AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har lagt på meg rundt magen, og det mest sannsynlig pga. for lite trening, småspising igjennom hele dagen, stress og uregelmessig spising. Jeg har et veldig variert kosthold, dvs. mye forskjellig mat; både sunn og usunn mat. Men jeg tror det har mye å si at jeg småspiser ofte, og småspisingen består ofte av usunne matvarer, som loff f.eks. Jeg har derfor laget en "kostholdsplan". Den er ikke så detaljert, fordi jeg vet at jeg ikke klarer å følge en veldig detaljert plan, det blir for vanskelig å henge med. I tillegg vurderer jeg å ta i bruk den 5:2 dietten kanskje. Det skal vel være en fordel for kroppen; å motvirke aldring og sykdommer. (Der man "faster" to ganger i uka, altså, å spise lite kalorier, rundt 5-600 kalorier tror jeg?, de dagene og spiser vanlig resten av uka). Så.. Dette er mat jeg blir å spise en del av (og jeg bryr meg ikke så mye om det er fet mat (som laks f.eks.) eller ikke, bare jeg spiser i mindre mengder). Laks, ørret Omelett m/laks, skinke eller grønnsaker Salat (bestående av litt pasta/ris, fisk/kylling og grønnsaker) Egg generelt (kokt, stekt) Kyllingfilet Wok m/kylling og grønnsaker (agurk, løk, paprika, gulrøtter, purreløk, brokkoli, osv.) Rugsprø m/leverpostei og agurk Dette spiser jeg en del av fra før av, men jeg har så lite styr på når jeg spiser, hvor mye jeg spiser osv. Kan noen hjelpe meg med det kanskje? Jeg er rundt 1.65 m og veier i mellom 53-60 kg. Har faktisk ikke peiling. Men noe rundt der. Jeg er ikke ute etter å bli skikkelig tynn, men å ta av meg magefett + bli sunn! Mest for helsa sin del altså. Anonymous poster hash: 3ddf5...91f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har lagt på meg rundt magen, og det mest sannsynlig pga. for lite trening, småspising igjennom hele dagen, stress og uregelmessig spising. Jeg har et veldig variert kosthold, dvs. mye forskjellig mat; både sunn og usunn mat. Men jeg tror det har mye å si at jeg småspiser ofte, og småspisingen består ofte av usunne matvarer, som loff f.eks. Jeg har derfor laget en "kostholdsplan". Den er ikke så detaljert, fordi jeg vet at jeg ikke klarer å følge en veldig detaljert plan, det blir for vanskelig å henge med. I tillegg vurderer jeg å ta i bruk den 5:2 dietten kanskje. Det skal vel være en fordel for kroppen; å motvirke aldring og sykdommer. (Der man "faster" to ganger i uka, altså, å spise lite kalorier, rundt 5-600 kalorier tror jeg?, de dagene og spiser vanlig resten av uka). Så.. Dette er mat jeg blir å spise en del av (og jeg bryr meg ikke så mye om det er fet mat (som laks f.eks.) eller ikke, bare jeg spiser i mindre mengder). Laks, ørret Omelett m/laks, skinke eller grønnsaker Salat (bestående av litt pasta/ris, fisk/kylling og grønnsaker) Egg generelt (kokt, stekt) Kyllingfilet Wok m/kylling og grønnsaker (agurk, løk, paprika, gulrøtter, purreløk, brokkoli, osv.) Rugsprø m/leverpostei og agurk Dette spiser jeg en del av fra før av, men jeg har så lite styr på når jeg spiser, hvor mye jeg spiser osv. Kan noen hjelpe meg med det kanskje? Jeg er rundt 1.65 m og veier i mellom 53-60 kg. Har faktisk ikke peiling. Men noe rundt der. Jeg er ikke ute etter å bli skikkelig tynn, men å ta av meg magefett + bli sunn! Mest for helsa sin del altså. Anonymous poster hash: 3ddf5...91f Spis i så fall GROV leverpostei, er mer mettet fett i den lyse.. Skal du gå ned i fettprosent må ikke få i deg for mye mettet fett, og spesielt ikke for mye karbohydrater Men ser ut som en sunn kostholdsplan Anonymous poster hash: 837fb...f17
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Spis i så fall GROV leverpostei, er mer mettet fett i den lyse.. Skal du gå ned i fettprosent må ikke få i deg for mye mettet fett, og spesielt ikke for mye karbohydrater Men ser ut som en sunn kostholdsplan Anonymous poster hash: 837fb...f17 Ok! Takk for tips. Det skal jeg huske på :-) Anonymous poster hash: 1bb57...089
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 http://www.myfitnesspal.com/ Ah, herlig! Takk skal du ha Anonymous poster hash: 1bb57...089
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Pssh, jeg gikk ned 15 kg, og jeg spiste karbohydrater Anonymous poster hash: ce44b...6da 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Ok! Takk for tips. Det skal jeg huske på :-) Anonymous poster hash: 1bb57...089 Ops, glemte å si: eggehviten er veldig sunn og har masse proteiner, men gulen i egget har en overdreven mengde med fett, og bør unngås Et annet tips; når du skal steke kjøtt i stekepannen, kan du i de fleste tilfeller bruke vann istedenfor smør, får mye mindre fett i deg og mat-resultatet blir det samme :-) Og husk at det er ikke forbudt å kose seg litt på lørdager, man lever bare en gang, desutten er det lettere å holde på en sunn kostholdsplan i lengden om man får skjeie ut en sjelden gang, da blir også utskjeingen mer kontrollert. Anonymous poster hash: 837fb...f17
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Pssh, jeg gikk ned 15 kg, og jeg spiste karbohydrater Anonymous poster hash: ce44b...6da Ja, så klart skal du spise karbohydrater, mente ikke at hun skulle drive på med noe lavkarbo tull, trenger jo nok karbohydrater spesielt i forbindelse med styrketrening Men man skal ikke overdrive karbohydrat inntaket, ettersom hun er mer opptatt av å gå ned i fettprosent enn å gå ned i vekt generelt. Anonymous poster hash: 837fb...f17
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 AnonymBruker, on 20 Jan 2014 - 13:47, said: Ops, glemte å si: eggehviten er veldig sunn og har masse proteiner, men gulen i egget har en overdreven mengde med fett, og bør unngås Et annet tips; når du skal steke kjøtt i stekepannen, kan du i de fleste tilfeller bruke vann istedenfor smør, får mye mindre fett i deg og mat-resultatet blir det samme :-) Og husk at det er ikke forbudt å kose seg litt på lørdager, man lever bare en gang, desutten er det lettere å holde på en sunn kostholdsplan i lengden om man får skjeie ut en sjelden gang, da blir også utskjeingen mer kontrollert. Anonymous poster hash: 837fb...f17 Ok Jeg tror nok det går greit inntil en viss mengde. Spiser ikke så utrolig mye egg uansett. Men takk for tips! Jeg prøvde å bruke vann, men alt fordampet og kjøttet ble brent.. For høy varme kanskje? Hehe... Jeg spiser mørk sjokolade i blant for å dempe søt-suget, hihi Men så er jo sjokolade sunt for hjertet, da. Så hvorfor ikke Anonymous poster hash: 1bb57...089
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Ok Jeg tror nok det går greit inntil en viss mengde. Spiser ikke så utrolig mye egg uansett. Men takk for tips! Jeg prøvde å bruke vann, men alt fordampet og kjøttet ble brent.. For høy varme kanskje? Hehe... Jeg spiser mørk sjokolade i blant for å dempe søt-suget, hihi Men så er jo sjokolade sunt for hjertet, da. Så hvorfor ikke Anonymous poster hash: 1bb57...089 Kakao* er sunt for hjertet. Anonymous poster hash: 1bb57...089
Gjest Runforit Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Du må finne ut om du skal spise lavkalori eller lavkarbo. Kombinerer du begge så går du på en smell. Enten må du spise lavkalori der målet er minst mulig fett(lett og magerprodukter), noe karbs og mye proteiner(de fleste sliter med mye sult med den livsstilen, men det er individuelt). Ellers må du fokusere på lavkarbo er du skal ha mye proteiner og fett og lite karbs(gjennom grønnsaker etc). De fleste opplever mer stabilt blodsukker, mindre sultfølelse og får automatisk mindre søtsug. Hovedsakelig handler det om kalori inn/ut. Spørsmålet er bare hvordan kosthold som passer deg best. I tillegg burde du selvsagt trene jevnt slik at du også blir mer fit i prosessen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå