere som reager på denne anonyme brukeren med sine 1,3 millioner innlegg? Svært så mange personligheter en og samme person kan ha...
Snurrebart Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Jeg blogger og har instagram på engelsk. Hadde også engelsk twitter, men synes twitter er ganske kjedelig.... Synes i grunn det er helt ok, har like lite problemer med å lese engelsk, som norsk. Komme rhelt an på hvem og hva man vil nå ut til.
Gjest Evans Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Ingen flere som reager på denne anonyme brukeren med sine 1,3 millioner innlegg? Svært så mange personligheter en og samme person kan ha... Tror det står det samme på alle AB. Om tema: Syns det er helt greit, om det ikke er så dårlig engelsk at det blir flaut. Noen feil må det være rom for når det ikke er morsmålet syns jeg, men det har sin grense.
-littleme- Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Ingen flere som reager på denne anonyme brukeren med sine 1,3 millioner innlegg? Svært så mange personligheter en og samme person kan ha... Det står det samme på alle anonyme brukere.
Lovinda82 Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Personen kjennes igjen på antall innlegg
-littleme- Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Personen kjennes igjen på antall innlegg Nei, h*n gjør ikke det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Personen kjennes igjen på antall innlegg Du har gått i vranglås eller?Anonymous poster hash: b5bc2...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Personen kjennes igjen på antall innlegg Nei, for alle innlegg skrevet som anonym, uansett hvem som skriver dem, blir sortert under samme bruker. Den heter "Anonym bruker". Test det gjerne nå: Skriv et innlegg med hva som helst nå, hak av på "Post as anonymous" og se at det du skriver plutselig er skrevet av denne grusomme anonyme brukeren du frykter. Jeg trodde forøvrig ikke bloggdiskusjoner kunne bli kjedeligere, men det kunne altså bli bloggolingvistiske diskusjoner. Jeg tok altså feil. Anonymous poster hash: 2d697...e12 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Personen kjennes igjen på antall innlegg Alle som velger å poste anonymt får en AB-kode. Det er 1 300 000 innlegg skrevet av AB-brukere sammenlagt. Når det gjelder bloggere som blogger på engelsk, må jeg si det er litt flaut. Ser veldig godt at mange av de ikke har engelsk som førstespråk, ingenting galt i det i utgangspunktet, men de har mange yngre lesere som adopterer disse feilene de ofte gjør. Anonymous poster hash: 1a3e2...b64
Arlea Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Jeg skjønner godt hvorfor de gjør det, er jo et mye større marked. Det er jo også noen norske bloggere som er større i utlandet enn i norge, og det må jo være utrolig digg å kunne ha en viss leserskare samtidig som du ikke blir gjenkjent på maccern. Det er jo også lettere å finne et nettverk med folk som har samme smalinteresse som deg når du skriver på engelsk. Selv leser jeg mange engelskspråklige blogger, selv om forfatteren kanskje har et annet morsmål.
Snurrebart Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Alle som velger å poste anonymt får en AB-kode. Det er 1 300 000 innlegg skrevet av AB-brukere sammenlagt. Når det gjelder bloggere som blogger på engelsk, må jeg si det er litt flaut. Ser veldig godt at mange av de ikke har engelsk som førstespråk, ingenting galt i det i utgangspunktet, men de har mange yngre lesere som adopterer disse feilene de ofte gjør. Anonymous poster hash: 1a3e2...b64 Jeg tror ikke vi skal klage på de små feilene vi kanskje kan få i engelsk, når vi har så mye feil både i stavelse og tale på norsk. Vår engelsk her i Norge er mye bedre enn engelsken du finner selv i england, i mange tilfeller
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Jeg tror ikke vi skal klage på de små feilene vi kanskje kan få i engelsk, når vi har så mye feil både i stavelse og tale på norsk. Vår engelsk her i Norge er mye bedre enn engelsken du finner selv i england, i mange tilfeller Joda, og det er også et problem, at de har grammatiske feil når de skriver norsk. Når du sier at vi har mye feil i tale, sikter du til dialekter, da? Jeg er for øvrig ikke enig i at vår engelsk er bedre enn engelsken i England, hvis du da ikke sammenligner oss med tenåringer som ikke har lært å skrive korrekt Anonymous poster hash: 1a3e2...b64
Snurrebart Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Joda, og det er også et problem, at de har grammatiske feil når de skriver norsk. Når du sier at vi har mye feil i tale, sikter du til dialekter, da? Jeg er for øvrig ikke enig i at vår engelsk er bedre enn engelsken i England, hvis du da ikke sammenligner oss med tenåringer som ikke har lært å skrive korrekt Anonymous poster hash: 1a3e2...b64 Talefeil, uttale. Kj-, Skj-, Sch-, Sk-, osv. Dialekter gjelder ikke. Tilbringer man litt ekstra god tid på landet i England (småsteder, ikke storbyer) så merker man hvor god ens egen engelsk kan være, spesielt skriftlig men også muntlig. Dysleksi er ikke nødvendigvis en grunn.
Anoia Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Tegnebloggen min er på engelsk. Har ikke mange lesere, men de som av og til klikker seg innom kommer fra overalt på kloden. Greit å kunne nå ut til flere 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå