Leo Skrevet 22. januar 2014 #41 Skrevet 22. januar 2014 Det er vel strengt tatt mer naturlig å ta toget derfra enn fra Oslo S? Jeg synes ihvertfall det er nærmere og raskere hvis man skal reise fra Bislett. Mvh Yvonne Stemmer det, men hvis man først er skeptisk, så er Oslo S et bedre sted med mer oversikt. (Men jeg har ingen dårlige erfaringer med National heller jeg. Har både bodd og jobbet i nærområdet i godt og vel 10 år).
Anglofil Skrevet 22. januar 2014 #42 Skrevet 22. januar 2014 Stemmer det, men hvis man først er skeptisk, så er Oslo S et bedre sted med mer oversikt. (Men jeg har ingen dårlige erfaringer med National heller jeg. Har både bodd og jobbet i nærområdet i godt og vel 10 år). Ja, jo, det har du kanskje rett i. Mvh Yvonne
Gjest navnelapp Skrevet 22. januar 2014 #43 Skrevet 22. januar 2014 Kor ofte skal vi ha denne diskusjonen? Og det dramatiske talentet som enkelte oppviser når dei beskriv jernbanetorget burde søke om jobb i dramaavdelinga i NRK. Til ts vil eg seie at eg kan ikkje begripe kvifor du ikkje har fått deg ein plass å bu i byen. Det er studentboligar, hyblar og kollektiv over heile byen, og rundt Bislett er det masse tilgjengeleg. Å bu utanfor byen virkar unødvendig tungvint og asosialt ift dei du skal gå på skule saman med. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #44 Skrevet 24. januar 2014 ...og folk blir ikke ranet ved Oslo S sier dere? http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10120942 Anonymous poster hash: aa013...131 1
Anglofil Skrevet 24. januar 2014 #45 Skrevet 24. januar 2014 ...og folk blir ikke ranet ved Oslo S sier dere? http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10120942 Anonymous poster hash: aa013...131 Det er vel ingen her som nekter for at det skjer? Det jeg reagerer på er forestillingen om at vi bør og skal være redde og paranoide fordi noen opplever dette. Mvh Yvonne 1
Antoinette Skrevet 24. januar 2014 #46 Skrevet 24. januar 2014 Ting skjer, Oslo er en stor by i norsk målestokk men du må ikke gå rundt å være redd. Husk også på at området rundt og på Oslo S kanskje er byens mest kameraovervåkede område. Når det gjelder Bislett kan du slappe helt av.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #47 Skrevet 24. januar 2014 Jeg mener ikke at Bislett er spesielt utsatt, men det er vel ingen grunn til å påstå det motsatte heller? Det har vært relativt mange drap der blant annet. Anonymous poster hash: d6a72...aee Relativt mange? Hva tenker du på nå? Eneste jeg kommer på i farta var den halloween-saken, som skjedde inne på en fest, mellom venner, og ikke er knyttet til stedet. Og så trikkedrapet for ti år siden, som var utført av en psykotisk person og virket ganske tilfeldig plassert. Dette er uansett ikke "relativt mange" over så lang tid. Anonymous poster hash: e99c6...203 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #48 Skrevet 24. januar 2014 Ting skjer, Oslo er en stor by i norsk målestokk men du må ikke gå rundt å være redd. Husk også på at området rundt og på Oslo S kanskje er byens mest kameraovervåkede område. Når det gjelder Bislett kan du slappe helt av. Kameraovervåkning er en falsk trygghet. Hvor stor sjans tror du egentlig politiet har til å ta de ranerne som det ikke finnes noen identitet på.. Asylsøkere som har stukket fra mottaket. Doble identiteter.. Så har vel også historien vist at selv med videoopptak har ikke politiet giddet å gjøre noe . Henlagt pga bevisets stilling utrolig nok.. Anonymous poster hash: aa013...131 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #49 Skrevet 24. januar 2014 Relativt mange? Hva tenker du på nå? Eneste jeg kommer på i farta var den halloween-saken, som skjedde inne på en fest, mellom venner, og ikke er knyttet til stedet. Og så trikkedrapet for ti år siden, som var utført av en psykotisk person og virket ganske tilfeldig plassert. Dette er uansett ikke "relativt mange" over så lang tid. Anonymous poster hash: e99c6...203 Du glemte han som ble skutt og drept i taxikø. "Bislettdrapet" Anonymous poster hash: 1c4ff...727 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #50 Skrevet 24. januar 2014 Relativt mange? Hva tenker du på nå? Eneste jeg kommer på i farta var den halloween-saken, som skjedde inne på en fest, mellom venner, og ikke er knyttet til stedet. Og så trikkedrapet for ti år siden, som var utført av en psykotisk person og virket ganske tilfeldig plassert. Dette er uansett ikke "relativt mange" over så lang tid. Anonymous poster hash: e99c6...203 Du glemte han som ble skutt og drept i taxikø. "Bislettdrapet" Anonymous poster hash: 1c4ff...727 Ja, det var vel helst Einar jeg tenkte på, selv om dette også skjedde på et tilfeldig sted. Jeg mener ikke at Bislett er så forferdelig farlig, men jeg syns heller ikke at det er et spesielt trygt sted i forhold til andre steder i byen. Voldtekter og ran skjer overalt, også på Bislett. Mulig jeg formulerte meg klønete. Anonymous poster hash: d6a72...aee 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #51 Skrevet 24. januar 2014 Glemte Opsahl ja, og det er vel den eneste saken som har hendt der som både vitner om dårlige elementer i området, og som rammet blindt. Så synes fortsatt det var klønete å legge det frem som "relativt mange". Det kan selvsagt skje der, som alle andre steder, men det er ingen bydeler det aldri skjer noe kriminelt i. Anonymous poster hash: e99c6...203
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #52 Skrevet 24. januar 2014 Hvis det er så farlig her, flytt da vel Honduras, Mexico, Venezuela, Texas - mange steder å velge mellom Opp med øya folkens! Dere bor i verdens tryggeste hovedstad, dra ut å opplev litt! Flaut hvor mange som har på skylappene til langt oppi åra. Slutt å ta avisoverskrifter som fakta, for deretter å danne dere et bilde av Norge gjennom dette. Dere fremstår som meget naive, og det ironiske er at de som er naive på dette området er som regel de som kaller oss "venstre-ekstreme" det samme. Jeg bor på tjukkeste Grønland, aldri blitt rørt av noen Anonymous poster hash: 54c24...96f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå