Gå til innhold

Hvorfor hater dere Oslofolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er stigmatiserende å si at man bor i Oslo. Virker som alle utenfor Osloregionen har en torn eller tre i siden for alle fra Oslo. Leser stadig kommentarer om latte'r og at vi bare henger på cafe... Hva er greia egentlig?

Anonymous poster hash: 3c2b7...012

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett en Oslo-jente på et-par-og-tjue år ut på bygda så ser en fort hvorfor :)

Anonymous poster hash: cb9f7...8fe
  • Liker 4
Skrevet

Stort sett er det vennskapelig erting, tror jeg, men noen mener det også. Nå er det en kjennsgjerning at mange oslofolk også sitter med tilsvarende (men likevel akk så motsatte) tanker om livet utenfor Oslo, så man hisser hverandre opp. Selv er jeg fra Oslo og irriterer meg grønn over både arrogante oslofolk og folk fra andre steder som snakker Oslo ned for sport.

Anonymous poster hash: 59d98...bac
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har bodd både i nord Norge og i Oslo og jeg ærlig si at folk nordover i landet er mer vennlige enn Oslo folk.

Mange Oslo folk er arrogante og lite behjelpelige.

I nord Norge er det vanlig og be naboen på kopp kaffe, dette skjer ikke i Oslo (kommer an på bydelene)

Anonymous poster hash: a6b0a...a00
  • Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg hater ikke Oslofolk.............Jeg ofrer dem ikke en tanke en gang

• Liker 2
Skrevet

Så har det det faktum at Oslo gir "ingenting" tilbake til resten av landet, men sitter der og nyter god av alle de som arbeider ute i industrien (det lille som er igjen).

Og for å toppe den, så kårer de SEG SELV gjennom forskjellige analyser til den "mest verdiskapende" regionen i Norge. Bare fordi dere sitter på alle kremjobbene som innebærer å flytte papir fra A til B gjør det dere ikke til VERDISKAPERE!

Og av akkurat denne grunnen sier vi "fuck Oslo" og så drar jeg å besøker tanta mi i Bjørndalen og synes at Oslo folk generelt sett er ganske OK.

Anonymous poster hash: 4d219...05f
  • Liker 2
Skrevet

Har ikke dette inntrykket, dog jeg er sikker på at det eksisterer. Er født og oppvokst i Oslo, samme gjelder begge mine foreldre. Når jeg er med dem på hytta enten i sør-Norge eller nordover, så synes jeg folk jevnt over er veldig hyggelige.

At det er forskjeller mellom by og land er åpenbart. Det vil alltid være høyere tempo i en by, mer mennesker og mer stress. Det betyr jo ikke at folk er dårligere mennesker av den grunn. Man finner de samme forskjellene i alle land.

Nå har jeg bodd i London og New York og periodevis i Paris så ser ikke på Oslo som en veldig 'stor' by i forhold, men er klart det er en kontrast til veldig små steder.

Jevnt over vil jeg si at forskjellene ikke er veldig store i norge. Sammenlikner man med andre land er det jo tydelig at en New Yorker er nærmest et annet folkeslag enn en fra bygda i USA, samme gjelder London vs. Nord-England.

Jeg har ingenting imot folk fra bygda, selv om jeg selv er glad for å ha vokst opp i Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Missunnelse ;-) hev deg over det

Gjest Inferno
Skrevet

Ingen hater Oslofolk. Slutt å innbill deg ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet med en bergenser som hele tiden hvinte og pep om at "Alle hater meg fordi jeg er bergenser", "ingen liker bergensere", osv. Dt ble etterhvert så mye "ingen liker meg fordi jeg er fra..." at ingen likte h*n.

Selv føler jeg ikke spesielt på det at folk "ikke liker meg" fordi jeg er fra Oslo. Jeg elsker å være mindre steder selv.

Men jeg har opplevd i tjukkeste Oppland, å bli kalt "oslosnobb". Litt ironisk, da jeg faktisk var mobbeoffer i Oslo for å være skikkelig nørd ;)

Skrevet

Uvitenhet og misunnelse, vil jeg anta!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad jeg er fra Oslo, de som ikke liker Oslo folk driter jeg langt i. De vet ikke hva de snakker om uansett, de fleste har jo bare vært her som turist. Man vet ikke hvordan det er å bo et sted som turist. Og de fleste som har negative erfaringer har enten bodd på feil sted, eller kommet hit med en negativ innstilling. Jeg elsker Oslo.

Anonymous poster hash: d528d...ae1

Skrevet

Oslofolk ser ned på de utenfor bygrensa, synd men sant, de er veldig dømmende, men liker å ta imot utlendinger med åpne armer - merkelig det der.

Anonymous poster hash: f5309...9d9
  • Liker 2
Skrevet

Oslofolk ser ned på de utenfor bygrensa, synd men sant, de er veldig dømmende, men liker å ta imot utlendinger med åpne armer - merkelig det der.

Anonymous poster hash: f5309...9d9

Dømmende som du er nå?

Folk er forskjellige, man finner bra og mindre bra folk overalt.

• Liker 4
Skrevet

Bodde i Oslo i 2 år og "krøp" utslitt men jublende tilbake til Nord-Norge. Var nesten umulig å bli kjent med folk der. Hang litt sammen med kolleger på fritiden, og ble jeg med på en fest og om noen fremmede der pratet til meg så var de fra en helt annen plass enn Oslo. De som var fra Oslo var totalt overlegne og hilste ikke en gang på meg. Jeg er ikke beskjeden så jeg pratet til de overlegne og ble oversett eller fikk sure svar. Men når de hilste så svarte ca alle i Oslo "hyggelig å møte deg", men å bli kjent nei det gidder de ikke, veldig falskt. Det er Norges største by men jeg har aldri vært så ensom som når jeg bodde der.

En annen ting er som her på KG. Jeg har opplevd flere ganger når jeg har startet en tråd (eller sett andre sine tråder) og spurt etter hvor man kan få tak i noe over nettet eller noe sånt, og da svarer Oslo-folka: jo du kan dra på Majorstua (eller en annen plass i Oslo) i "den butikken", uten å spørre om hvor jeg/TS bor. Som om at ALLE i Norge bor i Oslo.

Anonymous poster hash: f57a2...767
  • Liker 4
Skrevet

Du kan jo nevne i start innlegget hvor i landet du bor- problem løst :)

Når folk svarer i en tråd på det som blir spurt om er der fordi man vil hjelpe ts med den lurer på. Er svaret "feil" han noen hvertfall prøvd.

• Liker 3
Skrevet

En annen ting er som her på KG. Jeg har opplevd flere ganger når jeg har startet en tråd (eller sett andre sine tråder) og spurt etter hvor man kan få tak i noe over nettet eller noe sånt, og da svarer Oslo-folka: jo du kan dra på Majorstua (eller en annen plass i Oslo) i "den butikken", uten å spørre om hvor jeg/TS bor. Som om at ALLE i Norge bor i Oslo.

Men det er jo da din egen skyld. :P

Du kan jo legge til at du bor der og der. Mye enklere det. :)

Anonymous poster hash: b829a...075

• Liker 2
Skrevet

Men det er jo da din egen skyld. :P

Du kan jo legge til at du bor der og der. Mye enklere det. :)

Anonymous poster hash: b829a...075

Når jeg ønsker tips om NETTBUTIKK? Man kan bo i Kina eller Colombia da, trenger ikke bo akkurat hvor jeg bor eller hvor du bor.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg ønsker tips om NETTBUTIKK? Man kan bo i Kina eller Colombia da, trenger ikke bo akkurat hvor jeg bor eller hvor du bor.

Det der en en bagatell å irritere seg over.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...